Fra henvisning til behandling - hvor længe????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Nej, det synes jeg også jeg kan læse mig frem til efter at have googlet lidt her til aften. Øv!!! Jeg var så lykkelig over at det ville gå så hurtigt

Desværre.. Der kan være måneders ventetid, og når du så er inde i systemet kan du risikere de siger nej til dig, når du ringer og melder dig til behandling, fordi pladserne er taget i denne omgang!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Pessimisten

**Ønskebabyen skriver:

Desværre.. Der kan være måneders ventetid, og når du så er inde i systemet kan du risikere de siger nej til dig, når du ringer og melder dig til behandling, fordi pladserne er taget i denne omgang!

Gud, hvor frustrerende!!! Håber virkelig jeg får en positiv oplevelse Med det videre forløb. synes jeg er ved at være ret frustreret over at det ikke bare lykkedes!!!! Hvis det nu også skal være en kamp at få den hjælp, man endelig har fået lov til at få.... Puuuh, det håber jeg virkelig ikke. 

Jeg ved godt at mange andre har været igennem et meget (MEGET!!!) længere forløb... og føler mig lidt svag over 'allerede' at være så påvirket efter 'bare' halvandet år. Men nøj, hvor er det en følelsesmæssig rutchebanetur...

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Pessimisten skriver:

Gud, hvor frustrerende!!! Håber virkelig jeg får en positiv oplevelse Med det videre forløb. synes jeg er ved at være ret frustreret over at det ikke bare lykkedes!!!! Hvis det nu også skal være en kamp at få den hjælp, man endelig har fået lov til at få.... Puuuh, det håber jeg virkelig ikke. 

Jeg ved godt at mange andre har været igennem et meget (MEGET!!!) længere forløb... og føler mig lidt svag over 'allerede' at være så påvirket efter 'bare' halvandet år. Men nøj, hvor er det en følelsesmæssig rutchebanetur...

Det ér en rutchebanetur uden lige. Det kan vi ikke kommer udenom!

Men når først du har meldt dig til dit første forsøg, vil du hele tiden have noget/en dato og se frem til, og så er det som om det hele er lidt lettere - det er det ihvertfald for mig..

Anmeld

11. januar 2013

Pessimisten

**Ønskebabyen skriver:

Det ér en rutchebanetur uden lige. Det kan vi ikke kommer udenom!

Men når først du har meldt dig til dit første forsøg, vil du hele tiden have noget/en dato og se frem til, og så er det som om det hele er lidt lettere - det er det ihvertfald for mig..

Sådan har jeg også haft det ind til nu. Jeg har vidst hvad jeg skulle hvornår, og det alt sammen skulle gerne lede os nærmere på vej mod drømmen om en lille elskling. 

Nå, jeg må jo bare vente til min indkaldelse kommer fra hospitalet. Tak for dine svar. Det er simpelthen så dejligt at nogen gider kommentere og dele ens frustrationer og oplevelser

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Pessimisten skriver:

Sådan har jeg også haft det ind til nu. Jeg har vidst hvad jeg skulle hvornår, og det alt sammen skulle gerne lede os nærmere på vej mod drømmen om en lille elskling. 

Nå, jeg må jo bare vente til min indkaldelse kommer fra hospitalet. Tak for dine svar. Det er simpelthen så dejligt at nogen gider kommentere og dele ens frustrationer og oplevelser

Velbekomme Hjælper altid gerne der hvor jeg kan.

Anmeld

12. januar 2013

Nessie

Vi blev begge "undersøgt" hos en gyn., og da mandens sædkvalitet var meget dårlig, blev vi med det samme henvist til en fertilitetsklinik.
Kan ikke huske hvor længe der gik, men vi kom ret hurtigt til samtale.

Manden skulle igen aflever en sædprøve, og vi skulle så vente i 3 mdr., og aflevere en ny. Ud fra dem valgte de at vi skulle have ICSI, og vi kunne melde os til i efteråret.

Kom med første gang vi meldte os, og har aldrig prøvet at blive afvist pga. pladsmangel.

