Kontanthjælp :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Har for første gang i mit liv søgt kontanthjælp da jeg er færdig med uddannelse og først får penge fra fagforeningen 1 marts..

Men er så nedbør for at få afslag da jeg så ikke ved hvordan det skal hænge sammen og mangler stadig lidt ting til baby kommer..
Får heldigvis svar i morgen

Tror ikke at man kan få kontanthjælp hvis man er i overgang fra SU til dagpenge ligesom at man ikke kan få kontanthjælp imellem uddannelser  Så er det jo netop at de siger at man burde have sparet op.

Jeg ved det selvfølgelig ikke og vil da krydse fingre for at de vil hjælpe dig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Tror ikke at man kan få kontanthjælp hvis man er i overgang fra SU til dagpenge ligesom at man ikke kan få kontanthjælp imellem uddannelser  Så er det jo netop at de siger at man burde have sparet op.

Jeg ved det selvfølgelig ikke og vil da krydse fingre for at de vil hjælpe dig  

Har fået elevløn som er mindre end en su.. Men søgte kh fordi fagforeningen sagde at de gjorde de fleste andre der ventede på at få månedlig ydelse fra fagforeningen

Anmeld

16. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Har fået elevløn som er mindre end en su.. Men søgte kh fordi fagforeningen sagde at de gjorde de fleste andre der ventede på at få månedlig ydelse fra fagforeningen

Nåe okay, har bare altid hørt at man ikke kan søge imellem ydelser  Men hvis fagforeningen siger det, så må det da kunne lade sig gøre?

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Nåe okay, har bare altid hørt at man ikke kan søge imellem ydelser  Men hvis fagforeningen siger det, så må det da kunne lade sig gøre?

Må vente og se hvad kommunen siger i morgen..

Anmeld

16. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Du kan ikke søge hvis du er optaget på en uddannelse da du så i deres systemer står som i uddannelse også selvom der er flere måneder til den reelt starter så står du registreret som SU-modtager og så kan deres system ikke hitte ud af det.. var en sød dame hos kommunen der fortalte mig det da jeg fik afslag da jeg stod med 2 mdr uden indtægt for der var ingen der fortalte mig under mit grundforløb at der ville være den pause så alle penge var blevet brugt på at komme af med gæld i banken fremfor en opsparing...

MEN du kan godt søge hvis du venter på udbetaling fra a-kassen da du vil stå som ikke berettiget til dagpenge og derfor berettiget til KH da du ikke har mulighed for at få indtægt indtil der

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Du kan ikke søge hvis du er optaget på en uddannelse da du så i deres systemer står som i uddannelse også selvom der er flere måneder til den reelt starter så står du registreret som SU-modtager og så kan deres system ikke hitte ud af det.. var en sød dame hos kommunen der fortalte mig det da jeg fik afslag da jeg stod med 2 mdr uden indtægt for der var ingen der fortalte mig under mit grundforløb at der ville være den pause så alle penge var blevet brugt på at komme af med gæld i banken fremfor en opsparing...

MEN du kan godt søge hvis du venter på udbetaling fra a-kassen da du vil stå som ikke berettiget til dagpenge og derfor berettiget til KH da du ikke har mulighed for at få indtægt indtil der

Står og skal på fagforening fra marts og går på barsel til april...

Men tusinde tak for svar

Anmeld

17. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Problemet er min partner er på hjemmeboende su.. Kan selvfølge snakke med banken og trække kontoen i minus men det er også bare en øv start når vi står og skal flytte sammen

Ja, det kan jeg godt forstå. Håber det går igennem og du får den hjælp du har brug for. Synes bare ikke at det er så længe siden, at der var en pige der oprettede lignende tråd - en der havde endt udd. og derfor skulle på kontanthjælp, hun fik afslag. Det skulle skyldes en regel der indtrådte i starten af 2012.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.