Har brug for lidt råd.... (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2013

UnderCover37

Puha.. Ja det der med at kontakte kommunen er jeg jo så ikke særlig stor fan af...

Jeg kan godt se det med at hun selvfølgelig ikke er der for hendes børn når hun drikker, men hun er faktisk en god og omsorgsfuld mor også selvom hun drikker.. Ja det lyder sikkert meget forkert, men hun er god nok på bunden, hun har det bare super svært lige nu..

Åh tak, var helt bekymret for om det var forkert af mig

At din veninde er god nok på bunden kan hendes børn altså ikke bruge til noget når hun er alkoholiker og drikker når hun har dem - uanset om du mener hun er en god nok mor trods misbrug så vil jeg gerne have lov til at sige at det er hun på  ingen måde hvis hun har misbruget og børnene samtidig.

Det vil ethvert barn af en misbruger fortælle dig, måske ikke som barn men så ihvertfald som voksne.

At hun evt drikker når de er hos deres far, kan du ikke blande dig i men drikker hun på noget tidspunkt når hun er sammen med sine børn, så bør du kontakte kommunen  straks!

Vi taler jo ikke om en kvinde der tager et enkelt glas vin i ny og næ for at slappe af en aften efter en hård dag eller til en fest, vi taler om en kvinde der har et misbrug og andre problemer der tydeligt taler for at der er nogle andre der må træde til for at passe på de børn, for at de ikke lider mere skade end de formentligt allerede har gjort.

Hendes problemer og misbrug har drevet hende derud hvor hun har forsøgt selvmord og du er bange for om hun kan skade andre hvilket bør få alle alarmklokker til at ringe - selvom de nok burde ha ringet meget før (dette er ikke en anklage, man er nødt til at indse problemerne omfang før man kan handle på dem)

Det kan godt være hun blev indlagt i går og der er sat noget i gang men det kan også godt være hun ikke er blevet tilset af en psykiater og at der ikke bliver taget hånd om børnene fremover - den slags kan glippe selvom de ikke bør (det er kun mennesker der er der til at behandle og de er ikke alle fejlfri) så nu bør du handle, du må kontakte kommunen på mandag (anonymt eller ej det er op til dig) for at der bliver gjort noget, både for din veninde men ikke mindst for hendes børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg synes det var det helt rigtige at ringe efter ambulancen, og det vigtigste var, at hun ville få lægelig hjælp så hun ikke tog livet af sig selv. Jeg tror dog, at jeg ville være gået hjem til hende og taget manden med for at se, om hun havde brug for min støtte og om hun havde brug for mig ved sin side. 

Din veninde har det tydeligvis rigtig dårligt og har brug for hjælp - og det har hendes børn også. Det hun byder sig selv og ikke mindst hendes børn, er slet ikke godt! Det lyder som en rigtig ulykkelig situation for den familie. 

Det er godt at hun har en veninde som dig, der bekymrer sig om hende og gerne vil hjælpe, for det er det hun har brug for.

Kh. Louise

Ambulancen ville være der før os... Så det var derfor jeg tænkte at de gerne ville have ro til at snakke med hende uden vores indblanden... Jeg skulle jo have tøj på og sådan for at gå derop og det ville alligevel have taget ti minutter for mig at blive klar, jeg tænkte bare hun skulle have hjælp og det skulle være nu istedet for om ti minutter...

Tak for dine ord... Det hjalp lidt

Anmeld

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Du er forpligtet til at kontakte kommunen. 

Selvom hun er en god mor, når hun er en ædru mor, så er hendes adfærd og drikkeri ikke noget hendes børn er tjent med. Måske vil det være et "wake up call" for din veninde, at kommunen blev underrettet. Kommunen er der jo for at hjælpe, og hjælpen er altså ikke kun at anbringe børnene.

Uha, ja.. Jeg ved det inderst inde godt, men jeg er bare bange for at de ikke håndterer det som de bør... Hun er en god mor, hun har bare brug for hjælp fordi hendes verden er brudt sammen...

Anmeld

19. januar 2013

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

At din veninde er god nok på bunden kan hendes børn altså ikke bruge til noget når hun er alkoholiker og drikker når hun har dem - uanset om du mener hun er en god nok mor trods misbrug så vil jeg gerne have lov til at sige at det er hun på  ingen måde hvis hun har misbruget og børnene samtidig.

Det vil ethvert barn af en misbruger fortælle dig, måske ikke som barn men så ihvertfald som voksne.

At hun evt drikker når de er hos deres far, kan du ikke blande dig i men drikker hun på noget tidspunkt når hun er sammen med sine børn, så bør du kontakte kommunen  straks!