Vores forløb er egentlig gået rimelig nemt og hurtigt, men vi har i begge omgange selv valgt at holde pause på en 4-5 mdr.

Held og lykke til jer. Håber at I i det mindste kommer hutigt til samtale om det videre forløb

Anmeld

12. januar 2013

pcoramt

Britt88 skriver:

Hvis det er via det offentlige er der så ikke en 4 ugers garanti ?

Her gik der 10 uger fra henvisning af lægen til forsamtalen - men vi valgte også en privatpraktiserende gynækolog

Der gik 6 lange måneder før vi kom til udredning.. Der er nu gået 2 år og to måneder og vi skal forhåbentlig snart videre..

Anmeld

12. januar 2013

Pessimisten

Nessie skriver:

Vi blev begge "undersøgt" hos en gyn., og da mandens sædkvalitet var meget dårlig, blev vi med det samme henvist til en fertilitetsklinik.
Kan ikke huske hvor længe der gik, men vi kom ret hurtigt til samtale.

Manden skulle igen aflever en sædprøve, og vi skulle så vente i 3 mdr., og aflevere en ny. Ud fra dem valgte de at vi skulle have ICSI, og vi kunne melde os til i efteråret.

Kom med første gang vi meldte os, og har aldrig prøvet at blive afvist pga. pladsmangel.

Vores forløb er egentlig gået rimelig nemt og hurtigt, men vi har i begge omgange selv valgt at holde pause på en 4-5 mdr.

Held og lykke til jer. Håber at I i det mindste kommer hutigt til samtale om det videre forløb

Ej, hvor trosset at man skal aflevere sædprøver igen!!???

jeg er gulvet gennemtjekket, så jeg fejler ikke noget. første test sagde nedsat kvalitet hos manden. næste prøve får vi svar på i næste uge forhåbentligt.

men bliver godt nok lidt træt at det hele, hos vi IGEN skal vente tre måneder på endnu flere sædprøver 

Jeg tuniform umiddelbart at jeg 'bare' skal insemineres, med mindre hans sædkvalitet selvfølgelig er helt skidt. Med det satser vi ikke på at den er 

Anmeld

12. januar 2013

Pessimisten

pcoramt skriver:

Der gik 6 lange måneder før vi kom til udredning.. Der er nu gået 2 år og to måneder og vi skal forhåbentlig snart videre..

Det var godt nok også længe I skulle gå og vente. Jeg er blevet fertilitetsudredt hos en gynækolog - tæller det ikke, når nu man er blevet henvist videre til en gynækolog? Skal jeg starte forfra? Eller igennem endnu flere tests? hvilke var I igennem da i blev udredt på fertilitetsklinikken?

Anmeld

13. januar 2013

Nessie

Pessimisten skriver:

Ej, hvor trosset at man skal aflevere sædprøver igen!!???

jeg er gulvet gennemtjekket, så jeg fejler ikke noget. første test sagde nedsat kvalitet hos manden. næste prøve får vi svar på i næste uge forhåbentligt.

men bliver godt nok lidt træt at det hele, hos vi IGEN skal vente tre måneder på endnu flere sædprøver 

Jeg tuniform umiddelbart at jeg 'bare' skal insemineres, med mindre hans sædkvalitet selvfølgelig er helt skidt. Med det satser vi ikke på at den er 

Det er for at sikre, at man får den rette behandling
Hvis manden f.eks. lige har haft feber, kan det påvirke sædkvaliteten, og det tager 3 mdr. at "prooducere" en ny portion, så for at få et reelt billede, skal man så aflevere igen efter 3 mdr.

Jeg fejler heldigvis heller ikke noget, men mandens sædkvalitet var så dårlig, at vi skulle i ICSI med det samme, der var ikke grund til at prøve andet.

Jeg må desværre sige, at I nok skal forvente en del ventetid. Ikke bare på behandling, men der er bare generelt hele tiden noget at vente på, når man er i behandling  Det er desværre en del af det, og det kan være temmelig frustrerende.

Held og lykke med mandens prøve, håber den er god nok til at I kan nøjes med insemination

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.