ønsket om et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. januar 2013

Karin1982

Vi er desværre så uheldige at vi skal ha hjælp til at blive forældre. Alle omkring mig bliver gravide, og det er begyndt at tage hårdt på mig kan jeg mærke.
Vi er blevet henvist til holbæk fertilitets klinik til behandling, men det bliver nok ikke til noget da jeg fandt ud af hvor dyr medicinen er
Vi skal godt nok til samtale i februar, men lysten er der ikke rigtig selvom vi så gerne vil være forældre.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at det skal være så dyrt, det er jo ikke vores skyld at jeg ikke kan blive gravid.

Hvad har i andre gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2013

katrine26

har desværre ingen råd. Men ville ikke gå uden give etog håber for jer at de lykkes trods dyrt medicin og mangel på lyst lige nu. Og en sidste ting nej der er overhovedet ikke fair at man skal betale noget som helst for at få hjælp til at lave et barn. Katrine26. 

Anmeld

19. januar 2013

come2

Karin1982 skriver:

Vi er desværre så uheldige at vi skal ha hjælp til at blive forældre. Alle omkring mig bliver gravide, og det er begyndt at tage hårdt på mig kan jeg mærke.
Vi er blevet henvist til holbæk fertilitets klinik til behandling, men det bliver nok ikke til noget da jeg fandt ud af hvor dyr medicinen er
Vi skal godt nok til samtale i februar, men lysten er der ikke rigtig selvom vi så gerne vil være forældre.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at det skal være så dyrt, det er jo ikke vores skyld at jeg ikke kan blive gravid.

Hvad har i andre gjort ?

Jamen er egenbetalingen ikke 'kun' 3500 årligt? Og hvis du har sygesikring danmark dækker de også noget af det det er jo noget med man kan få kroniker tilskud

Anmeld

19. januar 2013

tarkoflen

Er det jeres første barn? For hvis det er, så får l jo dækket selve behandlingen... Medicinen får l kronikertilskud til, det vil sige, at udgifterne max løber op på omkring 3.500 kr. pr. år! Hvis du er medlem af Danmark, mener jeg også man får yderligere tilskud.

I skal være opmærksomme på, hvornår din ctr saldo udløber, vi holdte pause i mellem to behandlinger fordi jeg gik ned med stress, og desværre betød det, at min saldo blev nulstillet lige før jeg købte medicin til 2. forsøg, så vi kom af med dem 3.500 x 2 men sådan var det bare og der kom jo heldigvis noget godt ud af det!

Jeg håber du har mod på, at give det et forsøg!

Og forresten hvis du kan nøjes med at blive insemineret, så behøver du kun ÆL sprøjten, mener den koster omkring 300 kr.

Anmeld

19. januar 2013

ønskebørn74

Karin1982 skriver:

Hvad har i andre gjort ?

i får kronikør tilskud. Så det er ikke så slemt.. 

Anmeld

21. januar 2013

Karin1982

tarkoflen skriver:

Er det jeres første barn? For hvis det er, så får l jo dækket selve behandlingen... Medicinen får l kronikertilskud til, det vil sige, at udgifterne max løber op på omkring 3.500 kr. pr. år! Hvis du er medlem af Danmark, mener jeg også man får yderligere tilskud.

I skal være opmærksomme på, hvornår din ctr saldo udløber, vi holdte pause i mellem to behandlinger fordi jeg gik ned med stress, og desværre betød det, at min saldo blev nulstillet lige før jeg købte medicin til 2. forsøg, så vi kom af med dem 3.500 x 2 men sådan var det bare og der kom jo heldigvis noget godt ud af det!

Jeg håber du har mod på, at give det et forsøg!

Og forresten hvis du kan nøjes med at blive insemineret, så behøver du kun ÆL sprøjten, mener den koster omkring 300 kr.

Det er vores første barn, og desværre er det os begge to den er gal med så det hedder Ivf hvis vi skal gøre os forhåbninger om barn.

Hvor meget skal man selv betale inden kroniker tilskuddet gælder?

Mange tak for alle jeres de luner her i den kolde tid

*Karin

Anmeld

21. januar 2013

Joerse

I kommer højst til at betale de 3500 kr. kroniker tilskuddet gælder jo med det samme.. Og hvis du er medlem af sygesikringen danmark får du vist yderligt tilskud.. Jeg er i gruppe 2 i sygesikringen og jeg får refunderet 100% af mine udgifter.. Så altså for os koster det kun hvad det koster for mit sygesikrings abonement 

Anmeld

21. januar 2013

Karin1982

Mange tak for dit svar
Jeg overvejer at melde mig ind i danmark, dog kun gruppe 5

#Karin

Anmeld

21. januar 2013

tarkoflen

Karin1982 skriver:

Det er vores første barn, og desværre er det os begge to den er gal med så det hedder Ivf hvis vi skal gøre os forhåbninger om barn.

Hvor meget skal man selv betale inden kroniker tilskuddet gælder?

Mange tak for alle jeres de luner her i den kolde tid

*Karin

Det gælder fra start, men du kommer max. til at betale omkring 3500 kr. i medicin på et år!

Men husk at tjekke hvornår din ctr saldo løber til og fra, for vi kom til at betale dobbelt op, fordi min saldo udløb mellem to behandlinger!

Du kan se det på din bon fra apoteket, eller spørge nede på apoteket, så kan de se det

Anmeld

22. januar 2013

modesty

Karin1982 skriver:

Hvad har i andre gjort ?

Det er jo gratis, på nær et ret overskueligt beløb til medicin. Det forstår jeg ikke at jeres læge ikke har informeret jer om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.