Spørgsmål om barnets første leveår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Okay. Var du glad nok for at han havde en måneds barsel i stedet for de 14 dage det ofte er nu? 

Her har vi snakket om at han måske skal holde 1-2 mdr.s barsel eftersom han intet kender til det, at have børn og derfor skal lære det hele fra bunden. 

Men hvordan gjorde i om dagen efter hans barsel?

Okay. Her bliver det svært at amme/give flaske i soveværelse, da min forlovede sover meget let og har svært ved at sove 

Mange tak for svar 

Det var uden tvivl rart at han havde en hel måned frem for de normale 14 dage  

Efter hans barsel gik han i skole og var derfor ikke så sent hjemme. Jeg gjorde dog det meste alligevel, men min dreng lå også meget ved bryst  

Så vil jeg foreslå en dejlig hyggestol i et andet rum, hvor du måske kan vugge og blunde lidt mens du ammer/giver flaske om natten. Jeg kunne nemlig amme liggende i sengen og blunde imens - det var rart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

HeidiØ

Øv, hvor er det bare træls med migræne!

Vores søn på 16 mdr har haft få nætter han har sovet igennem. De første 4 mdr ammede jeg, så der var det self mig der stod op!

Ellers: når min mand sku arbejde, var det mig om natten. I weekenden skiftedes vi! Nu går jeg (desværre) ledig, så når jeg er hjemme dagen efter, så er det mest mig. Hvis det har været helt af H til en nat, så tilbyder min mand ofte at ta ham natten efter.

Jeg er så så heldig at min mand kun har brug for max 6 timers søvn, så er han fresh

Anmeld

12. januar 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

hej. Det er jo en spændene beslutning i står overfor :-) hmm her var det mig der stod/står op om natten. Farmand hører simpelhen ikke lillemanden. Og jeg ammede da han var helt lille, så derfor var det jo selvfølgelig mig der var nød til at stå op, far kunne jo af gode grunde ikke tilbyde baby hvad han ville have. Jeg lider også af migræne så ja det er og har ikke været sjovt ikke at kunne sove nok. Men baby overgår alt, også migræne. I kunne evt aftale at en dag om ugen kan far være den der tager baby så du kan sove ud. Så burde det kunne løbe rundt. Og eller kommer der jo et tidspunkt hvor jeres barn lærer at sove. Man skal huske at tænke at det er drøn hårdt med søvn og bekymringer, men alt med børn er perioder, og det er det største i verden med et barn :-) du er evig forelsket i den lille guldklump.

Ja det er det nemlig. Har var egentligt også overbevidst om at han skulle have børn. Men efter en samtale med en anden i dag blev han alligevel meget i tvivl. Men det er mest søvnen og lidt fritiden han er bekymret for. 

Jeg har flere gange fortalt ham, at det kan man ikke vide noget om før man ved, hvilket barn man får. Der er jo kæmpe forskel. 

Ja okay. Ville nok se lidt sjovt ud, hvis din kæreste/mand lige pludselig ammede. 

Hvordan var det så med din migræne? Havde du det tit eller? 

Ja vi har snakket om at den ene måske sover længe lørdag og så den anden søndag. Måske bare i starten. For lige at komme ind i det hele. Og vænne sig lidt til det at være forældre. 

Hehe. Ja barnet skulle gerne lære at sove på et tidspunkt. 

Ja det kunne jeg godt forstille mig. 

Jeg glæder mig virkelig også til, at det bliver vores tur til at blive forældre. 

Anmeld

12. januar 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det var uden tvivl rart at han havde en hel måned frem for de normale 14 dage  

Efter hans barsel gik han i skole og var derfor ikke så sent hjemme. Jeg gjorde dog det meste alligevel, men min dreng lå også meget ved bryst  

Så vil jeg foreslå en dejlig hyggestol i et andet rum, hvor du måske kan vugge og blunde lidt mens du ammer/giver flaske om natten. Jeg kunne nemlig amme liggende i sengen og blunde imens - det var rart

Ja det er også det jeg tænker. Lige så meget for at han også ser hvordan det fungere. 

Ja så er det ikke så nemt at dele heh. Men det må da være dejligt at han ikke kommer så sent hjem. Sådan bliver det nok desværre ikke her. 

Ja det kunne være en god ide. For det kan vel godt tage lidt tid at amme? Så kan man jo sagtens (hvis man kan) blunde lidt imens. 

Faktisk en god ide du kom med der. 

Anmeld

12. januar 2013

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Øv, hvor er det bare træls med migræne!

Vores søn på 16 mdr har haft få nætter han har sovet igennem. De første 4 mdr ammede jeg, så der var det self mig der stod op!

Ellers: når min mand sku arbejde, var det mig om natten. I weekenden skiftedes vi! Nu går jeg (desværre) ledig, så når jeg er hjemme dagen efter, så er det mest mig. Hvis det har været helt af H til en nat, så tilbyder min mand ofte at ta ham natten efter.

Jeg er så så heldig at min mand kun har brug for max 6 timers søvn, så er han fresh

Ja det er lidt træls med det migræne værk.  

Når man ammer er det selvfølgelig mest normalt at det er kvinden der står op 

Okay. Men så har i jo også hjulpet hinanden meget. Syntes det rart at man deler lidt. 

Det må være dejlig. Her skal han helst have 7-8 timer for at undgå migræne. 

