Kan børnehaven nægte at modtage et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.778 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

ekzunz

Børnehaven har bestemt at Klara skal have ble på igen (har været ble-fri i næsten 1 år) og det vil jeg ikke have.

Kan de så nægte at modtage hende??

Jeg holder hende hjemme imorgen, jeg er skrup-forvirret og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig, men jeg har jo ikke købt bleer, så hun kan ikke få en på - og det skal hun heller ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Stumpen

Hvad er deres begrundelse for det???

Anmeld

15. juni 2009

linemus

Hvorfor i alverden vil de have det? Det er da enormt synd for hende at gøre!

Anmeld

15. juni 2009

haps

Znuzke skriver:

Børnehaven har bestemt at Klara skal have ble på igen (har været ble-fri i næsten 1 år) og det vil jeg ikke have.

Kan de så nægte at modtage hende??

Jeg holder hende hjemme imorgen, jeg er skrup-forvirret og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig, men jeg har jo ikke købt bleer, så hun kan ikke få en på - og det skal hun heller ikke...

Hvorfor søren vil de det - lyder da meget mærkeligt? Er hun begyndt at have uheld igen eller?

Anmeld

15. juni 2009

ekzunz

Hun har det sidste stykke tid haft en del uheld i børnehaven, det er ikke hver dag, men næsten. Og de sidste par uger har hun også skidt i bukserne nogle gange. Hun tisser også i bukserne herhjemme - og kun det.
De mener ikke længere de kan tage ansvar for at hun får alle de nederlag. De påstår at de sender hende på toilettet ofte, men at det ikke hjælper, og derfor er hun ikke klar.
Jeg synes bare at det slet ikke er ok. Jeg blev trukket til side på legepladsen idag og fik besked på at de havde besluttet at nu skulle hun have ble på. Ikke noget med et møde eller en snak om en løsning.....

Anmeld

15. juni 2009

Stumpen

Det er også rigtig synd for hende med alle de nederlag.. Men synes du skal kræve et møde omkring problemet.. Nu har jeg ikke den store praktiske erfaring indenfor pædagogverdenen -endnu, men måske det ikke er så dum en ide, når hun nu også laver i bukserne.. Men KRÆV at de fortsat skal sørge for at få hende på toilettet OFTE, så bleen kun er på for en sikkerheds skyld.. Hun er jo af en eller anden grund blevet utryg ved at gå på toilettet...

Anmeld

15. juni 2009

Tina2

Lyder da ekstremt langt ude!!! Ville da være det største nederlag for hende at få den på igen efter så lang tid uden.....

Min datter smed bleen da hun var 2 år og 3 mdr og havde efter knap et år også nogle tilbagefald i børnehaven og hjemme om natten....

Tog en snak med BH og de hjalp hende på toilettet hveranden time i en periode og det hjalp.....
Tror da også bare det lige er en periode din datter er i, og det skal hun sgu ikke ha ble på igen for, efter min mening!!!! :-(

Anmeld

16. juni 2009

ekzunz

Tina2 skriver:

Lyder da ekstremt langt ude!!! Ville da være det største nederlag for hende at få den på igen efter så lang tid uden.....

Min datter smed bleen da hun var 2 år og 3 mdr og havde efter knap et år også nogle tilbagefald i børnehaven og hjemme om natten....

Tog en snak med BH og de hjalp hende på toilettet hveranden time i en periode og det hjalp.....
Tror da også bare det lige er en periode din datter er i, og det skal hun sgu ikke ha ble på igen for, efter min mening!!!! :-(

Jeg har forsøgt at tale med dem - mange gange. Og de siger at de hjælper hende, men jeg ved også at toiletbesøg er ikke den stues stærke side. Dengang hun brugte ble stod vi altid i kø på badeværelset for at skifte vores børn når vi hentede dem.

Men jeg har lige ringet til lederen. De  nægter at modtage hende hvis ikke hun har ble på....

Kald lige det samarbejde én gang til!!!

Anmeld

16. juni 2009

wamse

Jeg synes simpelthen bare det er svineri fra deres side, selvfølgelig skal hun da ikke have blé på igen, det er da et totalt nederlag. Måske du kunne prøve at ringe til den afd på kommunen som har ansvaret for børnepasningsområdet Kan bare godt følge dig her, for jeg synes bare de fuldstændig overskrider alle grænser.

Anmeld

16. juni 2009

Valle81

Hvis jeg var dig,koimmu så ville jeg ikke finde mig i det!!!

Det er dit barn, det er DIG der bestemmer!!!

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe ind på kommunen omgående og snakke med en der!!!

Vi skal som forældre ikke finde os i hvad som helst, langt fra. Det er pædagogernes job og vi betaler for den ydelse, at vores børn går i børnehave og at få hjælp til disse problemer.

Løsningen er ikke at give din datter ble på igen.

Kærligste tanker

Christina, som har helt ondt i maven på dine vegne!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.