Anonym skriver:
Hvad gør man så??
Jeg synes simpelthen ikke jeg kan få det til at fungere! Måske jeg ikke duer til at have veninder??
Lige siden folkeskolen har jeg "valgt" de forkerte veninder. Så tog de stoffer og ville have mig med i det, så stjal de og ville have mig med eller noget helt tredje. Jeg SAVNER en veninde der værdsætter mig for den jeg er, der giver lige så meget som jeg giver hende, der er til at stole på osv. Er det for meget forlangt??
Jeg ved ikke hvad jeg signalerer, men jeg bliver pisset op og ned at ryggen, forrådt, brugt som dørmåtte osv. Jeg føler ikke selv jeg er skyld i det og når jeg oplever de her ting, dropper jeg personen.
Er der nogen der har det som mig? Jeg synes det er opslidende
Jeg havde også en del år hvor jeg blev ved med at få veninder der ikke "var gode for mig" jeg var helt sikkert heller ikke gode for dem, vil påstå vi var lige gode om det.
Da jeg efterhånden var nået til veninde nr. 4 på listen som udviste samme adfærd som de andre.. så har jeg målrettet forsøgt at holde mig væk fra dem der har samme tendenser.. er begyndt at opsøge folk der måske ikke i første omgang "tænder" noget i mig, men som så har vist sig at være det jeg gerne vil have.. gode stabile veninder der drager omsorg for mig på samme måde som jeg gør for dem. Måske er det ikke lige dem jeg får de vilde grineture sammen med, men det får jeg i stedet med mine kammerater og kæreste.
Og jeg vil også hellere have veninder jeg kan stole på, have det hyggeligt sammen med og være kreativ med, end nogen hvor det hele tiden er "spændene" og fyldt med grineture.
(ovenstående er ridset rimelig hårdt op og betyder ikke at jeg ikke kan have det sjovt med mine nuværende veninder, det er blot på en helt anden måde.
)
Anmeld