Feber-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

Frk. Himmelblå

Altså, jeg ved godt det der med almentilstanden osv..., MEN er der ikke nogen øvre grænse for, hvor høj feber et barn må have? (3 år)

Nu har hun i over et døgn ligget på 40+ (også efter paracetamol). Max. temp. har dog været 41. Var til lægen med hende, og regner med, det er den der lede influenza-virus, som huserer for tiden (og har gjort i et stykke tid nu). 

Men hvad siger I? Hvor længe må det fortsætte sådan her?

Hun har det virkelig dårligt, men er kontaktbar og ikke nakkestiv.

Piv, piv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

UnderCover37

Frk. Himmelblå skriver:

Altså, jeg ved godt det der med almentilstanden osv..., MEN er der ikke nogen øvre grænse for, hvor høj feber et barn må have? (3 år)

Nu har hun i over et døgn ligget på 40+ (også efter paracetamol). Max. temp. har dog været 41. Var til lægen med hende, og regner med, det er den der lede influenza-virus, som huserer for tiden (og har gjort i et stykke tid nu). 

Piv, piv...

Jeg ved intet om grænserne udover det du selv har beskrevet men jeg synes da du skal ringe til vagtlægen for at forhøre dig - bare for en sikkerhedsskyld.

Specielt når du siger hun ligger over 40 trods paracetamol...

Rigtig god bedring til hende 

Anmeld

17. januar 2013

Hvem?

Frk. Himmelblå skriver:

Piv, piv...

Hva med hendes bleer? (Hvis hun bruger det)

Er der våde bleer HVER dag?

Anmeld

17. januar 2013

Mamalou

Jeg ville også give vagtlægen et kald hvis du er bekymret. Du kender din lille pige bedst, og hvis du er bekymret er der nok grund til at følge op på det. Du skal særligt være opmærksom på, om hun får væske, hvilket du sikkert ved.

God bedring til dit lille myr.

Vh. Louise

Anmeld

17. januar 2013

DitteFisk

Frk. Himmelblå skriver:

Piv, piv...

Hvis hendes væskeindtag er normalt er det gode tegn. Hvis hun derimod næsten ikke vil drikke noget, kan hun meget nemt blive dehydreret, og så skal man reagere. Men ellers vil du sagtens kunne vente med at kontakte læge igen til i morgen, hvis det er..

Anmeld

17. januar 2013

Frk. Himmelblå

Gigl skriver:

Hvis hendes væskeindtag er normalt er det gode tegn. Hvis hun derimod næsten ikke vil drikke noget, kan hun meget nemt blive dehydreret, og så skal man reagere. Men ellers vil du sagtens kunne vente med at kontakte læge igen til i morgen, hvis det er..

Det er svært at få hende til at drikke. 

Har ringet til vagtlægen, som siger at feberen i sig selv ikke er problematisk, men at jeg skal forsøge at få hende til at fordoble sit dagsindtag/behov for væske. Dvs. hun skulle egentlig drikke 2,6 liter i døgnet nu. Det gør hun bestemt ikke. Hun har måske drukket to børnekopper med med vand i i løbet af hele dagen. Er det ca. 3 dl? 

Nu ser jeg, hvordan natten forløber (lige nu sover hun nogenlunde fredeligt ved min side). Hvis ikke, der opstår noget synligt akut (skriver jeg som om, jeg er tryg ved situationen), så venter jeg og ser, om ikke hun vil drikke mere i morgen.

Åh, hader den her tvivlende-hysterisk-mor-fase ved al børnesygdom :-(

Anmeld

17. januar 2013

Frk. Himmelblå

Mamalou skriver:

Jeg ville også give vagtlægen et kald hvis du er bekymret. Du kender din lille pige bedst, og hvis du er bekymret er der nok grund til at følge op på det. Du skal særligt være opmærksom på, om hun får væske, hvilket du sikkert ved.

God bedring til dit lille myr.

Vh. Louise

Tak for svar

Anmeld

17. januar 2013

Frk. Himmelblå

Hvem? skriver:

Hva med hendes bleer? (Hvis hun bruger det)

Er der våde bleer HVER dag?

Hun har tisset en del gange (på toilettet). Små portioner, som er mørke i det og lugter koncentreret...

Tak for svar

Anmeld

17. januar 2013

Frk. Himmelblå

UnderCover35 skriver:

Jeg ved intet om grænserne udover det du selv har beskrevet men jeg synes da du skal ringe til vagtlægen for at forhøre dig - bare for en sikkerhedsskyld.

Specielt når du siger hun ligger over 40 trods paracetamol...

Rigtig god bedring til hende 

Tak for svar.

Vagtlægen siger, at det er svært at sige (det er nogle timer siden). Jeg har bare en smule svært ved at tro helt på, at hun må være så varm så længe. Men nu tror jeg, jeg ser tiden an til i morgen. Så SKAL det blive bedre, har jeg besluttet.

Anmeld

17. januar 2013

Hvem?

Frk. Himmelblå skriver:

Hun har tisset en del gange (på toilettet). Små portioner, som er mørke i det og lugter koncentreret...

Tak for svar

Ok, så længe hun har våde bleer - eller blot kommer af med noget, så er hun ikke dehydreret, så længe hun kan koncentrere sig, tisse osv. ville jeg ikke være bekymret, der hvor alarmklokkerne skal ringe, er hvis hun selv ikke tisser hele dagen - du skal ikke bekymre dig så meget om mad, blot væske og ligegyldigt hvad - bare hun får noget

Go bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.