Anonym skriver:
Ja, jeg vidste ikke helt hvilken overskrift der ville være dækkende.
Er der nogen, som ved om det virkelig er standard procedure at en vagtlæge syer et 2-års barn med flækket øjenbryn uden at bedøve først?
Øhh... Nu stod vi selv i næsten samme situation i sommers. L faldt og slog panden i gruset, hun fik en ordentlig flænge som ødelagde huden det ene sted, og et fint rent snit lige ved siden af.
Øv kørte på skadestuen med hende, hvor hun fik 2 vatstykker på, med godt med tryllecreme. Det legede hun så med på mens vi ventede på at komme ind. Da vi kommer ind, kan den første læge se hun ikke kan klare den opgave, og får en kollega ind. Jeg ligger mig på briksen med L, holder hende, og mens lokalbedøver lægen. Hun fik dobbelt op på lokalbedøvelse fordi hun var så gal, at lægen troede hun havde ondt.
Jeg har aldrig hørt om at vagtlægen syer. Og vil til hver en tid foretrække at det blev gjort på skadestuen. Jeg er selv blevet syet under fuld narkose som 4 årig. Så enten gør vi bare skaderne så godt herhjemme at de skal fikses på sygehuset, ellers er vi bare lidt mere sippet... Jeg ved det ikke. men jeg kræver de gør det ordentligt når det skal syes, og det må jeg sige lægen i sommers også gjorde. L blev syet med i alt 20 sting, hvoraf de 18 sad i den store.
Anmeld