Virksomhed praktik .. Hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.747 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

Monski

Jeg har været i praktik i 10 måneder nu og hørte her forleden dag at man kun må være det i 6 måneder og derefter skal det være løntilskud.
Er der nogle af jer der ved om det er rigtigt? Er jeg så blevet snydt de sidste 4 måneder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

K&S

Monski skriver:

Jeg har været i praktik i 10 måneder nu og hørte her forleden dag at man kun må være det i 6 måneder og derefter skal det være løntilskud.
Er der nogle af jer der ved om det er rigtigt? Er jeg så blevet snydt de sidste 4 måneder?

Virksomhedspraktik må (ifølge mit jobcenter) kun have en varighed af 4 uger i hver virksomhed - medmindre virksomheden har flere afdelinger med forskellige p-numre.

Anmeld

11. januar 2013

K&S

Monski skriver:

Hvor er du i praktik henne?

Anmeld

11. januar 2013

Monski

K&S skriver:

Virksomhedspraktik må (ifølge mit jobcenter) kun have en varighed af 4 uger i hver virksomhed - medmindre virksomheden har flere afdelinger med forskellige p-numre.

4 uger er godt nok heller ikke lang tid .. Men der er i hvert fald en grænse for hvor lang tid så. Og det har jeg aldrig hørt, det undre mig lidt min sagsbehandler ikke har nævnt det.
Jeg er i en vuggestue, som jeg virkelig er glad for

Anmeld

11. januar 2013

K&S

Monski skriver:

4 uger er godt nok heller ikke lang tid .. Men der er i hvert fald en grænse for hvor lang tid så. Og det har jeg aldrig hørt, det undre mig lidt min sagsbehandler ikke har nævnt det.
Jeg er i en vuggestue, som jeg virkelig er glad for

Får du "alm." dagpenge?

En vuggestue er jo en offentligt virksomhed, så det koster ikke virksomheden noget at have dig "ansat", men kommunen får derimod refusion

Anmeld

11. januar 2013

K&S

Monski skriver:

Jeg har lige snuppet dette fra jobnet.dk:

Formålet med virksomhedspraktik er, at et kort praktikophold skal føre til et job eller til opkvalificering af den ledige.

Virksomhedspraktik går ud på, at den ledige kommer på et praktikophold, der kan vare op til 4 uger for ledige medlemmer af en a-kasse og op til 13 uger for kontanthjælpsmodtagere med forudgående lang ledighed eller manglende arbejdserfaring. Det skal være en sammenhængende periode for at få det største udbytte af opholdet.
Virksomheden udbetaler ikke løn under praktikopholdet, da man som ledig får en ydelse fra a-kasser eller kommunen. Ydelsen svarer til de dagpenge, som et ledigt medlem af en a-kasse ellers ville være berettiget til, eller den kontanthjælp, som ledige kontanthjælpsmodtagere ellers ville modtage.

Hvorfor virksomhedspraktik?

Et praktikophold kan føre til fx et job i en privatejet virksomhed eller en ansættelse med løntilskud. Dette vil være både til gavn for den ledige og arbejdsgiveren, da begge parter vil komme til at kende hinanden inden de evt. skal samarbejde. Den ledige vil kunne finde ud af om den pågældende branche er interessant at arbejde indenfor.

Anmeld

11. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

Dem vi har haft i virksomhedspraktik, har også altid været i 4 uger. Derefter har vi skulle tage stilling til om de skulle fortsætte i løntilskud - først i et halvt år (måske er de 4 uger inklusive det halve år), derefter er der mulighed for et halvt år mere.

Men altså den del, der hedder virksomhedspraktik vil jeg bestemt mene, kun er på 4 uger !!!!!

/ Taco78 

Anmeld

11. januar 2013

K&S

Taco78 skriver:

Dem vi har haft i virksomhedspraktik, har også altid været i 4 uger. Derefter har vi skulle tage stilling til om de skulle fortsætte i løntilskud - først i et halvt år (måske er de 4 uger inklusive i det halve år), derefter er der mulighed for et halvtår mere.

Men altså den del, der hedder virksomhedspraktik vil jeg bestemt mene, kun er på 4 uger !!!!!

for ellers er det da udnyttelse af gratis arbejdskraft

Anmeld

11. januar 2013

Monski

K&S skriver:

for ellers er det da udnyttelse af gratis arbejdskraft

Hmm jeg må lige finde min kontrakt frem og se hvad der står der.
For det er da slet ikke i orden

Anmeld

11. januar 2013

Monski

Taco78 skriver:

Dem vi har haft i virksomhedspraktik, har også altid været i 4 uger. Derefter har vi skulle tage stilling til om de skulle fortsætte i løntilskud - først i et halvt år (måske er de 4 uger inklusive det halve år), derefter er der mulighed for et halvt år mere.

Det undrede mig også lidt at min sagsbehandler ligepludselig blev rigtig dårlig til at ringe tilbage osv. Jeg må hellere ringe til kommunen sol det første på mandag !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.