Råd søges - graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Tja, det virker i militæret som med alle andre arbejdspladser:-)
Er man under uddannelse derinde kan man være nødt til at stoppe den og så skal man starte forfra hvis det er. men aftjener man sin værnepligt og tager f.eks konstabel uddannelsen bagefter og så bliver gravid, så sørger de jo for at job hvor man ikke er udsat på nogen måde.
Min læge sagde jeg ikke engang måtte gå på skydebanen, så det fortalte jeg min chef. Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med graviditet eller lign. jeg er i flyvevåbnet og der er der ingen problemer i hvert fald, uddannelser er til at holde til og er man først igennem er det meget nemmere at være derinde, så er foden indenfor og man kan finde af af hvilken retning man gerne vil i:-)
og når man er gravid skal ens arbejdsgiver, dvs en nærmeste chef der hvor man er, finde passende arbejde til en:-)
Og barslen fungerer som alle andre steder.
når du bliver gravid siger du det når du har lyst, dog senest 3 mdr før termin.
du får barsel 6 uger før terminsdagen og du har ret til løn de første 24 uger mener jeg det er:-) Derefter hedder det jo dagpenge som alle andre.
Er ens mand i forsvaret også får han ret til 6 uger MED løn også. Dvs de trækkes fra jeres fælles 32 ugers barsel, men han får ikke dagpenge, men løn de uger.

OKay tak, det var sådan set det jeg ikke kunne finde frem til inde på deres hjemmeside!!
Tusinde tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

Anonym trådstarter

Odense92 skriver:

Selvfølgeligt er det vigtigt at kunne få det til at passe ind økonomisk, ellers synes jeg også det er uansvarligt. Ikke ment at man skal have råd til det dyreste dyre, men til at fungere som en familie med lille barn (:

Barsel kan du faktisk selv bestemme længden på (næsten). Du får i hvert fald 12 barselsklip fra SU styrelse. Så kan du fx. tage ét barselsklip om måneden i 12 måneder (det er ligesom et normalt SU klip) eller fx. to klip i 6 måneder. Det kommer også meget an på hvordan du har det, hvad du kan klare, hvordan det passe med semestre og fag, etc. så jeg kan ikke give dig et præsict svar.

Min kommer nok til at være et helt år pga. at jeg skal fra Bachelor til Kandidat, og det kan jeg ikke medmindre jeg har bestået alle mine eksamner, hvilket jeg jo ikke har endnu. Så bliver nød til at tage et semester eller to om igen. Det er også helt i orden for mig, jeg vil helst ikke sende en lille baby til pasning efter 3 eller 6 måneder.

Ved dog ikke om det gælder på alle uddanelser så jeg ville helt klart undersøge det hvis jeg var dig.

Okay tak, jeg må lige ned om finde ud af mere omkring de der klip der !!
MEn tak igen, det hjalp meget godt, på de fleste af mine bekrymringer
Vh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.