Hvornår begyndte I at pottetræne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Happiness

Luna l skriver:

Ja det var vi også glade for, vi har kun oplevet 2 uheld om natten og idag er hun 6

men jeg ved godt det kan være en hård og lang kamp alt det med toilet trænening, nogen dage er det 2 skridt frem og andre dage 2 skridt tilbage, med min søn som var rimelig gammel inden han smed bleen, havde jeg faste toilet tider ca hver 3 time, men det tog noget længere tid end med min datter, så børn er bare forskellige og det er forskelligt hvornår de er klar.

men det er da spændende om din dreng er klar

held og lykke og håber for jer at det lykkes

Drenge skulle vist ogsåp være lidt langsommere end piger. Men det er jo igen også individuelt fra barn til barn.

Mange tak! Er lidt spændt på at se om han overhovede vil sidde på toilettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

dorthemus

Happiness skriver:

Det er godt nok flot Tror også Lukas ville være ligeglad med potten... Eller han ville nok rende rundt med den på hovedet Og så ryger det lidt i vasken

Men han er jo bevidst om at jeg tisser på toilettet, så er spændt på at se om han vil sidde på det her senere Synes ihvertfald det er smart med den trappe, så han selv kan kravle derop.

Ja jeg synes også det er flot....selvom det kom bag på mig at det skulle være allerede I øjeblikket protesterer hun over at skulle have ble på om natten, men hun er ikke klar til at smide den også.
og ja det er supersmart med trappen...vi har to. En derhjemme og en hos mormor og morfar. Og så har vi et børnetoiletsæde jeg tager med rundt..det giver hende tryghed selvom det måske er lidt omstændeligt, men det er jo kun en overgang

Anmeld

11. januar 2013

Mille82

Vores søn begyndte at komme på wc da han var 15-16 mdr, og da han var 19 mdr var han faktisk afførings renlig, da han var 2 år og 4 mdr smed han bleen helt og jeg tror faktisk ikke han har tisset i bukserne, men vi har oplevet at der har været tryk på når han har siddet på wc så han har fået tisset ud på bukserne..

Lillesøster har jo så naturligt haft stor interesse for toilettet eftersom hun ser meget op til storebror (der forøvrigt har været renlig over 1 år nu) som 15-16 mdr begyndte vi også at komme hende på wc, det er især når vi skal give natble på vi gør det fast, hun har da tisset 8-10 gange og haft afføring en enkelt gang, men hun synes det sjoveste er at tørre sig med papir, hun er nu 22 mdr. Men jeg tror det kommer helt af sig selv..

Anmeld

12. januar 2013

Janni.

Silas er snart 22 mdr, og har ikke vist interesse for toilettet endnu. Det tager vi ikke så tungt.

Anmeld

12. januar 2013

Nessie

Vi er ikke rigtig begyndt endnu.

Han er overhovedet ikke interesseret i toilet eller potte, men vi er begyndt at sige at han lige skal en tur på toilettet en gang i mellem.

Ved bare ikke helt om vi skal vente, for han græder når vi siger det, og virker lidt "bange" for toilettet? Men synes jo at han er så stor nu at det skal til at være

Anmeld

12. januar 2013

Happiness

dorthemus skriver:

Ja jeg synes også det er flot....selvom det kom bag på mig at det skulle være allerede I øjeblikket protesterer hun over at skulle have ble på om natten, men hun er ikke klar til at smide den også.
og ja det er supersmart med trappen...vi har to. En derhjemme og en hos mormor og morfar. Og så har vi et børnetoiletsæde jeg tager med rundt..det giver hende tryghed selvom det måske er lidt omstændeligt, men det er jo kun en overgang

Det var måske en ide at købe sådan et toiletsæde til når vi skal ud (og han er renlig selvf. )

Men det gik super igår. Han ville flere gange op og sidde på det, og tog toiletpapir og tørrede tissemanden og smed papiret i kummen Men der kom ikke noget ud Men det havde jeg heller ikke regnet med

Men han er MEGET stolt over sit toilet!

Anmeld

12. januar 2013

Happiness

Mille82 skriver:

Vores søn begyndte at komme på wc da han var 15-16 mdr, og da han var 19 mdr var han faktisk afførings renlig, da han var 2 år og 4 mdr smed han bleen helt og jeg tror faktisk ikke han har tisset i bukserne, men vi har oplevet at der har været tryk på når han har siddet på wc så han har fået tisset ud på bukserne..

Lillesøster har jo så naturligt haft stor interesse for toilettet eftersom hun ser meget op til storebror (der forøvrigt har været renlig over 1 år nu) som 15-16 mdr begyndte vi også at komme hende på wc, det er især når vi skal give natble på vi gør det fast, hun har da tisset 8-10 gange og haft afføring en enkelt gang, men hun synes det sjoveste er at tørre sig med papir, hun er nu 22 mdr. Men jeg tror det kommer helt af sig selv..

Hvor er de dygtige! 

Lukas lavede ikke noget på toilettet, men sad der stolt, og tørrede sig og skyllede ud

Og ville derop MANGE gange Så vi tager det stille og roligt, og roser ham når han sidder der.

Anmeld

12. januar 2013

Happiness

Janni. skriver:

Silas er snart 22 mdr, og har ikke vist interesse for toilettet endnu. Det tager vi ikke så tungt.

Troede heller ikke vi skulle i de er tanker før han var 2,5-3 år Men nu når han selv har vist interesse for det, prøver vi
Og han er meget stolt over at sidde der (selv om han ikke laver andet end at sidde der, jo og så tørre sig )

Men regner heller ikke med han bliver blefri før om 1-1½år. Men så længe han godt kan lide at "øve", såp gør vi det

Anmeld

12. januar 2013

Happiness

Nessie skriver:

Vi er ikke rigtig begyndt endnu.

Han er overhovedet ikke interesseret i toilet eller potte, men vi er begyndt at sige at han lige skal en tur på toilettet en gang i mellem.

Ved bare ikke helt om vi skal vente, for han græder når vi siger det, og virker lidt "bange" for toilettet? Men synes jo at han er så stor nu at det skal til at være

Det kommer nok lige pludselig Så længe man ikke presser for meget, så det bliver en ubehagelig følelse for dem

Lukas sad MEGET stolt på toilettet igår MANGE gange. Han lavede dog hverken det ene eller andet Men det regner jeg så heller ikke med han gør før om lang tid

Men han tørrede sig bagefter, og smed papiret ud. Og så skulle vi skylde ud Så det er mere en leg nu Kan godt blive dyrt i vand

Anmeld

12. januar 2013

Janni.

Happiness skriver:

Troede heller ikke vi skulle i de er tanker før han var 2,5-3 år Men nu når han selv har vist interesse for det, prøver vi
Og han er meget stolt over at sidde der (selv om han ikke laver andet end at sidde der, jo og så tørre sig )

Men regner heller ikke med han bliver blefri før om 1-1½år. Men så længe han godt kan lide at "øve", såp gør vi det

Åh ja, hvis Silas viste interesse for det, så ville vi også udnytte chancen. 

så kan sagtens følge jer 100 % 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.