Gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

**Ønskebabyen

Hmm tror jeg fik 7 behandlinger... Men ved ikke, om noget af det var for min endo

Det er hende her, jeg gik hos! Jeg tror, gerne hun vil hjælpe, du kan bare skrive, at du har fået at vide, at hun er dygtigt, men at du bor for langt væk fra hende, så måske hun kan anbefale en tæt på dig det tror jeg gerne hun vil

http://www.leneliebst.dk/

Tusind tak Vil lige prøve at smide hende en mail.

Jeg har selv lige fundet 3 i mit område, hvor jeg kan læse mig til andre steder på nettet at to af dem ihvertfald får rigtig meget ros

Er så spændt på at høre fra dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Tusind tak Vil lige prøve at smide hende en mail.

Jeg har selv lige fundet 3 i mit område, hvor jeg kan læse mig til andre steder på nettet at to af dem ihvertfald får rigtig meget ros

Er så spændt på at høre fra dem!

Måske de er nogle af dem, Lene ville kunne henvise til

Håber du finder en rigtig god en!

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Måske de er nogle af dem, Lene ville kunne henvise til

Håber du finder en rigtig god en!

Tusind tak, og tak for hjælpen og svarene

Anmeld

11. januar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Tusind tak, og tak for hjælpen og svarene

Det var da så lidt

Anmeld

12. januar 2013

Nessie

Du har fået de "almidelige" råd kan jeg se

Ved sidste forsøg i første omgang af behandlinger, havde vi holdt en pause på nogele måneder, og fik i mellemtiden begge to akupunkturbehandlinger. Vi har i dag en dreng på 3 år

I denne omgang behandlinger, har vi igen her til sidste forsøg holdt en pause, og vi har taget vitaminpiller efter "Kanonkuren", og har begge fået akupunktur og zoneterapi. Jeg fik taget 2 æg ud (var meget skuffet over antallet), og begge blev befrugtet og lagt tilbage  Jeg er nu gravid og venter på første skanning om 14 dage

Jeg drak forresten også en stor kop grøn te hver dag, ved ikke om det har nogen betydning, men det smager godt

Held og lykke til jer 

Anmeld

12. januar 2013

foto på lærred

modesty skriver:

Jeg er sådan en der bruger enorme mængder af tid på at indsamle viden hver gang jeg går i gang med et eller andet. 

Og jeg er ked af at sige det, men der er ikke så meget du kan gøre ud over de klassiske råd: Ingen alkohol, ingen røg, spis sundt, sørg for at være i nogenlunde god form uden at overdrive.

Vitaminer, diæter, stillesidning, akupunktur o.s.v. har ingen dokumenteret effekt. Faktisk har Riget lavet en meget omfattende undersøgelse ang. akupunktur som viste at der absolut ingen positiv effekt var ved det.

Det er også en skrøne at chancerne bliver mindre hvis man tænker for meget over det eller bekymrer sig. Kun ekstrem stress udløst af vold eller trusler om vold har vist at kunne have en indflydelse på ægløsningen og dermed gøre cyklus ustabil.

Det bedste du kan gøre, udover at overholde de råd som klinikken giver dig, er at leve dit liv som du plejer og lade være med at sætte alt på pause.

Pøj pøj med det. 

Der er lavet en stor undersøgelse omkring manglen på D-vitamin- hvor stor betydning det kan have.

ang Akupunktur, vil jeg give dig ret i, at der mangler nogle flere store undersøgelser, men Trianglen (fertilitetsklinik) lavede for nogle år siden en undersøgelse omkring akupunktur og IVF. (Jeg kopiere fra hj.siden)

Der er foretaget en del undersøgelser af virkningen af akupunktur i forbindelse med reagensglasbehandling. Trianglen har gennemført sin egen undersøgelse af akupunktur i forbindelse med embryo-oplægningen. Undersøgelsen viste øget graviditetschance hos kvinder, der fik akupunktur lige før og lige efter oplægningen. Resultaterne er publiceret i det anerkendte tidsskrift Fertility and Sterility*.

Det diskuteres fortsat videnskabeligt om og hvor meget akupunktur kan bedre graviditetschancen ved fertilitetsbehandling.

The Cochrane Library er en uafhængig international organisation, der gennemgår videnskabelig evidens for en lang række forskellige behandlinger. I Cochrane’s gennemgang af virkningen af akupunktur** i forbindelse med reagensglasbehandling er konklusionen:

”Data i denne meta-analyse tyder på, at akupunktur øger chancen for at få et levendefødt barn i forbindelse med IVF-behandling, når den gives omkring tidspunktet for embryo-oplægning. Det kan imidlertid skyldes placebo-virkning og det lille antal studier, der indgår i dette review. Større studier er nødvendige for at bekræfte resultaterne”

Anmeld

12. januar 2013

Miss BananaHammock

Forskellen på vores første Ivf og anden (blev gravid i nr to) var

- fik kraniosekralterapi to gange inden ÆU
- satte mit stress niveau på arbejdet ned fra 10 til 4 (10 værende maks på skalaen)
- var sengeliggende efter ÆO i en uges tid pga smerter fra overstimulering

Aner ikke om det har haft noget at sige, men det var det der var anderledes.

Held og lykke til jer med det hele

Anmeld

12. januar 2013

Joerse

Super mange tak for alle jeres råd og kommentarer  

Anmeld

13. januar 2013

modesty

Der er lavet en stor undersøgelse omkring manglen på D-vitamin- hvor stor betydning det kan have.

ang Akupunktur, vil jeg give dig ret i, at der mangler nogle flere store undersøgelser, men Trianglen (fertilitetsklinik) lavede for nogle år siden en undersøgelse omkring akupunktur og IVF. (Jeg kopiere fra hj.siden)

Der er foretaget en del undersøgelser af virkningen af akupunktur i forbindelse med reagensglasbehandling. Trianglen har gennemført sin egen undersøgelse af akupunktur i forbindelse med embryo-oplægningen. Undersøgelsen viste øget graviditetschance hos kvinder, der fik akupunktur lige før og lige efter oplægningen. Resultaterne er publiceret i det anerkendte tidsskrift Fertility and Sterility*.

