Acceptere flasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

LilleChelle

Hvordan lærer man lige ens ammebarn at tage flasken også? Med min egen mælk selvfølgelig. 

- Nu tænker jeg ikke på at supplere overhovedet. Men vil selvfølgelig gerne at han kan spise ad flasken også, så han kan få noget at spise nu hvor han gerne skulle passes snart. 

Hvis ikke han lærer det, er der ikke så meget at gøre - så kommer jeg jo bare ikke afsted. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Mussen2

Blive ved og ved og ved at prøve, er mit eneste råd.
Min søn ville ikke tage flaske og jeg prøvedeihærdigt i 14 dage, hver aften når han skulle puttes.

Jeg lavede også vand i en flaske til dagen han kunne prøve at drikke af( han var vel 5 mdr) og endte med at putte en smule sukker i.

Det lykkedes efter megen prøvelse.....

Anmeld

13. januar 2013

LilleChelle

Mussen2 skriver:

Blive ved og ved og ved at prøve, er mit eneste råd.
Min søn ville ikke tage flaske og jeg prøvedeihærdigt i 14 dage, hver aften når han skulle puttes.

Jeg lavede også vand i en flaske til dagen han kunne prøve at drikke af( han var vel 5 mdr) og endte med at putte en smule sukker i.

Det lykkedes efter megen prøvelse.....

Ja okay. 
 - Hvis det skal gøres hver dag. Så dropper jeg bare at komme ud før han er gammel nok til at kunne undvære brystet. 

Ganske enkelt fordi jeg ikke vil have det skal påvirke min mælkeproduktion. 

Anmeld

13. januar 2013

Mussen2

LilleChelle skriver:

Ja okay. 
 - Hvis det skal gøres hver dag. Så dropper jeg bare at komme ud før han er gammel nok til at kunne undvære brystet. 

Ganske enkelt fordi jeg ikke vil have det skal påvirke min mælkeproduktion. 

Det forstår jeg ikke lige.... Altså her tog han ikke flasken før efter de ca. 14 dage. Ved min datter husker jeg ikke der var den samme kamp, men hun var heller ikke så gammel...

Jeg synes det er som om mælken kommer lidt for hurtig til dem med flasken i starten, altså indtil de har vænnet sig til det.

Måske dit barn bare nupper flasken

Anmeld

13. januar 2013

christina92

LilleChelle skriver:

Hvordan lærer man lige ens ammebarn at tage flasken også? Med min egen mælk selvfølgelig. 

- Nu tænker jeg ikke på at supplere overhovedet. Men vil selvfølgelig gerne at han kan spise ad flasken også, så han kan få noget at spise nu hvor han gerne skulle passes snart. 

Hvis ikke han lærer det, er der ikke så meget at gøre - så kommer jeg jo bare ikke afsted. 

Carolina tog den med det samme. Vi giver hende engang imellem flaske herhjemme med min mælk for at holde det ved lige

Anmeld

13. januar 2013

sne190810

Min datter lærte det aldrig. Hun ville IKKE tage hverken flaske eller sut.

OM jeg så var blevet ved i 30 dage, tror jeg vitterligt ikke hun havde taget imod.

Hun skreg, græd, blev arrig, skreg endnu mere og til sidst efter at havde prøvet 6-7 forskellige gange (hvor både jeg, min kæreste, min mor havde prøvet at give hende flasken over et par timer på forskellgie dage) gav jeg op. Havde det lidt sådan at så stort behov havde jeg heller ikke for at komme ud, syntes sgu det var synd for hende. Så jeg ventede pænt hun startede op på fastere føde og jeg kunne være væk længere tid af gangen ...

Anmeld

13. januar 2013

LilleChelle

Mussen2 skriver:

Det forstår jeg ikke lige.... Altså her tog han ikke flasken før efter de ca. 14 dage. Ved min datter husker jeg ikke der var den samme kamp, men hun var heller ikke så gammel...

Jeg synes det er som om mælken kommer lidt for hurtig til dem med flasken i starten, altså indtil de har vænnet sig til det.

Måske dit barn bare nupper flasken

Han vil ikke tage hverken flaske eller sut. 

Og får nærmest opkaste fornemmelser og prøver at skubbe den ud med tungen. 

Anmeld

13. januar 2013

LilleChelle

christina92 skriver:

Carolina tog den med det samme. Vi giver hende engang imellem flaske herhjemme med min mælk for at holde det ved lige

Dejligt hun vil <3 

Anmeld

13. januar 2013

LLN

sne190810 skriver:

OM jeg så var blevet ved i 30 dage, tror jeg vitterligt ikke hun havde taget imod.

Hun skreg, græd, blev arrig, skreg endnu mere og til sidst efter at havde prøvet 6-7 forskellige gange (hvor både jeg, min kæreste, min mor havde prøvet at give hende flasken over et par timer på forskellgie dage) gav jeg op. Havde det lidt sådan at så stort behov havde jeg heller ikke for at komme ud, syntes sgu det var synd for hende. Så jeg ventede pænt hun startede op på fastere føde og jeg kunne være væk længere tid af gangen ...

Samme her både med min datter og min søn.

Anmeld

13. januar 2013

LilleChelle

sne190810 skriver:

Behovet er heller ikke særlig stort for at komme ud. Vi er bare blevet inviteret gratis ud og spise på hereford, til circle de soleil allegria og vip foredrag med en af artisterne .. Hvilket jeg jo selvfølgelig gerne ville med til  

Men har bassen det ikke godt med at skulle tage flasken, skal han ikke tvinges til det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.