Kontanthjælp :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Anonym trådstarter

Har for første gang i mit liv søgt kontanthjælp da jeg er færdig med uddannelse og først får penge fra fagforeningen 1 marts..

Men er så nedbør for at få afslag da jeg så ikke ved hvordan det skal hænge sammen og mangler stadig lidt ting til baby kommer..
Får heldigvis svar i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

raca

hvis du ikke har sørget for at melde dig ind i fagforeningen i så god til at det gav penge fra dag 1 du var færdig, eller at du som nogle fagforeninger også bruger har en periode på 5 uger uden løn.. ligsom når man siger op. og der får man jo heller ikke kh.

jamme så er det jo bare trist.. mener virkelig ikke det kan være skatteydernes problem at du har valgt ikke og sparre op til den mdr hvor du ikke kunne få noget.

og ja jeg er sikkert hård og ja det er sikkert trist og være færdig og mangle penge en mdr. men altså sådan er det jo.. og det ved jeg jo allerede her 2 år før jeg er færdig. dvs hvis jeg lage 200kr til side hver mdr var der intet problem, så det gør jeg.

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvis du ikke har sørget for at melde dig ind i fagforeningen i så god til at det gav penge fra dag 1 du var færdig, eller at du som nogle fagforeninger også bruger har en periode på 5 uger uden løn.. ligsom når man siger op. og der får man jo heller ikke kh.

jamme så er det jo bare trist.. mener virkelig ikke det kan være skatteydernes problem at du har valgt ikke og sparre op til den mdr hvor du ikke kunne få noget.

og ja jeg er sikkert hård og ja det er sikkert trist og være færdig og mangle penge en mdr. men altså sådan er det jo.. og det ved jeg jo allerede her 2 år før jeg er færdig. dvs hvis jeg lage 200kr til side hver mdr var der intet problem, så det gør jeg.

Hold da op!!

Nu er det sådan at jeg har accepteret at jeg fik de 5 uger uden løn som startede i starten af december.. Så det er jeg ude over.

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Er det virkelig så forkert af mig og søge kontanthjælp?

Anmeld

16. januar 2013

miig1989

Anonym skriver:

NæNæEr det virkelig så forkert af mig og søge kontanthjælp?

Næh,.det synes jeg overhovedet ikke
Du får jo forhåbentlig også et job på et tidspunkt, så betaler du jo til andre kan få kontanthjælp (gør du formentlig også nu/tidligere, da jeg regner med, at du har betalt skat før)

Anmeld

16. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Har for første gang i mit liv søgt kontanthjælp da jeg er færdig med uddannelse og først får penge fra fagforeningen 1 marts..

Men er så nedbør for at få afslag da jeg så ikke ved hvordan det skal hænge sammen og mangler stadig lidt ting til baby kommer..
Får heldigvis svar i morgen

Jeg håber at kommunen hjælper dig med at komme igennem den ene måned - og ja du kunne muligvis godt have sparet sammen under dit uddannelsesforløb, men det nytter jo intet når du ikke har gjort det.

Hvis du skulle få afslag har du så ikke en partner eller forældre der kan hjælpe dig igennem måneden?

/Fenja

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

miig1989 skriver:

Næh,.det synes jeg overhovedet ikke
Du får jo forhåbentlig også et job på et tidspunkt, så betaler du jo til andre kan få kontanthjælp (gør du formentlig også nu/tidligere, da jeg regner med, at du har betalt skat før)

Har bestemt altid betalt min skat og selv tjent mine penge..

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg håber at kommunen hjælper dig med at komme igennem den ene måned - og ja du kunne muligvis godt have sparet sammen under dit uddannelsesforløb, men det nytter jo intet når du ikke har gjort det.

Hvis du skulle få afslag har du så ikke en partner eller forældre der kan hjælpe dig igennem måneden?

/Fenja

Problemet er min partner er på hjemmeboende su.. Kan selvfølge snakke med banken og trække kontoen i minus men det er også bare en øv start når vi står og skal flytte sammen

Anmeld

16. januar 2013

miig1989

Anonym skriver:

Har bestemt altid betalt min skat og selv tjent mine penge..

Tænkte jeg nok

Alle kan jo få behov for lidt hjælp en gang i mellem, så håber da du kan få kontanthjælp

Kender nogen der søger/er på kontanthjælp fordi de ikke gider prøve finde arbejde eller starte på.uddannelse, det synes jeg ikke er i orden !

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

miig1989 skriver:

Tænkte jeg nok

Alle kan jo få behov for lidt hjælp en gang i mellem, så håber da du kan få kontanthjælp

Kender nogen der søger/er på kontanthjælp fordi de ikke gider prøve finde arbejde eller starte på.uddannelse, det synes jeg ikke er i orden !

Nej og den indstilling har jeg også altid haft med dem jeg kender som er på kh.. Men har taget en uddannelse men begrænset hvor mange der vil ansætte mig her få måneder før termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.