Det diskuteres fortsat videnskabeligt om og hvor meget akupunktur kan bedre graviditetschancen ved fertilitetsbehandling.

The Cochrane Library er en uafhængig international organisation, der gennemgår videnskabelig evidens for en lang række forskellige behandlinger. I Cochrane’s gennemgang af virkningen af akupunktur** i forbindelse med reagensglasbehandling er konklusionen:

”Data i denne meta-analyse tyder på, at akupunktur øger chancen for at få et levendefødt barn i forbindelse med IVF-behandling, når den gives omkring tidspunktet for embryo-oplægning. Det kan imidlertid skyldes placebo-virkning og det lille antal studier, der indgår i dette review. Større studier er nødvendige for at bekræfte resultaterne”

Trianglens undersøgelse var meget lille - jeg har set et skema, mener at det var cirka 200 deltagere. Rigets havde mange tusinde deltagere. Der skal være mindst 2000 deltagere plus en kontrolgruppe i en undersøgelse før den kan kaldes statistisk signifikant.

Men som overlægen på Riget sagde: Det skader jo ikke, så hvis man har lyst til at prøve, skal man være velkommen.

Jeg mener personligt at det er farligt at sætte sin lid til metoder som  ikke virker. Det er meget nemt at bebrejde sig selv og spørge sig selv hvad man har gjort galt, hvis man nu ikke lige har taget den og den homøopatiske væske og prikket sig selv under storetåen tre gange om dagen. Man kører sig selv op rent psykisk i stedet for at acceptere at det bedste man kan gøre for sig selv og sit parforhold er at tage en slapper (så meget som det nu er muligt) og leve sit liv.

Jeg vil gerne se et link til den undersøgelse om D-vitamin?

Det er ikke fordi jeg partout vil afvise alt - det ville glæde mig hvis et stort indtag af f.eks D-vitamin kunne have en effekt (jeg tager selv D-vitamin dagligt - dog ikke af den årsag). Jeg har bare brugt en masse tid på at indhente holdbare tal og det jeg fik ud af det var, at der ikke er andet at gøre end at overholde de gængse regler.

Anmeld

15. januar 2013

foto på lærred

modesty skriver:

Trianglens undersøgelse var meget lille - jeg har set et skema, mener at det var cirka 200 deltagere. Rigets havde mange tusinde deltagere. Der skal være mindst 2000 deltagere plus en kontrolgruppe i en undersøgelse før den kan kaldes statistisk signifikant.

Men som overlægen på Riget sagde: Det skader jo ikke, så hvis man har lyst til at prøve, skal man være velkommen.

Jeg mener personligt at det er farligt at sætte sin lid til metoder som  ikke virker. Det er meget nemt at bebrejde sig selv og spørge sig selv hvad man har gjort galt, hvis man nu ikke lige har taget den og den homøopatiske væske og prikket sig selv under storetåen tre gange om dagen. Man kører sig selv op rent psykisk i stedet for at acceptere at det bedste man kan gøre for sig selv og sit parforhold er at tage en slapper (så meget som det nu er muligt) og leve sit liv.

Jeg vil gerne se et link til den undersøgelse om D-vitamin?

Det er ikke fordi jeg partout vil afvise alt - det ville glæde mig hvis et stort indtag af f.eks D-vitamin kunne have en effekt (jeg tager selv D-vitamin dagligt - dog ikke af den årsag). Jeg har bare brugt en masse tid på at indhente holdbare tal og det jeg fik ud af det var, at der ikke er andet at gøre end at overholde de gængse regler.

Ja du havde ret i at deltagenen der var kun 300 deltagere.

Jeg kan huske, jeg en gang ledte efter linket igen til D-vitaminen men opgav efter et stykke tid, da jeg ikke lige havde tiden til at sidde og lede efter det.

Undersøgelsen fra fra USA og vidste, at mangel på D-vitamin kunne gøre, at man havde svære ved at blive gravid i forhold til hvis niveauet ligger på det som det burde.

Selvfølgelig skal man ikke lægge sin lid til alt, og hvis akkuputur havde en kæmpe effekt ville den helt sikkert også altid blive brugt både i det offenlige og det private. Men mange gange når man er i behandling vil man gerne lige have de sidste 5 procents ekstra chance med (Dog skal det siges at Trianglens undersøgelse i samarbejde med Sundhedsstyrelsen med akkupunktur kun er lavet ved ægoplægning og f.eks ikke ved IUI. En undersøgelse med det skulle vist starte et par år senere, men om den noglesinde kom i gang ved jeg ikke)

Jeg tænker også, at det bedste man kan gøre er, at føle til kroppen og se hvad man tror man har bedst af. Nogle tager helt fri 14 dage efter æo og andre ville blive sindsyg af at ligge der hjemme på en sofa og vente, da ingen af tingene skulle være bedre end den anden (selvfølgelig at man stadigvæk passe på sig selv med løft osv) Men i bund og grund tror jeg ofte det er mere held end noget andet om man får de to streger. Mange gange kan de jo kører den samme "stategi" i to -tre omgange og to af gangene uden held og så er den der pludselig den 3. (selv om man måske selv har gjort det samme der hjemme alle tre gange)

Kære trådstarter, jeg håber snart du bliver mor til en lille sød bebs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.