Når mor er syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.157 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Miss BananaHammock

Hvis I bliver syge (under barsel) med feks influensia, slem brystbetændelse med feber etc. Eller andet, bliver jeres mænd så hemme, eller "forventer" de at I klarer den selv trods sygdom?

Jeg har været nede med høj feber to gange nu pga. brystbetændelse, og jeg synes det er rigtig svært at være der 100% for bettemanden. Min mand blev hjemme hvis jeg bad om det, men jeg har klaret det begge gange selv, da jeg et eller andet sted føler at jeg bør.

Jeg tænker bare at bliver man syg normalt, kan man (for det meste) melde sig syg og blive hjemme fra job. Det er bare svært at gøre når man er på barsel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

raca

man tager sig sammen og venter til den lille sover.. det er være at havde 2 børn.. hvoraf den ene skal ud af døre...

jeg har en enkelt gang haft manden hjemme. men bare ved alm feber, snot, og utilpashed har det gået ok..

Anmeld

15. januar 2013

nielsen80

Hvis I bliver syge (under barsel) med feks influensia, slem brystbetændelse med feber etc. Eller andet, bliver jeres mænd så hemme, eller "forventer" de at I klarer den selv trods sygdom?

Jeg har været nede med høj feber to gange nu pga. brystbetændelse, og jeg synes det er rigtig svært at være der 100% for bettemanden. Min mand blev hjemme hvis jeg bad om det, men jeg har klaret det begge gange selv, da jeg et eller andet sted føler at jeg bør.

Jeg tænker bare at bliver man syg normalt, kan man (for det meste) melde sig syg og blive hjemme fra job. Det er bare svært at gøre når man er på barsel!

Årh nej søde, lyder bare ikke rart!

Jeg har været syg en enkelt gang - der arbejdede M hjemmefra. Dejligt han har den mulighed. Mens synes da bestemt, hvis du er så syg, du ikke har overskud til at tage dig af lille,anden, så kan manden godt tage en sygedag, selvom du er på barsel.

Ellers må du komme ti Kolding og blive passet, jeg kan godt tage mig af jer alle

Anmeld

15. januar 2013

henh01

Altså det kommer an på hvor slemt det er - under min sidste barsel var min kæreste nødt til at blive hjemme en enkelt dag simpelthen fordi jeg var så syg at jeg ikke kunne være oprejst. I mit tilfælde var der en baby hjemme hele dagen og en større der skulle hentes og bringes til skolen. Puha jeg havde det skidt.

Når jeg går på barsel nu her og hvis jeg bliver SÅ syg at jeg ikke selv føler jeg kan klare dagen, ja så må min mand jo blive hjemme. Det vigtigste er jo at ens børn trives og har det godt. Men overraskende nok så skal der jo virkelig meget til før man kommer derud, vi kvinder/mødre har jo en evne til at klare tingene selvom man er syg

Anmeld

15. januar 2013

tarkoflen

Øv hvor lyder det ikke rart søde har Ingen erfaringer, men ville bare sige rigtig god bedring!

Anmeld

15. januar 2013

Dorthe1986

I december måtte min kæreste blive hjemme en enkelt dag, da jeg blev syg med opkast og diarre og feber Emil var nemlig også hjemme den dag, da han dagen inden havde havde haft feber, så ville ikke sende ham i dp Det var så slemt, at jeg ikke kunne have passet ham alene.

Da jeg havde barsel med Emil, havde jeg også brystbetændelse med feber, men den klarede jeg selv da det jo "kun" var smerter i bryst og feber.

Anmeld

15. januar 2013

Tulle28

Som raca skriver, så tager man sig sammen - og ikke ment på en skrap måde Jeg har lige ligget med roskildesyge af 2 omgange, hvor jeg virkelig bare ønskede børn (og mand) hen hvor peberet gror... Men på en eller anden måde, så kommer man igennem det. Inden man fik børn kunne man jo knap nok overskue sig selv, når man var syg.

Når det så er sagt, så tager min mand gerne en hjemmearbejdsdag, hvis det brænder helt på. Det er heldigvis ikke ret ofte, jeg er syg (7-9-13) - for det er da bare skide hamrende hårdt, når man skal være der 100% for et andet lille menneske samtidig!

Anmeld

15. januar 2013

booster_88

Jeg blev også syg under barsel, men jeg klarede det selv, men hvis jeg skulle gå hen og blive så syg jeg ikke ville kunne stå oprejst, så blev han hjemme

Ellers så kommer man jo bare igennem det, det er lidt hårdt, men det klarer man nu nok.

Anmeld

15. januar 2013

spj

Jeg har tænkt lidt det samme.
Jeg er på barsel med nr. 2 der er 4 måneder også har jeg altid storesøster hjemme også.
Storesøster blev syg i fredags og jeg tænkte fint, så er det værste overstået i weekenden hvor vi begge er hjemme. Det var det så bare ikke. Nu er jeg selv blevet syg og lillebror er også småskidt.

Synes det er mega hårdt, at skulle passe to syge børn og man selv er syg. Jeg har bare måtte tage mig sammen også fordele min opmærksomhed mellem børnene.

Da jeg var på barsel med min datter fik hun en slem omgang opkast og diarre. Hun fik så smittet mig. Der var jeg så dårlig at min mor var så sød at tage min datter et par timer, så jeg kunne få sovet lidt. 

Anmeld

15. januar 2013

Isaac's mor

Miss BananaHammock skriver:

Klare mig igennem det hver gang.... Har været syg to gange nu under barslen, IKKE sjovt!!! Men har på en eller anden mærkelige måde klaret det alligevel, dog ikke den lige så sjove mor som jeg plejer, men det gik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.