Anmeld

12. januar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Ja det er det nemlig. Har var egentligt også overbevidst om at han skulle have børn. Men efter en samtale med en anden i dag blev han alligevel meget i tvivl. Men det er mest søvnen og lidt fritiden han er bekymret for. 

Jeg har flere gange fortalt ham, at det kan man ikke vide noget om før man ved, hvilket barn man får. Der er jo kæmpe forskel. 

Ja okay. Ville nok se lidt sjovt ud, hvis din kæreste/mand lige pludselig ammede. 

Hvordan var det så med din migræne? Havde du det tit eller? 

Ja vi har snakket om at den ene måske sover længe lørdag og så den anden søndag. Måske bare i starten. For lige at komme ind i det hele. Og vænne sig lidt til det at være forældre. 

Hehe. Ja barnet skulle gerne lære at sove på et tidspunkt. 

Ja det kunne jeg godt forstille mig. 

Jeg glæder mig virkelig også til, at det bliver vores tur til at blive forældre. 

Nej havde det ikke oftere end jeg plejer, men mit er også, udover søvnen, udløst af følelser. Altså hvis jeg har brugt mere af mig selv end jeg kunne. Og det gjorde jeg selvfølgelig også, men tror mine moderfølelser lagde en dæmper på migrænen. Havde løvrigt kun migræne 1 gang i graviditeten hvorimod jeg plejer at have det flere dage i træk og så kan der nogen gange gå et par uger hvor jeg ikke mærker noget. Men man får på en måde overnaturlige kræfter når man får børn, og så kan man klare meget mere end man troede. Men det ER hårdt at have børn. MEGET! men det er også fantastisk <3

Anmeld

12. januar 2013

HeidiØ

Anonym skriver:

Ja det er lidt træls med det migræne værk.  

Når man ammer er det selvfølgelig mest normalt at det er kvinden der står op 

Okay. Men så har i jo også hjulpet hinanden meget. Syntes det rart at man deler lidt. 

Det må være dejlig. Her skal han helst have 7-8 timer for at undgå migræne. 

Ja, jeg klager ikke ihvertfald, når man nu har et barn der sys søvn er totalt overvurderet

Med lidt held kan han også godt få det Men ja.. det er jo svært at sige!

Anmeld

12. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg nemlig også. Man er nød til at hjælpe hinanden hvor man kan. 

Hvordan kan det være det var ham der stod op hver nat? Syntes virkelig det er fedt, at i har været så meget sammen om det. 

Ja men man ved jo ikke 100% hvad man går ind til når man ikke har prøvet det før. Man kan bare have en forstilling om det. Det var også derfor jeg spurgte ham, at han ville have jeg prøvede at oprette en tråd om det. 

Men tror han er ved at være klar over, at man skal hjælpe hinanden, og ikke tænke så meget på sig selv. 

Men et eller andet sted. Går man så ikke også mindre op i søvn når der er en lille? Man tænker vel mere på at barenet skal have det godt, og så kommer man selv i sidste række?

Man kommer selv i sidste række for hvis barnet vil bære vågen, så er den altså fuldstændig ligeglad med jeres behov  

men nej, man savner søvn, mad, bad osv. Så man glemmer ikke egne behov men man bliver næst til at lægge dem fra sig.. 

Man ved aldrig hvad man går ind til jeg ved her anden gang ikke hvad jeg går ind til. for havde et NEMT barn    Og en NEM fødsel  

de første uger stod han op hver gang jeg eller den lille skulle op.. 

Jeg havde fået en 3. Grads bristning ved fødslen.. Og kunne derfor ikke selv stå op af sengen .. 

senere hentede han hende ind til mig imens jeg gjorde bryst klar .. Så lagde han sig til jeg var færdig med at amme, og så HIK han ind og puttede hende igen  

denne gang har han 3 måneders barsel og det glæder vi os rigtig meget til  

men som han sagde: 

"det er meget hårdere, og udmattende at passe hus og barn, end at arbejde" 

så han forstod fint at vi blev nødt til at hjælpes når han var hjemme , på lige fod.. 

Anmeld

12. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Okay. Men man kan også sige, at det jo svært i forhold til jer, da din mand jo arbejder om natten. Her vil han "heldigvis" arbejde om dagen.  

Men på en måde må det have føltes som om du var alene mor eftersom manden jo højest sandsynligt sov om dagen?

Ja det er også det jeg har prøvet at forklare kæresten. Men mange tak for svar 

Jo det gjorde jeg også, men nu skete der også nogle andre ting der gjorde det mere besværligt..... Men jo det var sindssygt hårdt...

Anmeld

12. januar 2013

B&J

daniel er et utroligt nemt barn man ang søvn det første år var næsten et helvede.....

men min kæreste var i praktik fuldtid, så han stod op mellem 1-2gange om natten hvor jeg stod op resten og det vil sige alt fra 1-15gange

han sov max 30minutter også vågen 3-4 timer nogle gange kun 1time vågen sov i 5-15minutter også kørte det bare der ud af, men din kæreste kan jo sagtens tage jeres barn om natten gang på max 1-2timer også får du lidt søvn også op igen og hvis han nu har migræne skal du jo forberæde dig på det kun bliver dig i et døg måske mere til det er slut....

ellers i weekenden var min kæreste lige så meget oppe som mig så vi begge fik min 7timer men puhh det var hårdt, daniel fik jo flaske så min kæreste kunne jo sagtens hjælpe til, det er sværre hvis du vil amme det kan din kæreste jo ikke klare....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.