Fra henvisning til behandling - hvor længe????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.218 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. januar 2013

Pessimisten

Ja, overskriften giver lidt sig selv. Jeg er netop hjemvendt efter den sidste del af min fertilitetsudredning, og er nu henvist til Hvidovre hospital. Alt er heldigvis som det skal være 

MEEEEN, hvor længe skal jeg nu forvente der går, før jeg bliver indkaldt? Hvor længe ventede I før i kom i gang med fertilitetsbehandlingen?

hilseden meget lettet og fertil kvinde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Hullabullabulla

Pessimisten skriver:

Ja, overskriften giver lidt sig selv. Jeg er netop hjemvendt efter den sidste del af min fertilitetsudredning, og er nu henvist til Hvidovre hospital. Alt er heldigvis som det skal være 

MEEEEN, hvor længe skal jeg nu forvente der går, før jeg bliver indkaldt? Hvor længe ventede I før i kom i gang med fertilitetsbehandlingen?

Hvis det er via det offentlige er der så ikke en 4 ugers garanti ?

Her gik der 10 uger fra henvisning af lægen til forsamtalen - men vi valgte også en privatpraktiserende gynækolog

Anmeld

10. januar 2013

Pessimisten

Britt88 skriver:

Hvis det er via det offentlige er der så ikke en 4 ugers garanti ?

Her gik der 10 uger fra henvisning af lægen til forsamtalen - men vi valgte også en privatpraktiserende gynækolog

fedtFedest hvis der kun kommer til at gå 4 uger!!! For ja, det er igennem det offentlige 

hvorfor valgte i at gå gennem det private??

Anmeld

10. januar 2013

Hullabullabulla

Pessimisten skriver:

fedtFedest hvis der kun kommer til at gå 4 uger!!! For ja, det er igennem det offentlige 

hvorfor valgte i at gå gennem det private??

Lægens anbefaling af en gynækolog gjorde at vi valgte det - hvilket jeg er mega glad for.. Dog vidste vi at hvis vi skulle videre til ivf skulle vi via det offentlige - men der skulle jeg tabe mig 30 kg så derfor ville ventetiden ikke betyde noget..

Heldigvis lykkedes det for os - øko

Anmeld

10. januar 2013

(august)

Fra lægenshenvisning til behandling afhænger det også af hvilke forundersøgelser man skal til for at finde ud af hvilken type behandling der skal til og så også hvilket hospital og deres optagelses prosedurer. Vi var/er tilknyttet Riget og de optager 3 gange om året og kun et bestemt antal par (kan ikke huske hvormange). Så det kommer jo helt an på om man er heldig eller ej.

Vi kom i udredning i jan. '08 fik vist nok en henvisning i juli og kom til intromøde i august med opstart i sep, da der lige var en plads tilbage eller skulle vi have ventet til jan.

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Pessimisten skriver:

Jeg blev henvist af egen læge 1/2 2011 - kom til første samtale på klinikken 20/4 2011 - startede første forsøg den 30/9 2011.

Anmeld

11. januar 2013

Pessimisten

**Ønskebabyen skriver:

Jeg blev henvist af egen læge 1/2 2011 - kom til første samtale på klinikken 20/4 2011 - startede første forsøg den 30/9 2011.

Hold da op - det var godt nok længe!! 

skyldtes det noget særligt? For det stemmer da slet ikke overens med, hvis der skulle være en behandlingsgaranti på 4 uger??

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Hold da op - det var godt nok længe!! 

skyldtes det noget særligt? For det stemmer da slet ikke overens med, hvis der skulle være en behandlingsgaranti på 4 uger??

Min kæreset skulle have undesøgt en sædprøve, og det tager tid, da der skal gå min. 3 mdr i mellem hver prøve. Desuden ramlede vi ind i klinikkens sommerferie og lige derefter havde vi selv sommerferie og var bortrejst. Så det satte os yderligere 6 uger tilbage.

Er altså heller ikke helt sikker på at der er behandlingsgaranti på 4 uger i fertilitetsverdenen.

Anmeld

11. januar 2013

Pessimisten

(august) skriver:

Fra lægenshenvisning til behandling afhænger det også af hvilke forundersøgelser man skal til for at finde ud af hvilken type behandling der skal til og så også hvilket hospital og deres optagelses prosedurer. Vi var/er tilknyttet Riget og de optager 3 gange om året og kun et bestemt antal par (kan ikke huske hvormange). Så det kommer jo helt an på om man er heldig eller ej.

Vi kom i udredning i jan. '08 fik vist nok en henvisning i juli og kom til intromøde i august med opstart i sep, da der lige var en plads tilbage eller skulle vi have ventet til jan.

Det lyder da omstændigt med Rigets procedure. 

Jeg ved slet ikke hvilken behandling vi skal igennem. Jeg er blevet udredt og det hele skulle gerne fungere på mig. Det er mandens sædkvalitet der ikke er i top. 

Puha - jeg håber virkelig ikke der kommer til at gå halve år før vi kan komme i gang. Jeg har allerede været i gang med undersøgelser osv i forbindelse med fertilitetesudredningen siden efteråret, hvor jeg blev henvist til en gynækolog, der nu har henvist mig videre til Hvidovre.  jeg ville blev ked, hvis det hele så bare skulle gå i stå nu 

Anmeld

11. januar 2013

Pessimisten

**Ønskebabyen skriver:

Min kæreset skulle have undesøgt en sædprøve, og det tager tid, da der skal gå min. 3 mdr i mellem hver prøve. Desuden ramlede vi ind i klinikkens sommerferie og lige derefter havde vi selv sommerferie og var bortrejst. Så det satte os yderligere 6 uger tilbage.

Er altså heller ikke helt sikker på at der er behandlingsgaranti på 4 uger i fertilitetsverdenen.

Nej, det synes jeg også jeg kan læse mig frem til efter at have googlet lidt her til aften. Øv!!! Jeg var så lykkelig over at det ville gå så hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.