kamp på puslebordet.. what to do

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Sujan

LouiseRH skriver:

Har kæmpet de sidste 2 mdr med Isabella, hun er 9 mdr. Nu er hun begyndt på at hun vil stå op, hvilket heller ikke ligefrem er nemt for os

Ja Maja vil også gerne stå op..

Nåh men lyder jo til det er helt normalt. Så må bare se tiden an.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Dorthe1986

Ved ikke hvor mange gode råd jeg kan give dig...Men Emil har også haft perioder hvor puslebordet bare var det værste sted vi kunne placere ham. Pyha

Men da han var omkring de 9 mdr, da forsøgte jeg at undgå han lå for meget under puslingen. Selvfølgelig når bleen skulle af og på, men når jeg skulle give tøj på, lod jeg ham sidde eller stå. Det lyder lidt halvfarligt når jeg skriver det sådan her. Men når han skulle have strømper, body og bluse på lod ham jeg sidde op og når han skulle have bukser stod han på sine ben og holdt om min hals I den periode hvor det var allerværst med at skifte, da brugte jeg buksebleer, for at minimere det endnu mere, det at han skulle ned på ryggen

Nu hvor han er så stor som han er (20 mdr), så siger jeg "kom Emil, nu skal du have en tør ble", så siger han "NEJ!" og så løber han Men for at undgå den kamp det ville være, bare at tage ham, så siger jeg "kom, Emil, så find noget du gerne vil have med op på puslebordet" (det er selvfølgelig knap så fedt, når han så vælger en stor bold, eller en anden kæmpe ting)

Det sidste kan du jo nok ikke bruge til så meget med den alder hun har, men det er måske en ide, hvis hun senere hen, bliver utilfreds med puslebordet igen

Anmeld

9. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

nu ved jeg ikke om hun har tænder og er vant til at få børstet tænder. Men nogle gange giver vi en tandbørste. Den synes han er vældig sjov at lege med

Anmeld

9. januar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil

Det går heldigvis over! Tror ikke at du kan gøre andet end at prøve at aflede med legetøj, sjove grimasser, sang osv. Men giv dit barn tøj på sidende på dit skød i stedet for liggende på puslebordet, det er meeeget nemmere

Anmeld

9. januar 2013

Isaac's mor

Har min søn gjort siden han var 3 mån..... Det er ikke stoppet endnu og han er 7 mån.... Faktisk kun blevet værre, fordi nu er han jo blevet stærkere SUUUUKKKK! Jeg vælger at skifte tøj på ham imens han står eller sidder, det går SÅ meget hurtigere!  Dog stadig utilfreds for han VIL ud og kravle og rulle rundt NUUU Han kan aldrig sidde stille,  krudt i røven dreng

Anmeld

9. januar 2013

Giraffen

Sujan skriver:

Er ved at blive sindsyg..

Hver gang vi skal på puslebordet er det en kamp.. hun vender og vrider sig og er bare utilfreds. Det tager en evighed at skifte ble fordi hun bestemt ikke gider ligge stille på ryggen.. er det normalt nok?? Hun er 9 mdr. Kan man lære hende at ligge stille og hvordan..

Jeg har legetøj o.s.v. til at underholde og prøver også at gøre det sjovt. Og hjælper ind imellem. Men de fleste gange er det bare en kamp.
Gør det at jeg bliver ved at ligge hende om på ryggen, når hun vender sig og siger stille og roligt at nu skal vi skifte ble og ligge stille...

Er bare synd det skal være en kamp hver gang

vi har samme problem (9-10 måneder)

her hjælper det også med legetøj - hun får selv lov til at vælge og vi skifter tit ud - som regel er det tandbørster og små cremer/tuber der er sjovest

vi har også haft perioder uden puslepude og så bare haft hende på et håndklæde eller på gulvet

Men det sku altså være en fase der heldigvis går over  

Anmeld

9. januar 2013

Camilla..

Sujan skriver:

Er ved at blive sindsyg..

Hver gang vi skal på puslebordet er det en kamp.. hun vender og vrider sig og er bare utilfreds. Det tager en evighed at skifte ble fordi hun bestemt ikke gider ligge stille på ryggen.. er det normalt nok?? Hun er 9 mdr. Kan man lære hende at ligge stille og hvordan..

Jeg har legetøj o.s.v. til at underholde og prøver også at gøre det sjovt. Og hjælper ind imellem. Men de fleste gange er det bare en kamp.
Gør det at jeg bliver ved at ligge hende om på ryggen, når hun vender sig og siger stille og roligt at nu skal vi skifte ble og ligge stille...

Er bare synd det skal være en kamp hver gang

up og go bleer er gode til den periode

Anmeld

9. januar 2013

Sujan

Dorthe1986 skriver:

Ved ikke hvor mange gode råd jeg kan give dig...Men Emil har også haft perioder hvor puslebordet bare var det værste sted vi kunne placere ham. Pyha

Men da han var omkring de 9 mdr, da forsøgte jeg at undgå han lå for meget under puslingen. Selvfølgelig når bleen skulle af og på, men når jeg skulle give tøj på, lod jeg ham sidde eller stå. Det lyder lidt halvfarligt når jeg skriver det sådan her. Men når han skulle have strømper, body og bluse på lod ham jeg sidde op og når han skulle have bukser stod han på sine ben og holdt om min hals I den periode hvor det var allerværst med at skifte, da brugte jeg buksebleer, for at minimere det endnu mere, det at han skulle ned på ryggen

Nu hvor han er så stor som han er (20 mdr), så siger jeg "kom Emil, nu skal du have en tør ble", så siger han "NEJ!" og så løber han Men for at undgå den kamp det ville være, bare at tage ham, så siger jeg "kom, Emil, så find noget du gerne vil have med op på puslebordet" (det er selvfølgelig knap så fedt, når han så vælger en stor bold, eller en anden kæmpe ting)

Det sidste kan du jo nok ikke bruge til så meget med den alder hun har, men det er måske en ide, hvis hun senere hen, bliver utilfreds med puslebordet igen

Tak for dit svar.

Prøver også at hun får lov at sidde op. Men er begyndt at hun ikke får lov at vende sig rundt på maven så snart bleen er på, for hun kravler nærmest ud over og er bange for det en dag går galt..

Men bare det at få bleen af og på tager lang tid. Og hvis hun så har lavet stort er det en kamp at det ikke kommer ud over det hele:-)
Men det er jo åbenbart helt normalt og det er rart at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.