Fryseforsøg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.812 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

dina1980

jeg har 2 æg i fryseren, og vil høre om nogen vil forklare hvad forløbet er for det?

Og så os lige om der er stor chance for de ik overlever optøgningen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

jeg har 2 æg i fryseren, og vil høre om nogen vil forklare hvad forløbet er for det?

Jeg har læst et sted på nettet at 60% af æggene overlever optøningen.

Når man skal bruge sine fryseæg, er det i naturlig cyklus. Du skal så scannes på cyklusdag 12, og så følger de det æg der vokser, med scanninger hver 2.-3. dag.
Enten skal du finde ÆL vha ægløsningstests, eller også skal du tage ovitrelle (eller anden form for ægløsningssprøjte) og så kommer du op og får lagt fryseæggene op

Anmeld

9. januar 2013

dina1980

okay så skal man ikke have mere medicin en den ægløsningssprøjte hvis det er, det ville da bare være utrolig dejligt

Anmeld

9. januar 2013

ønskebørn74

Jeg får estrofem for at styrke slimhinden og gøre den tyk.. Og crinone for at holde på det..

Anmeld

9. januar 2013

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

okay så skal man ikke have mere medicin en den ægløsningssprøjte hvis det er, det ville da bare være utrolig dejligt

Nej det skal man ikke - næsten ingen medicin, og ingen smerter ;-) total win win

Anmeld

9. januar 2013

**Ønskebabyen

ønskebarn74 skriver:

Jeg får estrofem for at styrke slimhinden og gøre den tyk.. Og crinone for at holde på det..

Ja okay, havde lige glemt crinonen den skal hun nok også have..

Anmeld

9. januar 2013

Rosie

dina1980 skriver:

lyder til det er meget forskelligt hvordan det foregår...jeg får nogle tabletter er heer Progynon som jeg skal tage 1x3 dagligt fra 2. cyklusdag og indtil videre i ca 15 dage og så derefter scannes...det er for at bygge slimhinden op...derefter ved jeg ikke helt hvad jeg skal..

Anmeld

9. januar 2013

dina1980

ork så glæder jeg mig ligefrem til og skal begynde med det, lige nu orker jeg virkelig ik et forsøg mere med ivf og alle de homoner, tusind tak piger for svaret

Anmeld

9. januar 2013

Elgaard73

Hej... Der er både det man kalder forsøg i naturlig cyklus og så det man kalder et stimuleret forsøg... Jeg har lige været igennem et stimuleret forsøg, hvor jeg har skullet tage 3 piller (progynon, for at gøre min slimhinde tyk) om dagen fra dag 2, blev scannet på 12 dagen og fik lagt æggene op på 16 dagen. Efter ægoplægning skulle jeg stadig tage de tre piller + 2 crinone om dagen, indtil BP.

Jeg havde som dig også 2 æg på frys og de overlevede begge... Men som en anden skriver siger statistikken vist omkring de 50-60 %.

Held og lykke med det. 

Anmeld

9. januar 2013

dina1980

Elgaard73 skriver:

Hej... Der er både det man kalder forsøg i naturlig cyklus og så det man kalder et stimuleret forsøg... Jeg har lige været igennem et stimuleret forsøg, hvor jeg har skullet tage 3 piller (progynon, for at gøre min slimhinde tyk) om dagen fra dag 2, blev scannet på 12 dagen og fik lagt æggene op på 16 dagen. Efter ægoplægning skulle jeg stadig tage de tre piller + 2 crinone om dagen, indtil BP.

Jeg havde som dig også 2 æg på frys og de overlevede begge... Men som en anden skriver siger statistikken vist omkring de 50-60 %.

Held og lykke med det. 

okay tak for dit svar, er du blevet gravid med dine fryse æg, eller venter du på svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.