Hvad siger I, når der bliver sagt tak for mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2013

booster_88

Jeg siger velbekommen, og jeg siger også selv tak for mad også selvom jeg har lavet madet, handlet osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2013

Fenja09

LufLuf skriver:

God aften

Tænkte på hvad siger I til den person der siger tak for mad?
Jeg sad og tænkte over det efter maden og blev egentlig i tvivl om hvad man siger, altså om der er noget præcist

Kæresten siger tit tak for mad selv om det er ham der både har handlet og lavet mad, og ved bare ikke hvad jeg skal sige, men blev enig med mig selv at jeg ville foretrække "Selv tak"

Hvad vil I sige?

Min farmor siger altid Velbekommen når vi børnebørn siger tak for mad

Når vi bare er os selv herhjemme så svare jeg med et "selv tak for (dejlig) mad", har vi gæster så siger jeg "velbekommen".

Jeg takker for maden uanset om jeg selv har handlet ind og lavet maden, det handler for mig om høflighed og i særdeleshed at man skal være glad for at man har mulighed for at få mad. Intet religiøst, bare taknemmelighed. Derudover kan man sige, at uanset om jeg har handlet ind og kokkereret så har kæresten jo været med til at betale for den føde vi får indenbords - altså kræver det også et "tak". Kæresten gør det samme - men han gjorde det ikke i starten da vi begyndte at kæreste.

Det falder mig egentlig meget naturligt, så tænker ikke over hvem der betaler, hvem der laver maden eller andet - bare der bliver sagt tak

/Fenja

Anmeld

19. januar 2013

BabyMus

Siger velbekomme. (:

Og hvis man går forbi nogle i f.eks. katinen der sidder og spiser siger jeg også velbekomme og hvis de siger velbekomme til mig siger jeg tak og i lige måde. (:

Anmeld

26. januar 2013

Ciss

Hvis min mand har lavet maden siger jeg tak for mad. Hvis han har lavet maden og alligevel selv siger tak for mad, svarer jeg med selv tak.

Hvis jeg har lavet maden svarer jeg ethvert tak for mad med velbekomme.

Har jeg ikke selv lavet maden siger jeg altid selv tak for maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.