Enlig forsørger med kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.250 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Storgaard & Lillegaard

Nu har jeg prøvet at Google det man jeg fandt ingen konkrete regler.

Findes der konkrete regler for hvor tit en kæreste må opholde sig og overnatte hos en som modtager ydelser som enlig forsørger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Storgaard & Lillegaard skriver:

Findes der konkrete regler for hvor tit en kæreste må opholde sig og overnatte hos en som modtager ydelser som enlig forsørger?

Ja, det gør der - man kender ikke reglerne. Man skal passe rigtig meget på, da man så bliver set som ikke enlig (selvom man ikke bor sammen).

Anmeld

14. januar 2013

MariaKyedDK

JA det gør der.

det er 2 gange om ugen tror jeg.

Anmeld

14. januar 2013

MorTil4<3

jeg fik af vide af mine kommune at det så sådan her ud

din kæreste må gerne overnatte 2 nætter om ugen , men han må ikke lade tandbørste/tøj/sko og ja alt hvad der er hans ligge hos dig!!
han må ikke betale noget mad
da han så forsørger dig

MEN du må gerne være hos ham

ja reglerne er latterlige! men hvis du vil sove hos ham alle ugens dage, så må du gerne det
han må bare ik hos dig

Anmeld

14. januar 2013

musse1

reglerne er meget forskellige fra kommune til kommune, så hvis jeg havde været til, havde jeg ringet til din kommune, for at hører, hvordan reglerne er der. 

Anmeld

14. januar 2013

kesuh

musse1 skriver:

reglerne er meget forskellige fra kommune til kommune, så hvis jeg havde været til, havde jeg ringet til din kommune, for at hører, hvordan reglerne er der. 

Anmeld

14. januar 2013

ekebiv

musse1 skriver:

Ja det ville jeg også. Har et familiemedlemmer hvis (nu X-) kæreste blev hevet ind af kommunen. De skulle jo redegøre for hvor meget de var sammen men problemet var at ikke engang sagsbehandleren kunne give dem retningslinier for hvor meget han måtte overnatte. De havde en løs regel der hed at de skulle være mere fra hinanden end sammen i løbet af en uge

Anmeld

14. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Ja det er vist 2 gange om ugen, men han må så overhovedet ikke have ting til at stå hos jer ud over det, der må ikke være tøj og sådan nogle ting - det ser man som om at i bor sammen. 

Anmeld

14. januar 2013

lycly

I Københavns kommune er reglerne meget stramme. Han må hverken have tøj, tandbørste eller andet liggende hos dig, han må ikke overnatte ret meget, handle for dig eller bare tage opvasken (men hvem kan lige bevise hvem der har taget opvasken??) Man skal passe på, for man ved sgu aldrig om man har naboer/kollegaer/bekendte der får ondt i røven.

Til gengæld må du gerne være hos ham, så det er bedst hvis I ses hos ham

Anmeld

14. januar 2013

Storgaard & Lillegaard

LuLy skriver:

I Københavns kommune er reglerne meget stramme. Han må hverken have tøj, tandbørste eller andet liggende hos dig, han må ikke overnatte ret meget, handle for dig eller bare tage opvasken (men hvem kan lige bevise hvem der har taget opvasken??) Man skal passe på, for man ved sgu aldrig om man har naboer/kollegaer/bekendte der får ondt i røven.

Til gengæld må du gerne være hos ham, så det er bedst hvis I ses hos ham

Mit problem er bare jeg ikke kan tage min datter med og overnatte der.
Og i hverdagene kan jeg knap være der en time til halvanden for så skal lille pigen puttes hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.