Puha.. Ja det der med at kontakte kommunen er jeg jo så ikke særlig stor fan af... 
Jeg kan godt se det med at hun selvfølgelig ikke er der for hendes børn når hun drikker, men hun er faktisk en god og omsorgsfuld mor også selvom hun drikker.. Ja det lyder sikkert meget forkert, men hun er god nok på bunden, hun har det bare super svært lige nu..
Åh tak, var helt bekymret for om det var forkert af mig 
At din veninde er god nok på bunden kan hendes børn altså ikke bruge til noget når hun er alkoholiker og drikker når hun har dem - uanset om du mener hun er en god nok mor trods misbrug så vil jeg gerne have lov til at sige at det er hun på ingen måde hvis hun har misbruget og børnene samtidig.
Det vil ethvert barn af en misbruger fortælle dig, måske ikke som barn men så ihvertfald som voksne.
At hun evt drikker når de er hos deres far, kan du ikke blande dig i men drikker hun på noget tidspunkt når hun er sammen med sine børn, så bør du kontakte kommunen straks!
Vi taler jo ikke om en kvinde der tager et enkelt glas vin i ny og næ for at slappe af en aften efter en hård dag eller til en fest, vi taler om en kvinde der har et misbrug og andre problemer der tydeligt taler for at der er nogle andre der må træde til for at passe på de børn, for at de ikke lider mere skade end de formentligt allerede har gjort.
Hendes problemer og misbrug har drevet hende derud hvor hun har forsøgt selvmord og du er bange for om hun kan skade andre hvilket bør få alle alarmklokker til at ringe - selvom de nok burde ha ringet meget før (dette er ikke en anklage, man er nødt til at indse problemerne omfang før man kan handle på dem)
Det kan godt være hun blev indlagt i går og der er sat noget i gang men det kan også godt være hun ikke er blevet tilset af en psykiater og at der ikke bliver taget hånd om børnene fremover - den slags kan glippe selvom de ikke bør (det er kun mennesker der er der til at behandle og de er ikke alle fejlfri) så nu bør du handle, du må kontakte kommunen på mandag (anonymt eller ej det er op til dig) for at der bliver gjort noget, både for din veninde men ikke mindst for hendes børn

Anmeld