Soveværelse på 1. sal, børneværelser i underetagen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.874 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Sitrani

Hej damer

Min datter er knap 19 mdr. og sover i tremmeseng..

Hendes værelse er i stueetagen og vores soveværelse er på 1. sal.. Vi har en trappe i køkkenet/spisepladsen, hvor hendes værelse er ved siden af, og vi har et baby-gitter/trappe-gitter for, så hun ikke kan kravle op af trappen selv... Ligeledes har vi på 1.-salen selvfølgelig...

Mit spørgsmål lyder så:

Hvis vi nu stadig bor her, når hun skal over i juniorseng en dag, hvordan gør man så med trappe, og en lille pige, som højst sandsynlig står op om natten og vil op til mor og far..? Det plejer jo at være sådan, at børn jo bare kan rende ind i forældrenes seng, når de vågner om natten osv. Men det bliver da lidt svært, når vores soveværelse er ovenpå og sådan....

Hvordan havde I gjort det..? Kan man tillade sig, at sætte et "gitter" op ind til hendes værelse om natten, så hun ikke kan komme ud af værelset, og vi så må ned og hente hende istedet, eller hvad..?? Jeg undre mig bare over, hvordan det skal foregå til den tid... hehe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Najsen

Umildbart tænker jeg da at hun har lært at gå på trapper når hun kommer over i den anden seng, så er det vel ikke et problem ?

Synes ikke om ideen med at hun ikke kan komme ud fra sit værelse :/

Anmeld

13. januar 2013

Doffie

Najsen skriver:

Umildbart tænker jeg da at hun har lært at gå på trapper når hun kommer over i den anden seng, så er det vel ikke et problem ?

Jeg ville føle jeg burede mig barn inde. Men hun kan vel godt på trapper til den tid ????

Anmeld

13. januar 2013

TNBC

STN skriver:

Hej damer

Min datter er knap 19 mdr. og sover i tremmeseng..

Hendes værelse er i stueetagen og vores soveværelse er på 1. sal.. Vi har en trappe i køkkenet/spisepladsen, hvor hendes værelse er ved siden af, og vi har et baby-gitter/trappe-gitter for, så hun ikke kan kravle op af trappen selv... Ligeledes har vi på 1.-salen selvfølgelig...

Mit spørgsmål lyder så:

Hvis vi nu stadig bor her, når hun skal over i juniorseng en dag, hvordan gør man så med trappe, og en lille pige, som højst sandsynlig står op om natten og vil op til mor og far..? Det plejer jo at være sådan, at børn jo bare kan rende ind i forældrenes seng, når de vågner om natten osv. Men det bliver da lidt svært, når vores soveværelse er ovenpå og sådan....

Hvordan havde I gjort det..? Kan man tillade sig, at sætte et "gitter" op ind til hendes værelse om natten, så hun ikke kan komme ud af værelset, og vi så må ned og hente hende istedet, eller hvad..?? Jeg undre mig bare over, hvordan det skal foregå til den tid... hehe....

Enig med majsen at hun er vel omkring 3 når hun kommer over i juniorseng. Og nej hvis du sætter gitteret foran hendes dør, vil det jo blive som et fængsel(pænt sagt)
Og så kan jeg fortælle dig at nogle børn lære at åbne gitteret.

Anmeld

13. januar 2013

Sitrani

Najsen skriver:

Nej, jeg ville heller ikke bryde mig om det... men gå på trapper om natten, i buldrende mørke....? Det ved jeg sgu heller ikke om jeg bryder mig om... haha... Ved jo heller ikke hvor gammel hun er, når det er....

Anmeld

13. januar 2013

FogL

Jeg ville ikke spærre hende inde, det er da synd. Ville nok også først tage juniorsengen i brug ved 3års alderen, og der kan hun med sikkerhed selv komme op ad trappen. Om ikke andet, må I lave en aftale sammen om, at hun kalder på jer, og så har I døren åben.

Anmeld

13. januar 2013

Sitrani

Doffie skriver:

Jeg ville føle jeg burede mig barn inde. Men hun kan vel godt på trapper til den tid ????

Nej, jeg ville heller ikke bryde mig om det... men gå på trapper om natten, i buldrende mørke....? Det ved jeg sgu heller ikke om jeg bryder mig om... haha... Ved jo heller ikke hvor gammel hun er, når det er....

Anmeld

13. januar 2013

Sitrani

ciepige skriver:

Jeg ville ikke spærre hende inde, det er da synd. Ville nok også først tage juniorsengen i brug ved 3års alderen, og der kan hun med sikkerhed selv komme op ad trappen. Om ikke andet, må I lave en aftale sammen om, at hun kalder på jer, og så har I døren åben.

Nej, jeg ville heller ikke bryde mig om det... men gå på trapper om natten, i buldrende mørke....? Det ved jeg sgu heller ikke om jeg bryder mig om... haha... Ved jo heller ikke hvor gammel hun er, når det er.... men måske hun godt kan hvis hun er 3 år til den tid...

Anmeld

13. januar 2013

Sitrani

ciepige skriver:

ja, synes jeg nemlig også ville være helt forkert..... vi må satse på, at hun selv kan gå på trapper til den tid.... uden at galde ned midt om natten... uh..

Anmeld

13. januar 2013

AnneBJ

STN skriver:

Vi har godt nok alle værelser på samme sal, men på vores trappe har jeg viklet en lyskæde om gelænderet - eller faktisk langs gelænderet, så man rører den ikkee på vej ned/op af trappen. Den lyser forbavsende godt op, uden at være generende, også om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.