Spg til kejsersnit :-)!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.961 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Helloo

Skal ha planlagt kejsersnit her om små 4 dage. Har følgende spørgsmål :

1) Vil de nægte at lave kejsersnittet hvis jeg er en smulle snottet? 

2)Hvordan var din oplevelse med ryg-bedøvelsen? Frygter den rigtig meget.

3)Hvor langtid efter kom gæsterne ?

4) Hvad var værst ? 

Håber i kan hjælpe mig lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Studerendemor

Louise17 skriver:

4) Hvad var værst ? 

For et par år siden fik jeg planlagt kejsersnit.

Rygmarvsbedøvelsen gør ondt, men det er relativt hurtigt overstået. De hjalp mig med at slappe af og trække vejret rigtigt, og det betød meget.

Tre timer efter vi kom ud fra operationsstuen var jeg oppe og gå, og kort tid efter kom min mor på besøg. Men det er meget forskelligt, hvor længe man ligger på opvågningen, så gæsterne skal være forberedt på, at de måske ikke kan komme så kort tid efter.

Det værste var at jeg slet ikke var forberedt på, at jeg kunne mærke hvad der forgik. Efter jeg var blevet åbnet kunne jeg mærke hvordan de rodede rundt inde i min krop og "flyttede" på mine organer for at få baby ud. Igen hjalp det med vejrtrækningen og tanken om, at jeg snart ville se mit vidunder. Jeg kunne også mærke da de klipsede mig sammen, men der var jeg fuldstændig ligeglad, for jeg kunne se og høre mit barn. Jeg blev også lidt overrasket over, hvor meget jeg rystede, men det er normalt og det ville jeg gerne have haft afvide inden. Nu ved du det, og det håber jeg kan hjælpe dig.

Anmeld

13. januar 2013

Oxydatiion

Louise17 skriver:

4) Hvad var værst ? 

Hej

Har ikke prøvet et planlagt kejsersnit, men et akut.

Ved ikke med snotten :/

Selvfølgelig gør ryg bedøvelsen ondt, men så slemt synes jeg ikke det var, og det er det hele værd

Jeg synes det værste var da de trykkede mig øverst på maven for at lave en ve, følte jeg fik en mavepuster

Ang. gæster. så aftal det med dem. Det skal være når du er klar til det

Anmeld

13. januar 2013

Nadia&Daniel

4) Hvad var værst ? 

Fik selv planlagt kejsersnit 9 dage før termin

1. Lige dette ved jeg ikke noget om

2. Havde en god oplevelse med den - det gik hurtigt, selvfølgelig kunne det mærkes, men det var hurtigt overstået

3. Vi fik allerede gæster samme dag (om aften) - jeg var oppe og gå omkring kl. 14.30 (Laura kom til verden kl. 11.28)

4. Jeg oplevede INTET dårligt- det var en FANTASTISK oplevelse

Gør det gerne igen https://www.baby.dk/debat/71575pi1/foedselsberetninger/min-fb--planlagt-kejsersnit--.aspx

Anmeld

13. januar 2013

Mi&Mi

Er ret sikker på de laver kejsersnittet selvom du er lidt forkølet, det var jeg nemlig også..
Jeg synes ikke det var rart at få rygbedøvelsen, men de skulle også prøve 5 gange for den virkede ordentligt, men havde de fået den lagt i første forsøg, så synes jeg ikke det havde været så slemt..
Fik besøg af bedsteforældrene ca en time efter han var kommet til verden
Jeg synes det værste var da de skulle lægge kateter, det plejer de ellers at vente med til man er bedøvet, så det var lidt svært for hende der skulle gøre det fordi jeg spændte helt vildt.. + hun var studerende...

Men er ikke i tvivl om det var den bedste beslutning at få kejsersnit, det er simpelthen en helt vild oplevelse!

Anmeld

13. januar 2013

Bassemor<3

Louise17 skriver:

4) Hvad var værst ? 

Tror ikke de nægter ks pga. forkølelse. Jeg mærkede nærmest ikke rygbedøvelse, måske fordi jeg havde vildt veer og havde haft det i over et døgn, så på det tidspunkt kunne de have apoteret mit ben uden det gjorde noget. Mit aks tog ca. 30 min og så var jeg på opvågningen nogle timer, fik aks kl. 14:42 og det var kun faren der ved med på opvågningen, de første gæster kom da jeg var kommet ned op stuen

Det værste var at min epi ikke virkede så jeg kunne mærke næsten alt. men det havde noget at gøre med mit forløb. så det behøver du ikke bekymre dig om

Anmeld

13. januar 2013

Helloo

skrivemaskine skriver:

For et par år siden fik jeg planlagt kejsersnit.

