Hvornår begyndte I at pottetræne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.559 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

Happiness

Ja, hvornår begyndte I at pottetræne jeres børn?

Når jeg siger at jeg skal tisse, siger Lukas "tis" og går ud på toilettet og peger på kummen... Så tænker at vi så småt vil begynde at introducere ham for det,

Men han er kun 1½ år, så regner ikke med han bliver blefri lige foreløbigt, men bare vil lære ham at sidde på toilettræneren (vi har købt sådan en med trin).

Men hvad er jeres erfaringer med det? Hvordan begynder man? Og hvor ofte skal han sidde på den?

På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Isabella_mor

vi har haft en potte i ca 6 mdr, og den har vi så ude på badeværelset og nogengange vil han gerne sidde på den og andre gange vil han ikke... han har endnu ikke tisset eller lavet noget på den. så han sidder der bare lidt. 

det skal være på de smås præmisser når mn begynder at indtroducere dem for potten. det skal ikke være sådan at de skal sidde der til de har lavet noget. de må sidde der når de selv vil og de må komme ned når de selv vil. man kan starte ud med at vise dem at man selv gør det, og når de selv har skidt så kan man tage junior med ud på toilettet og skylle lorten ud i toilettet. 

det er hvertfald de råd vi fik af vores Sp. vi er dog ikke kommet så langt med pottetræningen vi skal nok også have sådan et sæde med trin osv.. potten er lidt for uhandy syntes jeg.

Anmeld

11. januar 2013

Happiness

Isabella_mor skriver:

vi har haft en potte i ca 6 mdr, og den har vi så ude på badeværelset og nogengange vil han gerne sidde på den og andre gange vil han ikke... han har endnu ikke tisset eller lavet noget på den. så han sidder der bare lidt. 

det skal være på de smås præmisser når mn begynder at indtroducere dem for potten. det skal ikke være sådan at de skal sidde der til de har lavet noget. de må sidde der når de selv vil og de må komme ned når de selv vil. man kan starte ud med at vise dem at man selv gør det, og når de selv har skidt så kan man tage junior med ud på toilettet og skylle lorten ud i toilettet. 

det er hvertfald de råd vi fik af vores Sp. vi er dog ikke kommet så langt med pottetræningen vi skal nok også have sådan et sæde med trin osv.. potten er lidt for uhandy syntes jeg.

Jeg overvejede også potte, men det er jo toilettet han viser interesse i. Og tror ikke han kan forbinde potten med toilettet. Jeg har nu samlet den, og regner med han kan kigge på den når vi kommer hjem, og så sidde lidt på den efter aftensmaden. 

Han er tit med mig eller far ude og tisse... (efter en periode med ekstramt seperationsangst ) Og så lægger han brættet ned, og vi skylder ud sammen. Nok også derfor den pludselige interesse ;-)

Nu må vi se. Vil jo heller ikke presse det ned over hovedet på ham, eller begynde alt for tideligt. Men nu hvor han viser interessen, vil jeg heller ikke lade muligheden "smutte"...

Anmeld

11. januar 2013

Luna l

Hej

der er ikke noget facist på hvornår man begynder, det er når barnet viser interesse for det.

jeg har aldrig brugt potte til mine, da jeg har den holdning at det kan være svært at få dem fra potten og over på et alm toilet senere.

min dreng var nok 3 da han viste interessen, men min datter var kun 1 1/2, da hun smed bleen, hver gang hun sagde tis skyndte jeg mig ud med hende, jeg var så heldig at hun både smed blen og dagen og om natten med det samme.

Jeg synes helt klar du skal prøve og hvis det lykkes er det jo bare dejligt og hvis det ikke gør nå ja så vent lidt

Anmeld

11. januar 2013

Happiness

Luna l skriver:

Hej

der er ikke noget facist på hvornår man begynder, det er når barnet viser interesse for det.

jeg har aldrig brugt potte til mine, da jeg har den holdning at det kan være svært at få dem fra potten og over på et alm toilet senere.

min dreng var nok 3 da han viste interessen, men min datter var kun 1 1/2, da hun smed bleen, hver gang hun sagde tis skyndte jeg mig ud med hende, jeg var så heldig at hun både smed blen og dagen og om natten med det samme.

Jeg synes helt klar du skal prøve og hvis det lykkes er det jo bare dejligt og hvis det ikke gør nå ja så vent lidt

Tak for svar.

Vi har også købt sådan en der kan stå på det almindelige toilet, med trin. Så han ikke skal forholde sig til en potte.

Tror jeg prøver i aften. Han er ihvertfald interesseret i toilettet. Så må vi se om han også vil tisse på det, eller bare sidde der

Men vildt at din datter blev blefri så tidligt! 

Anmeld

11. januar 2013

L&V

Laura er 15måneder og kommer jævnligt på toilettet men må vist invitere i en potter da hun syntes det er ret spændende

Anmeld

11. januar 2013

dorthemus

Jeg købte en potte til Runa da hun var ca. halvandet, men den var hun ligeglad med så købte jeg en toiletsæde med trappe og så lavede hun lort på wc da hun var to år. Så gik der et par måneder før hun ville igen og så gik hun regelmæssigt på wc derefter. Da hun var 2,5 år begyndte hun at gå uden ble i vuggestuen, undtagen når hun var ude eller skulle sove...som derhjemme. Nu får hun den kun på når hun skal sove om dagen og om natten eller skal køre lang tid i tog. Hun er 2,7 år og har ganske få uheld

Anmeld

11. januar 2013

Luna l

Ja det var vi også glade for, vi har kun oplevet 2 uheld om natten og idag er hun 6

men jeg ved godt det kan være en hård og lang kamp alt det med toilet trænening, nogen dage er det 2 skridt frem og andre dage 2 skridt tilbage, med min søn som var rimelig gammel inden han smed bleen, havde jeg faste toilet tider ca hver 3 time, men det tog noget længere tid end med min datter, så børn er bare forskellige og det er forskelligt hvornår de er klar.

men det er da spændende om din dreng er klar

held og lykke og håber for jer at det lykkes

Anmeld

11. januar 2013

Happiness

Månsson skriver:

Laura er 15måneder og kommer jævnligt på toilettet men må vist invitere i en potter da hun syntes det er ret spændende

Tror slet ikke Lukas ville vide hvad potten skulle bruges til. Tror faktisk han ville tage den på hovedet

Men godt at høre at andre også begynder tidligt Er godt nok spændt på hvad han siger til det

Anmeld

11. januar 2013

Happiness

dorthemus skriver:

Jeg købte en potte til Runa da hun var ca. halvandet, men den var hun ligeglad med så købte jeg en toiletsæde med trappe og så lavede hun lort på wc da hun var to år. Så gik der et par måneder før hun ville igen og så gik hun regelmæssigt på wc derefter. Da hun var 2,5 år begyndte hun at gå uden ble i vuggestuen, undtagen når hun var ude eller skulle sove...som derhjemme. Nu får hun den kun på når hun skal sove om dagen og om natten eller skal køre lang tid i tog. Hun er 2,7 år og har ganske få uheld

Det er godt nok flot Tror også Lukas ville være ligeglad med potten... Eller han ville nok rende rundt med den på hovedet Og så ryger det lidt i vasken

Men han er jo bevidst om at jeg tisser på toilettet, så er spændt på at se om han vil sidde på det her senere Synes ihvertfald det er smart med den trappe, så han selv kan kravle derop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.