Teenagere og lomme penge ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Mca<3

Min datter er 16 og tømmer opvaskemaskine og går ned med skrald ind i mellem .Ikke nogen faste pligter . Hun har fritidsjob hvor hun tjener ca 3000 pr måned .. I lommepenge giver jeg hende 400 kr pr måned og betaler hendes tlf , Det er 500 kr pr md så i alt 900 kr pr md . Før sommer ferien fik hun også måneds kort til bussen så hun kunne komme i skole . Nu er skolen slut og hun spørger om hun må få fornyet sit bus kort . Jeg siger nej det skal hun selv betale da jeg lige har fået gjort hendes cykel sommer klar og hun ikke skal i skole mere .. Hun kigger på mig som jeg har slået hende  Jeg syntes egentlig jeg er rimelig , Hva syntes i ?? Og hva med hendes lomme penge er de ok ?Vil lige sige at hun faktisk holder sig selv med tøj for de penge hun tjener , men ud over de 400 hun får af mig kommer der self . en masse løst ved siden af ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

trunte89

Jeg synes ikke hun behøver at få lomme penge.
Hun er 16 år, og tjener 3000 kr om måneden. Det er rigitg meget i den alder synes jeg.

Så hvis det var min pige, så ville jeg 'kun' betale hendes telefon regning ( som jo også er dyr). 

Anmeld

16. juni 2009

Mca<3

trunte89 skriver:

Jeg synes ikke hun behøver at få lomme penge.
Hun er 16 år, og tjener 3000 kr om måneden. Det er rigitg meget i den alder synes jeg.

Så hvis det var min pige, så ville jeg 'kun' betale hendes telefon regning ( som jo også er dyr). 

Rart du siger det  Har tænkt tanken ,, Hun har jo reelt flere penge mellem hænderne til fest og sjov end jeg selv har ,, Årh teenagere er bare ikke nemme og er heller ikke så glad for at gøre forskel på hende og lille bror som jo får det samme ..

Anmeld

16. juni 2009

ChatH

Synes også det du betaler er rigtig flot, især når hun selv tjener penge det var noget andet hvis ikke hun ejede en rød reje..

Knus

Anmeld

16. juni 2009

trunte89

Ja, havde jeg bare så mange penge til mig selv havde jeg været vildt lykkelig

Forstår også godt, at det ikke er nemt at gøre forskel. Men hun tjener selv mange penge. Og - formoder jeg - gør lillebror ikke.

Så hellere tage ud og shoppe sammen en gang imellem med mors dankort

Anmeld

16. juni 2009

Mca<3

Chatarina skriver:

Synes også det du betaler er rigtig flot, især når hun selv tjener penge det var noget andet hvis ikke hun ejede en rød reje..

Knus

Rart at blive bekræftet  Stod det til hende selv er det jo alt alt for lidt ,, teenagere bliver jo generelt behandlet dårligt ,, fnis ,,

Knus

Anmeld

16. juni 2009

Mira0911

Hun tjener selv sine penge, så synes ikke hun behøver lommepenge...

Anmeld

16. juni 2009

Honningblomst

Med 3000kr!!! i lommepenge( mere end hvad mange har til bare at bruge) så ville jeg lade hende betale telefon og alt andet der i min verden ikke er livsnødvendigt...buskort ville jeg betale da det jo er nødvendigt i forhold til udd.
Jeg ville måske endda kræve at hun sparede nogle af penge op, bare 300-400kr...det har de godt af at lære fra start.
Og så mener jeg ikke børn skal have penge for at hjælpe i familien...det er for pokker det der gør en til en familie..at det er begrundet i alt andet end penge. Grundlaget er at man kan regne med hinanden og kun kan fungere hvis alle gør en indsat.
Knus Eva...som vidst er en hård mor, men vil ikke være til grin...

Anmeld

16. juni 2009

ChatH

kan godt huske det.. Ens for&aelig;ldre var bare de v&aelig;rste og alle de andre fik dit og dat og man fik aldrig en skid selv<br /> Men man l&aelig;rer vist at v&aelig;re verdens v&aelig;rste mor og det g&aring;r jo over n&aring;r de n&aring;r de 20 &aring;r <br /> <br />

Anmeld

16. juni 2009

Mca<3

Eva skriver:

Med 3000kr!!! i lommepenge( mere end hvad mange har til bare at bruge) så ville jeg lade hende betale telefon og alt andet der i min verden ikke er livsnødvendigt...buskort ville jeg betale da det jo er nødvendigt i forhold til udd.
Jeg ville måske endda kræve at hun sparede nogle af penge op, bare 300-400kr...det har de godt af at lære fra start.
Og så mener jeg ikke børn skal have penge for at hjælpe i familien...det er for pokker det der gør en til en familie..at det er begrundet i alt andet end penge. Grundlaget er at man kan regne med hinanden og kun kan fungere hvis alle gør en indsat.
Knus Eva...som vidst er en hård mor, men vil ikke være til grin...

He he ,, bus kort betaler jeg når hun går i skole ,,, Nu er det sommerferie ,,

Efter sommerferien får hun udd. kort til at køre på   Kan sgu godt fornemme at jeg er for sød ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.