DF'er: Naturstridigt at være enlig forælder eller homo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruStolpe skriver:

Jeg tænker at vi heldigvis er forskellige med forskellige synspunkter.

Jeg er enig i noget, og ikke i andet.

Men optimalt at se for mig, så har man 2 forældre under ens opvækst (biologisk eller ej) og samtidig så bliver man boende hjemme så længe man kan få lov (for at lette økonomien under uddannelse)

Det er hvad jeg tænker uden at det skal blive til en hel roman

må erklære mig enig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Ka+Ma=Be

ARRMEN de lukker jo så meget lort ud hele tiden Hvem kan følge med?

Anmeld

10. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/01/10/125016.htm

Ja anede ikke engang hvad jeg skulle bruge som overskrift til denne artikel - så jeg brugte artiklens  Er så forarget.

Jeg hænger mig lige i 2 ting fra artiklen, for den dame har da virkelig ikke styr på sine sager

Det strider imod naturen at leve med én forælder

Hvad gør man hvis man så mister en forælder? Min far døde da jeg var 7 år - skal jeg tvinge min mor til at få en ny? Ja vi havde det hårdt, der var megen sorg og det hele blev en stor omvæltning? Men, wow hvor er det da naivt. Så min mor har simpelthen ikke været god nok og har ikke selv kunne give den tryghed vi har haft brug for  ? (vi havde det hårdt pga af min fars død, hvis noget kunne hjælpe så ville da nok at vi skulle have  snakket mere om det istedet for at fortrænger det - fordi det kom der da slet ikke noget ud af, tværtimod)

Og skal folk blive sammen når de ikke kan sammen? Man skal da ikke tvinge folk til at være sammen hvis de ikke har lyst, det tror jeg da slet ikke på at gavner barnet. Så kan den ene forælder være utro imens den anden skal finde sig i det - så kan de bare tage en tur til terapi (det betaler staten) og så er det hele ok? Ej det ville jeg da aldrig finde mig i - der er jo nogle voksne der er så snot dumme og misbruge den ide så. undskyld....

Det strider imod naturen at flytte hjemmefra inden man er 18?

Det bedste jeg nogensinde har gjort er at flytte hjemmefra inden jeg var 18 år, det oprettede den gode balance i vores familie og jeg er nu perlevenner med både min mor og min søster - før kunne vi ikke udstå hinanden. Naturligt eller ej, så vil jeg da hellere have et godt forhold til min familie end at vi skal gå og være sure og tvære.

Undskyld mit udbrud  Noget er nok lidt sort/hvidt så lad nu være med at overanalysere det hele.

Nå jamen, hvad syntes i om at være naturlige/unaturlige i familien?

Hun mente det søreme ikke alligevel: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/01/10/173140.htm

Anmeld

10. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Børn og unge bliver da iøvrigt boende hjemme længere nu, end de gjorde for fx 50 år siden. Gad vide, hvordan "naturligt" skal forstås? Har naturen afgjort, at menneskebørn er flyvefærdige præcis ved de 18 år og ikke et sekund før? Jeg troede, det var kulturelt bestemt... 

Anmeld

10. januar 2013

Wimmie

Mor og meget mere skriver:

Børn og unge bliver da iøvrigt boende hjemme længere nu, end de gjorde for fx 50 år siden. Gad vide, hvordan "naturligt" skal forstås? Har naturen afgjort, at menneskebørn er flyvefærdige præcis ved de 18 år og ikke et sekund før? Jeg troede, det var kulturelt bestemt... 

Ja, jeg troede DF elskede de gamle danske dyder...hvor man kom hjemmefra som 13-14 årig 

Anmeld

10. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Wimmie skriver:

Du skal ikke tage hende alt for seriøst - dobbeltmoral er nemlig godt...

Her er et udpluk fra et interview med hende:

Mette Hjermind Dencker har boet i Mårslet ved Odder de første 17 år af sit liv. Så blev hun gravid i 1. g og flyttede hjemmefra. 
- Det var tidligt at blive mor. Overvejede du en abort?
- Nej, jeg var slet ikke i tvivl, ryster Mette på hovedet og smiler. - Jeg ville ikke have undværet min Nico.
Efter halvandet år forlod Mette og Nicos far hinanden, og hun var enlig mor, indtil hun mødte Mikkel Dencker, der også sidder i Folketinget.

Haha virkelig  ?

Ej nu må hun da lige 

Anmeld

10. januar 2013

Miin'Baby'Mus

dorthemus skriver:

Ja men hun tydeligvis glemt sin egen fortid

Ja den fortid er vist godt pakket væk  Så kan man jo kun ryste på hovedet endnu mere 

Anmeld

10. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Ka+Ma=Be skriver:

ARRMEN de lukker jo så meget lort ud hele tiden Hvem kan følge med?

Ja jeg kan ikke følge med 

Men derfor undre det mig alligevel at man kan stå frem og sige sådanne nogle ting  det er da noget meget mærkeligt noget at sige

Anmeld

10. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Du har ret 

Hun siger jo selv det er en lov, men en lov er jo ikke noget naturligt  Og man tager vel tingene som de kommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.