ÆL test - Positiv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

F.eks her sidste gang da lillesøster skulle laves. Negativ hele tiden men pludselig lidt mere rød.
Tester så to gange dagligt, formiddag og aften. F.eks var min mere rød men ikke helt positiv ved 10 tiden, mens, da jeg testede igen kl 18 var knald positiv. Dvs hen over aften/ nat. Næste formiddag negativ igen. Og vupti, ud kom lillesøster 9 mdr senere:-D
Mange piger er nødt til at teste flere gange om dagen for at fange den positive test:-) så når du kan se en stigning måske på 11 dagen, så kan du begynde at teste to gange dagligt. Så fanger du også stigningen hvis den dukker op om aftenen eller tidlig nat måske.

Tusind tak for dit svar, det giver ret god mening...

Jeg vil lige se tiden an de næste to dage og sker der ikke mere, vil jeg forsøge med to test om dagen

Men forstår så ikke at dem jeg har testet som har svag streg, hvorfor kommer der en streg, når den er negativ ? Det må jo være fordi man har det stof, elleres ville den vel ikke slå ud, og kan det ik ske at man bare ikke har så højt et tal af det stof, at man bare ikke slår helt ud på testen ?

Ihh alle de spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Du skal bare teste videre,det er helt normalt at test stregen svinger i styrke,ind til den bliver positiv. 

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Mor_til_2_unger skriver:

Du skal bare teste videre,det er helt normalt at test stregen svinger i styrke,ind til den bliver positiv. 

Okay, det gør jeg

Det er godt nok en større videnskab, det her, haha

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Idag var testen meget tæt på at være samme farve som kontrollen, men jeg har sjovt nok en fornemmelse af at jeg har ægløsning, da det niver og jager i underlivet / æggestokkene...

Kan der være undtagelser, hvor man enten ikke tester helt tydeligt eller at de her tests ikke virker optimalt ?

Har i nogen erfaring med dette ?

Anmeld

15. januar 2013

Muffinmus

Jeg får mens lign smerter ca to dage før æl
Og mange får altid to streger på testen da man ofte har lidt af hormonet i sig. Det der gør du kan måle er jo stigningen, for det er den der udløser æl når niveauet er højt nok. Og er det højt nok kan der lige præcis der aflæses på testen og dermed ved du nogenlunde at æl vil komme indenfor kort tid og være der et døgns tid.

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg får mens lign smerter ca to dage før æl
Og mange får altid to streger på testen da man ofte har lidt af hormonet i sig. Det der gør du kan måle er jo stigningen, for det er den der udløser æl når niveauet er højt nok. Og er det højt nok kan der lige præcis der aflæses på testen og dermed ved du nogenlunde at æl vil komme indenfor kort tid og være der et døgns tid.

Har testet 2 gange idag, og begge er en anelse lysere end kontrol stregen, og sådan har det været i 7 dage, på nær igår hvor der nærmest ingen test streg var.

Når jeg laver beregning, siger de alle at ÆL falder på 15 januar...
Hvis jeg har ÆL 16-17 januar, ville den jo også vise det på testen idag, eller har jeg misforstået ?

Jeg bliver egentlig lidt forvirret og frustreret over de tests altså :/

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Nå men jeg kan blot konstaterer at de ÆL strimler ikke virker på mig.

Har æglæsning og test stregen har endnu ikke været samme farve som kontrol stregen, kun mere utydelig.

Så der er altså nogen tilfælde hvor stregen ikke bliver helt tydelig, trods ægløsning...

Anmeld

17. januar 2013

Rockertand

Nå men jeg kan blot konstaterer at de ÆL strimler ikke virker på mig.

Har æglæsning og test stregen har endnu ikke været samme farve som kontrol stregen, kun mere utydelig.

Så der er altså nogen tilfælde hvor stregen ikke bliver helt tydelig, trods ægløsning...

Forkert, ægløsningstesten vil altid påvise LH-peaket,, der skal være til stede for at udløse ægløsning, det er simpel kemi, men mange er bare ikke gode nok til at teste med dem.
Held og lykke, man kan jo trods alt godt blive gravid uden at have set en positiv ægløsningstesten

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Forkert, ægløsningstesten vil altid påvise LH-peaket,, der skal være til stede for at udløse ægløsning, det er simpel kemi, men mange er bare ikke gode nok til at teste med dem.
Held og lykke, man kan jo trods alt godt blive gravid uden at have set en positiv ægløsningstesten

Okay den forstod jeg ikke ?

Jeg har testet 8 dage nu og stregen har på intet tidspunkt været i nærheden af at være lige s¨å tydelig som kontrol stregen, men min krop fortæller mig jo at ægløsningen er tilstede, da jeg mærker det tydeligt.

Grunden til at jeg tester, er for at sikre mig at vi lige fik mixet det hele, på rette tidspunkt

Og ja jeg ved godt at man kan blive gravis, uden at teste, griner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.