Kan børnehaven nægte at modtage et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2009

Anja

Ja, jeg er enig med Valle81  - jeg havde ringet til kommunen og klaget.

Det er helt urimeligt, at barnet skal udsættes for det nederlag det er at få ble på igen efter så lang tid uden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Sweet1978

Tror ikke de kan nægte at modtage hende som sådan, men måske at de på dine vegne kan købe bleer og bare sende regningen videre hvis du nægter at aflevere bleer til dem.

Men som andre har skrevet prøv at få et møde i stand, der må jo være noget dybere der stikker under de mange uheld, når det er gået godt så længe....

Anmeld

16. juni 2009

Christinahr

Det ved jeg delme ikke helt hvad jeg synes. Jeg tænker egentlig om det ikke er vigtigere at finde ud af hvorfor hun pludselig ikke er renlig mere?

Kan altså godt forstå de ikke vil modtage hende hvis hun laver både det ene og andet, men samtigdig er det da et nederlag at give hende ble på.

Men der må være en grund? Ofte bliver et barn jo urenligt fordi der er noget galt

Anmeld

16. juni 2009

Balderson

Jeg undre mig lidt over at pædagogerne på din datters stue ikke har kontaktet dig ang. problemet noget før.. For, så kunne I have fået en god snak omkring problemet og fundet en løsning sammen, som begge partner var tilfreds med..

Istedetfor for at de har gjort som de har og endeligt bestemt at nu skal hun gå med ble.. For kan sagtens forstå, hvis du føler de bare har gået hen over hovedet på dig...

Men jeg kan endeligt også godt se det fra pædagogernes side af med hensyn til det de siger med at din datter for det ene nederlag efter det andet derhenne...

Måske er det et nederlag at din datter skal begynde at gå med ble igen, men er det ikke også synd for hende at få de nederlag, når andre børn siger "Ad du lugter" eller "Nu har bibi tisset eller skidt i bukserne igen" og så bliver drillet..

Eller får at vide "Vi gider ikke lege med bibi, for hun tisser i bukserne"

For børn kan sagtens være sådan..

Så mit spørgsmål er om det er et større nederlag for dig, som mor at hun skal begynde at gå med ble igen end det er for dit barn?

Kommer det ikke anpå hvordan man forklarer din datter at ble'en er en hjælp til hende, hvis uheldet skulle være ude.. Og så forklarer hende at man stadigvæk vil hjælpe hende med at huske hende at komme på toilette og hvis hun kan mærke hun skal, at hun også siger det til en pædagog og de sammen kan sørge for hun kommer på toilettet...

Jeg ville også mene at pædagogerne skal gøre en indsats for at hjælpe din datter..

For de er bestemt en grund til at din datter er begyndt at gøre det i bukserne igen... og at man finder grunden og hjælper hende...

Anmeld

16. juni 2009

Honningblomst

Efterhånden er det min opfattelse af de børnehaver kan blande sig i hvad som helst...jeg synes jo en pædagogs fornemmelse opgave må være at rumme alle de forskellige familier og deres valg, acceptere at børnene er forskellige og har forskellige børn..pædagoger skal ikke blande sig, men støtte op om familie og barn og deres måde at gøre tingene.
Jeg ville klart sige nej til at de kunne nægte det og lige så meget nej til at de kan bestemme om hun skal have ble på...men børnehaver gør åbenbart som de synes uden at tage hensyn til andet end dem...øvøv..
Knus Eva..som har fået endnu et brev fra bh, nu fra lederen, om møde pga en "episoden" episoden er at jeg holder lang ferie med Konrad og ikke sender ham afsted som de synes...men det er MIT barn, MIT valg og MIT liv.

Anmeld

16. juni 2009

Skimmelramt og mor

Jeg synes du skal rette henvendelse til kommunen hvor du bor, og få oplyst, om det er korrekt, at en institution kan stille sådanne krav.

At dit barn har været renligt, da det kommer derned, og efter det er kommet derned, så kører det ikke så godt. Der er jo stress-faktorer, der spiller ind, manglende tid og opsyn med børnene på en anden måde, end hos os derhjemme.

Du kunne jo også overveje, når du ikke er tilfreds med den nuværende institution, om du overhovedet vil have at dit barn går dernede.

Jeg har fået tvangsfjernet mit barn hos en dagplejemor, som var så ligeglad, at hun til sidst endte med at blive fyret. Men jeg tog også konfrontationen med hende først, før jeg gik til den øverste ledelse.

Jeg meddelte hende det også efterfølgende selv, at jeg havde klaget og fået ham fjernet fra hende, hvilket hun blev meget overrasket over, da det jo havde været nemmere blot at lade som ingenting, hente barnet og så aldrig komme der mere, men det er ikke min stil.

Der skal være ren røv at trutte i - også for barnet. Det er ikke okay, at man ikke kan overskue at hjælpe barnet med at forblive renlig, og du kan jo indledningsvis bede dem om at føre dagbog over toiletbesøgene, så de kan dokumentere, at de overholder toiletbesøgene for dit barn på en tilfredsstillende måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.