Anonym skriver:
Igår der jeg hentede min søn fra vuggestuen kunne jeg se at han græd, da han ser mig løber han imod mig og jeg spørger hvad der er galt. Pædagog eleven siger st hun ikke kan finde ud af hvorfor han græder. ( vil lige ige at han næsten intet sprog har selv om han er 2,4 år. Pga ørene) jeg stætter mig ned og spørger og han peger på en anden dreng som er kendt for at være bølle i siger dyt dyt( bil) så siger jeg til eleven at den anden dreng har taget hans bil. Det eneste hun siger er nååå for Søren. Føler ikke at hun gider og bruge 2 sekunder på ham for at vide hvad det handler om. Idag tog jeg en snak med min søns kontakt pædagog og hun vil snakke med eleven. Var det forkert af mig ? Han er min guldklump og jeg kan ikke holde ud og tænke på at der er nogen der ikke kan bruge 2 sekunder på ham når han græder
Har læst tråden igennem, og må tilslutte mig dem der skriver, at du ikke bare kan drage konklusioner ud fra, hvad du ser, når du træder ind ad døren... Jeg forstår helt bestemt, at du vil din søn det bedste, og at han normalt ikke græder og har bestemte behov (intet sprog, trækker sig fra nye ting m.m.) Men du kan altså ikke bare gå ud fra, at den pædagogstuderene intet har gjort ved det - det kan være hun har set, at "bøllen" (som jeg virkelig tager afstand fra, at du kalder ham - børn er ikke født onde eller som bøller, og gør ikke altid ting med vilje eller med bagtanker, slet ikke små børn) har taget bilen efter din søn har leget med den, og lagt den fra sig, og da din søn så har set han leger med bilen, vil han have den tilbage..?! En situation, man som pædagog tit ser i vuggestue/børnehave....
Jeg mener, du har ikke set hvad der er sket, så jeg synes du drager en ret hurtig konklusion, som måske går ud over drengen, du kalder bølle...
Hvis jeg havde været den studerende, havde jeg håbet du ville spørge mig hvad der var sket, så jeg kunne forklare det, hvis det var muligt..... om ikke andet, så i hvert fald få en god snak omkring det... Jeg er selv pædagog, og kan da huske, da jeg var studerende, så var det ret ubehageligt, at få rettelser fra pædagogerne, som forældrene havde sagt til dem (om mig)... Jeg havde det meget bedre med, at forældrene kom direkte til mig.. ellers føles det som om nogen er gået bag om ryggen på én....
Nå.-.. det var ikke meningen det skulle have været så langt