Rygmarvsbedøvelsen gør ondt, men det er relativt hurtigt overstået. De hjalp mig med at slappe af og trække vejret rigtigt, og det betød meget.

Tre timer efter vi kom ud fra operationsstuen var jeg oppe og gå, og kort tid efter kom min mor på besøg. Men det er meget forskelligt, hvor længe man ligger på opvågningen, så gæsterne skal være forberedt på, at de måske ikke kan komme så kort tid efter.

Det værste var at jeg slet ikke var forberedt på, at jeg kunne mærke hvad der forgik. Efter jeg var blevet åbnet kunne jeg mærke hvordan de rodede rundt inde i min krop og "flyttede" på mine organer for at få baby ud. Igen hjalp det med vejrtrækningen og tanken om, at jeg snart ville se mit vidunder. Jeg kunne også mærke da de klipsede mig sammen, men der var jeg fuldstændig ligeglad, for jeg kunne se og høre mit barn. Jeg blev også lidt overrasket over, hvor meget jeg rystede, men det er normalt og det ville jeg gerne have haft afvide inden. Nu ved du det, og det håber jeg kan hjælpe dig.

Tak for svar piger!

Kommer man altid op på opvågningen ? 

Anmeld

13. januar 2013

Joanna

Jeg har fået tre kejsersnit - to planlagte og et akut (det første). 

Det første var klart værst, for jeg var meget udmattet efter et langt veforløb.

Anden gang gik selve indgrebet fint, men lillemand havde fostervand i lungerne og havde brug for hjælp, så han kom på børneafd. mens jeg blev klar igen.

Tredje gang var lige efter bogen. Mit blodtryk faldt lidt lige bagefter, så jeg blev lidt svimmel og skidt tilpas - som hvis man har ligget og sovet i solen fx, så det var min mand, der fik lillemanden ind på brystet for at varme ham og give tryghed og kropskontakt. Det var en rigtig fin oplevelse for ham - og sikkert også for barnet, selv om han næppe husker det

Jeg har fået kejsersnit om morgnen, lidt i ni - og barselsgæster kl 15.

Det vigtige er at komme ud af sengen så hurtigt, som man kan stå på benene. Gå rundt, rette sig op, gå så normalt som muligt og få blodomløbet igang, det hjælper rigtigt meget på smerterne.

Smerter undgår du ikke, men der er ingen gratis vej til ønskebarnet og kejsersnit er helt sikkert til at leve med.

Rigtigt, rigtig god fornøjelse ! 

Anmeld

13. januar 2013

S.Maria

Jeg mærkede overhovedet ikke de lagde rygmarvs bedøvelse. De lokalbedøvet området først inden de stak den anden nål ind. Jeg havde alt min opmærksomhed på at de skulle lægge en nål i min ene hånd, så den de lagde i ryggen mærkede jeg ikke.

Min datter er født 11:31 og vi kom på opvågningen indtil ca 13:45. Der var besøgstider om eftermiddagen fra kl. 15-17 og de første gæster kom 15:30. Hvis det er så kan du jo bare sige til dem du ved der vil komme og besøge jer at de først kan komme efter kl. 15 eller hvornår der nu er besøgstider på det sygehus du skal føde på.

Det værste var at få lagt nålen i hånden

Anmeld

13. januar 2013

Tulle28

Louise17 skriver:

4) Hvad var værst ? 

Tror ikke de vil nægte dig det, du skal jo ikke i fuld narkose.

Bedøvelsen var overhovedet ikke slem, du ligger på siden med benene trukket op under dig (så godt det nu kan lade sig gøre med den store mave) eller sidder foroverbøjet. Du mærker et lille stik, that's it!

Jeg fik kejsersnit kl. 14 og var oppe på stuen kl. 18.00 eller 19.00. Vores forældre kom omkring kl. 20.00 - resten kom først da vi kom hjem.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg synes var værst... Havde egentlig en helt fin oplevelse! Var hurtigt mobil og har fået et rigtig fint, lille ar. Et dejligt minde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.