Vi taler jo ikke om en kvinde der tager et enkelt glas vin i ny og næ for at slappe af en aften efter en hård dag eller til en fest, vi taler om en kvinde der har et misbrug og andre problemer der tydeligt taler for at der er nogle andre der må træde til for at passe på de børn, for at de ikke lider mere skade end de formentligt allerede har gjort.

Hendes problemer og misbrug har drevet hende derud hvor hun har forsøgt selvmord og du er bange for om hun kan skade andre hvilket bør få alle alarmklokker til at ringe - selvom de nok burde ha ringet meget før (dette er ikke en anklage, man er nødt til at indse problemerne omfang før man kan handle på dem)

Det kan godt være hun blev indlagt i går og der er sat noget i gang men det kan også godt være hun ikke er blevet tilset af en psykiater og at der ikke bliver taget hånd om børnene fremover - den slags kan glippe selvom de ikke bør (det er kun mennesker der er der til at behandle og de er ikke alle fejlfri) så nu bør du handle, du må kontakte kommunen på mandag (anonymt eller ej det er op til dig) for at der bliver gjort noget, både for din veninde men ikke mindst for hendes børn

Det er som situationen er nu at det er jeg er bange for hende.. Ikke når hun ikke har drukket, men hun har simpelthen været udsat for så meget gennem hendes liv så når hun drikker kan det desværre bare slå klik for hende.. Igen, hun drikker sig slet ikke så fuld når børnene ikke er der, men eftersom jeg vidste de ikke ville være der igår, så ja, så gjorde det mig en smule bekymret..

Desuden så tænkte jeg også at det var bedre at det var professionelle der tog sig af hende frem for mig..

Jeg har hørt fra hende og hun er blevet indlagt, så jeg håber inderligt at de får styr på hende nu og vil sørge for at hun får den hjælp hun skal bruge...

Anmeld

20. januar 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

Det er som situationen er nu at det er jeg er bange for hende.. Ikke når hun ikke har drukket, men hun har simpelthen været udsat for så meget gennem hendes liv så når hun drikker kan det desværre bare slå klik for hende.. Igen, hun drikker sig slet ikke så fuld når børnene ikke er der, men eftersom jeg vidste de ikke ville være der igår, så ja, så gjorde det mig en smule bekymret..

Desuden så tænkte jeg også at det var bedre at det var professionelle der tog sig af hende frem for mig..

Jeg har hørt fra hende og hun er blevet indlagt, så jeg håber inderligt at de får styr på hende nu og vil sørge for at hun får den hjælp hun skal bruge...

Til det fremhævede: vil jeg sige at hvis hun overhovedet drikker når hun har sine børn, så bør man handle, uanset om hun  slet ikke drikker sig så fuld når de er der

- Hun skal  ikke være påvirket, uanset niveau af beruselse, når hun er sammen med sine børn

Jeg er såmænd helt enig med dig i, at det er de professionelle der først og fremmest skal tage sig af hende, både i den situation hun satte jer i om natten og efterfølgende, uden tvivl!
Men, når det er sagt har man pligt til at indgive en anmeldelse når man er vidende om at et barn lider overlast, og det gør de børn da i en grad der ikke kan ignoreres hvis hun er misbrugende når de er i hjemmet, om hun er stang stiv eller ej - de véd at hun er påvirket om det er et par genstande eller mange... og det skader dem.

Jeg håber da også inderligt for hendes skyld, børnenes og hendes pårørendes (jeres) skyld at der nu bliver taget hånd om hende, men man bør også huske at man ikke kan hjælpe et mennesker der ikke ønsker hjælpen eller er klar til at modtage den.

Jeg ved godt det er utroligt hårdt for de pårørende når ens kære skader sig selv og har det rigtigt skidt med dem selv så jeg håber også at du/I passer på jer selv og sørger for at få hjælp til at bearbejde de oplevelser på passende vis 

Anmeld

20. januar 2013

JustMe

Anonym skriver:

Puha.. Ja det der med at kontakte kommunen er jeg jo så ikke særlig stor fan af...

Jeg kan godt se det med at hun selvfølgelig ikke er der for hendes børn når hun drikker, men hun er faktisk en god og omsorgsfuld mor også selvom hun drikker.. Ja det lyder sikkert meget forkert, men hun er god nok på bunden, hun har det bare super svært lige nu..

Åh tak, var helt bekymret for om det var forkert af mig

Jeg kan godt forstå, at det er svært. Men ved at lade være, beskytter du hende, hvor det i realiteten er børnene, der bør tages hensyn til

...og dette lyder måske lidt hårdt; men nej, en god mor drikker ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.