Hvornår finder I tid til rengøring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.951 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg synes at det er meget svært at finde tid til rengøring når man har en datter på 15 mdr. Jeg arbejder hver anden weekend så har fri nogle dage i ugen men jeg har altid min datter hjemme når jeg har fri og vil ikke bruge min kostbare tid med hende på at gøre rent. Men hvornår pokker skal jeg så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

o1Mutte

Omsorgsgiver skriver:

Jeg synes at det er meget svært at finde tid til rengøring når man har en datter på 15 mdr. Jeg arbejder hver anden weekend så har fri nogle dage i ugen men jeg har altid min datter hjemme når jeg har fri og vil ikke bruge min kostbare tid med hende på at gøre rent. Men hvornår pokker skal jeg så?

Hvorfor ikke involvere hende i rengøringen? Stik hende en klud og lade hende ''hjælpe''? Ved ikke om det virker når hun ikke er så gammel.

Men hjemme ved os, når jeg gør rent hvis vi har min mands datter, så tænder jeg noget højt musik, og så hjælper vi hinanden. Så hygger vi med det og hun kommer ikke til at sidde alene mens jeg vimser rundt Hun er så nooget ældre (8år)

Anmeld

16. januar 2013

CaWi

Jeg har en dreng på 8 mdr. Og rengøring har været en by i rusland mange gange i længere tid.
Så begyndte han at være en eftermiddag hos farmor og farfar hver uge. Så var der luge tid til at ordne det værste. Men det bliver ikke nemmere når jeg starter på job og han i DP.
Hvis jeg ellers skal gøre rent, så er det når der er andre hjemme. Farmand, bedsteforældre osv som lige kan lege lidt med ham.

Anmeld

16. januar 2013

B&J

jeg gør det inden jeg møder eller ½ time når jeg kommer hjem også tager jeg lidt af gangen i nogle weekender tager vi en stor del også er daniel med til det en klud og en skål uden noget i, han har en lille kust også og han elsker at hjælpe

Anmeld

16. januar 2013

CaWi

B&J skriver:

jeg gør det inden jeg møder eller ½ time når jeg kommer hjem også tager jeg lidt af gangen i nogle weekender tager vi en stor del også er daniel med til det en klud og en skål uden noget i, han har en lille kust også og han elsker at hjælpe

Anmeld

16. januar 2013

Nemesis

ja altså endten er det jo når hun er hjemme eller når hun ikke er hjemme...der er jo ikke så mange muligheder.

Så har du nogle fridage så aflever din datter indtil fx. frokost og få gjort rent, købt ind gerne til hele ugen, lægen, frisøren, tandlægen osv.

Ved at få fx. købt ind til hele ugen får du rigtig meget tid frigivet de andre dage.

Ellers er der jo ikke andet for at gøre det mens hun er hjemme. Sover hun stadig til middag så brug den tid, men det kan ikke undgåes at man er nødt til at lave praktiske ting selvom ungerne er hjemme.
Synes også det er fint nok de lærer at det er noget der skal gøres og så hygges der fx. ved at lægge tøj på plads sammen.

Anmeld

16. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Omsorgsgiver skriver:

Hvad med når hun sover til middag??

/ Taco78 

Anmeld

16. januar 2013

norenberg

Jeg har tre unger på hhv 2, 2½ og 7 år og en på vej, jeg gør hovedrengøring hver fredag eftermiddag....manden tager ungerne når han har fri og køre på familie besøg de timer og ja tøjvask og alm støvsugen gør jeg løbende i løbet af ugen når ungerne lige er optaget af leg en halv times tid....toilet og badeværelse render jeg lige over inden jeg går i bad om aftenen....

Anmeld

16. januar 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
o1Mutte skriver:

Hvorfor ikke involvere hende i rengøringen? Stik hende en klud og lade hende ''hjælpe''? Ved ikke om det virker når hun ikke er så gammel.

Men hjemme ved os, når jeg gør rent hvis vi har min mands datter, så tænder jeg noget højt musik, og så hjælper vi hinanden. Så hygger vi med det og hun kommer ikke til at sidde alene mens jeg vimser rundt Hun er så nooget ældre (8år)

Tjo kunne jeg måske godt men hun bliver bare så ked når jeg vimser rundt og gør rent og jeg får dårlig samvittighed 

Anmeld

16. januar 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Taco78 skriver:

Hvad med når hun sover til middag??

Jo, men jeg vil også gerne slappe af når hun sover. Jeg er ikke nem at hjælpe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.