Hvad får man udbetalt i sygedagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

kirsti

Anonym skriver:

tja tror nu jeg vil snakke med min sagsbehandler om det.

Svaret du får vil være at hun indhenter status fra egen læge og at hvis han sygemelder dig bliver du matchet 3 (passiv) i den periode. Måske vælger hun at spørge om du kan deltage i aktivering i et vist omfang F.eks 10 timer om ugen! Hos os havde vi special tilbud til depressive med psykolog/coach det kan være de har lign i din kommune

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Mother-love

Jeg ved ikke om det er det samme i alle kommuner. Men jeg får 15000 kr et eller andet før skat. Så har 11000 efter skat. Jeg bor i Århus kommune

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Svaret du får vil være at hun indhenter status fra egen læge og at hvis han sygemelder dig bliver du matchet 3 (passiv) i den periode. Måske vælger hun at spørge om du kan deltage i aktivering i et vist omfang F.eks 10 timer om ugen! Hos os havde vi special tilbud til depressive med psykolog/coach det kan være de har lign i din kommune

nu må jeg se hvad hun siger. Men har ikke mulighed for at arbejde lige pt da jeg skal prøve at få det godt igen.

Anmeld

13. januar 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Ja har været en del syg og skal søge om sygedagspenge. Ved godt at det ca er 3900 kr man kan få om ugen, men nogen der egentlig ved hvad man får udbetalt? Knus 

Jeg tror godt at du kan regne med at Kirsti har ret... Her i vores kommune (8370) er det nøjagtig som hun beskriver det. Er ret sikker på at reglerne er de samme landet over.

For at optjene ret til sygedagpenge, skal du have været i arbejde i et vist antal uger (mener at det er mindst 13 uger, men hæng mig ikke lige op på det)

Du kan "kun" forsætte med at få kontanthjælp, men blive fritaget for at stå til rådighed for arbejdsmarkedet/aktivering... Hvis der vel og mærke foreligger en lægeerklæring på at du er fuldt uarbejdsdygtig.

Anmeld

13. januar 2013

kirsti

Jeg tror godt at du kan regne med at Kirsti har ret... Her i vores kommune (8370) er det nøjagtig som hun beskriver det. Er ret sikker på at reglerne er de samme landet over.

For at optjene ret til sygedagpenge, skal du have været i arbejde i et vist antal uger (mener at det er mindst 13 uger, men hæng mig ikke lige op på det)

Du kan "kun" forsætte med at få kontanthjælp, men blive fritaget for at stå til rådighed for arbejdsmarkedet/aktivering... Hvis der vel og mærke foreligger en lægeerklæring på at du er fuldt uarbejdsdygtig.

Jep det er 13 uger man skal have været i arbejde før sygemeldingen

For en del år siden skulle jeg sygemeldes, jeg havde haft arbejde i 12 uger og 2 dage inden sygemeldingen og pga de 3 dage jeg manglede hed det kontanthjælp 

Anmeld

13. januar 2013

Carina:-)

Kirsti har ret.

Og det er jo logisk nok at man ikke kan få sygedp.

For det er jo mere end kh,og det ville nogen jo så spekulere i  . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.