Spg til kejsersnit :-)!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

Louise17 skriver:

Skal ha planlagt kejsersnit her om små 4 dage. Har følgende spørgsmål :

1) Vil de nægte at lave kejsersnittet hvis jeg er en smulle snottet? 

2)Hvordan var din oplevelse med ryg-bedøvelsen? Frygter den rigtig meget.

3)Hvor langtid efter kom gæsterne ?

4) Hvad var værst ? 

Håber i kan hjælpe mig lidt 

1 - det gjorde de ikke her, man er jo vågen og trækker selv vejret.

2- sagde ikke en eneste lyd de 2 gange jeg har fået pks. På trods af at de sidste gang måtte stikke ind nogle gange, spurgte blot om det ikke var meningen at de skulle ramme mellem ryghvirvlerne og ikke stikke i dem...

3 -1 gang så jeg mine forældre da jeg blev kørt fra åbvågning og ned på stuen. De var gået lidt i panik, da de ikke kunne få fat på nogen af os, så de havde smidt alt de havde og suste afsted. Min mor bor i åbenrå og min far i rødekro. Fik pks på kolding, da vi selv bor i fredericia kommune. 2. gang kom min far - hans nye kone og frederic sidst på eftermiddagen. Da de var heroppe for at passe frederic, afl ham i bh og hente ham igen.

4 - at skulle op og stå første gang efter pks. og her anden gang da jeg selv gik på toilet og blod'et så barre begyndte at vælte ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Muhmi

Louise17 skriver:

4) Hvad var værst ? 

1. Pas.. Men tror det ikke...

2. Den gør ondt at få lagt, men det er hurtigt overstået

3. Gæsterne bestemmer I hvornår skal komme...

4. Pas, jeg har ikke fået ks..

5. Held og lykke

Anmeld

13. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har kun fået aks, og der var de nød ril at stikke 8 gange inden de ramte rigtig. Det gjorde da ondt, men det er ik det værste jeg har prøvet. Har til gengæld ret ondt i ryggen, i en mdr efter der hvor de havde stukket mig.

Fik aks kl 23.15. Min mor, søster og svoger kom op på opvågning til mig omkring kl 24, fordi jeg havde haft ringet til dem, fordi jeg ik lige først ku få fat i min kærste, så de var blevet lidt forskrækket og skyndte sig at at komme. (fik fat på kærsten, som nåede at være med til ks ) Syntes det var dejligt de kom. Resten af vores familie kom dagen efter over middag, da jeg endelig var kommet over på barselsgangen. 

Det væreste syntes jeg var da man første gang sku på wc efter, og lave nr 2 Rigtig mange bliver forstoppet pga morfinen efter ks, og fordi de jo har rodet rundt med ens tarme og blære osv. Så forbered dig på forstoppelse! 

Og husk at man bløder lige så meget efter Ks, som efter en alm fødsel, så ha godt med bind derhjemme og behalige underbukser og bukser.

Rigtig meget held og lykke med dit ks, håber du får en rigtig god oplevelse! Vh stine

Anmeld

13. januar 2013

Helloo

StineW79 skriver:

Har kun fået aks, og der var de nød ril at stikke 8 gange inden de ramte rigtig. Det gjorde da ondt, men det er ik det værste jeg har prøvet. Har til gengæld ret ondt i ryggen, i en mdr efter der hvor de havde stukket mig.

Fik aks kl 23.15. Min mor, søster og svoger kom op på opvågning til mig omkring kl 24, fordi jeg havde haft ringet til dem, fordi jeg ik lige først ku få fat i min kærste, så de var blevet lidt forskrækket og skyndte sig at at komme. (fik fat på kærsten, som nåede at være med til ks ) Syntes det var dejligt de kom. Resten af vores familie kom dagen efter over middag, da jeg endelig var kommet over på barselsgangen. 

Det væreste syntes jeg var da man første gang sku på wc efter, og lave nr 2 Rigtig mange bliver forstoppet pga morfinen efter ks, og fordi de jo har rodet rundt med ens tarme og blære osv. Så forbered dig på forstoppelse! 

Og husk at man bløder lige så meget efter Ks, som efter en alm fødsel, så ha godt med bind derhjemme og behalige underbukser og bukser.

Rigtig meget held og lykke med dit ks, håber du får en rigtig god oplevelse! Vh stine

Puha det lyder forfærdeligt ang forstoppelse.. Håber det kommer til at gå glat med bedøvelsen 

Anmeld

13. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Louise17 skriver:

VVaVarjSkal ha planlagt kejsersnit her om små 4 dage. Har følgende spørgsmål :

4) Hvad var værst ? 

Var også lidt forkølet under mit ja og der var ingen problemer. Drik en masse the de næste dage.
Syntes ikke rygmarven var det værested men lokal bedøvelsen de ligger først.
Min mor ankom som vi blev kørt til operation, de var forsinkede så kom først til 1,5 time senere end planlagt. Mormor tog hjem og hentede vores ældste i vuggestue og kl 14 var de på besøg. Derefter kom der nogle resten af dagen.
For mig var det væreste at skulle op og gå efter da jeg havde fået rigeligt med morfin og smerten i aret efter

Anmeld

14. januar 2013

Tøs85

Louise17 skriver:

4) Hvad var værst ? 

Hvis du bare er lidt snottet tror jeg bestemt ikke de nægter at lave det.. Det var jeg også selv..
Rygmarvsbedøvelsen synes jeg overhovedet ikke gjorde ondt, men havde en meget dygtig anæstesi læge.. Det var virkelig ingenting!
Mine gæster kom først 11 timer efter kejsersnittet, for fik lige lovlig meget bedøvelse, som først var væk 10 timer efter.. Men bedøvelsen forsvinder lidt af gangen, så kunne hele tiden mærke at den var ved at aftage..
Det værste var en bivirkning jeg ikke havde fået noget ag vide om.. Det var smerter i højre skulder som kom pga luft der var kommet ind under operationen.. Det var meget smertefuldt og kom sent om aftenen og varede 4 dage hvor det kom og gik.. Når smerterne var der kunne jeg slet ikke bruge armen og når jeg skulle sove måtte jeg sidde op i sengen, for når jeg lagde mig gik det ned i lungerne og kunne så ikke trække vejret.. De siger de smerter er sjældne, men vil bare lige gøre opmærksom på at det kan komme..

Vil lige sige at jeg er rigtig tilfreds med mit kejsersnit..
Held og lykke med det..!

Anmeld

14. januar 2013

fairlady

lige til dit 5 spørgsmål:

du kommer altid på opvågningen, selvom du ikke har været i fuld narkose.

Du skal kunne vrikke med tæerne før du kommer andet steds henne at ligge.

Anmeld

14. januar 2013

Rockertand

Louise17 skriver:

Tak for svar piger!

Kommer man altid op på opvågningen ? 

Selvfølgelig, der er jo trods alt en operation, du skal igennem, når du ikke er så heldig at kunne føde selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.