Odense92 skriver:
Selvfølgeligt er det vigtigt at kunne få det til at passe ind økonomisk, ellers synes jeg også det er uansvarligt. Ikke ment at man skal have råd til det dyreste dyre, men til at fungere som en familie med lille barn (:
Barsel kan du faktisk selv bestemme længden på (næsten). Du får i hvert fald 12 barselsklip fra SU styrelse. Så kan du fx. tage ét barselsklip om måneden i 12 måneder (det er ligesom et normalt SU klip) eller fx. to klip i 6 måneder. Det kommer også meget an på hvordan du har det, hvad du kan klare, hvordan det passe med semestre og fag, etc. så jeg kan ikke give dig et præsict svar.
Min kommer nok til at være et helt år pga. at jeg skal fra Bachelor til Kandidat, og det kan jeg ikke medmindre jeg har bestået alle mine eksamner, hvilket jeg jo ikke har endnu. Så bliver nød til at tage et semester eller to om igen. Det er også helt i orden for mig, jeg vil helst ikke sende en lille baby til pasning efter 3 eller 6 måneder.
Ved dog ikke om det gælder på alle uddanelser så jeg ville helt klart undersøge det hvis jeg var dig.
Okay tak, jeg må lige ned om finde ud af mere omkring de der klip der !!
MEn tak igen, det hjalp meget godt, på de fleste af mine bekrymringer

Vh.
Anmeld