modesty skriver:
Trianglens undersøgelse var meget lille - jeg har set et skema, mener at det var cirka 200 deltagere. Rigets havde mange tusinde deltagere. Der skal være mindst 2000 deltagere plus en kontrolgruppe i en undersøgelse før den kan kaldes statistisk signifikant.
Men som overlægen på Riget sagde: Det skader jo ikke, så hvis man har lyst til at prøve, skal man være velkommen.
Jeg mener personligt at det er farligt at sætte sin lid til metoder som ikke virker. Det er meget nemt at bebrejde sig selv og spørge sig selv hvad man har gjort galt, hvis man nu ikke lige har taget den og den homøopatiske væske og prikket sig selv under storetåen tre gange om dagen. Man kører sig selv op rent psykisk i stedet for at acceptere at det bedste man kan gøre for sig selv og sit parforhold er at tage en slapper (så meget som det nu er muligt) og leve sit liv.
Jeg vil gerne se et link til den undersøgelse om D-vitamin?
Det er ikke fordi jeg partout vil afvise alt - det ville glæde mig hvis et stort indtag af f.eks D-vitamin kunne have en effekt (jeg tager selv D-vitamin dagligt - dog ikke af den årsag). Jeg har bare brugt en masse tid på at indhente holdbare tal og det jeg fik ud af det var, at der ikke er andet at gøre end at overholde de gængse regler.
Ja du havde ret i at deltagenen der var kun 300 deltagere.
Jeg kan huske, jeg en gang ledte efter linket igen til D-vitaminen men opgav efter et stykke tid, da jeg ikke lige havde tiden til at sidde og lede efter det.
Undersøgelsen fra fra USA og vidste, at mangel på D-vitamin kunne gøre, at man havde svære ved at blive gravid i forhold til hvis niveauet ligger på det som det burde.
Selvfølgelig skal man ikke lægge sin lid til alt, og hvis akkuputur havde en kæmpe effekt ville den helt sikkert også altid blive brugt både i det offenlige og det private. Men mange gange når man er i behandling vil man gerne lige have de sidste 5 procents ekstra chance med (Dog skal det siges at Trianglens undersøgelse i samarbejde med Sundhedsstyrelsen med akkupunktur kun er lavet ved ægoplægning og f.eks ikke ved IUI. En undersøgelse med det skulle vist starte et par år senere, men om den noglesinde kom i gang ved jeg ikke)
Jeg tænker også, at det bedste man kan gøre er, at føle til kroppen og se hvad man tror man har bedst af. Nogle tager helt fri 14 dage efter æo og andre ville blive sindsyg af at ligge der hjemme på en sofa og vente, da ingen af tingene skulle være bedre end den anden (selvfølgelig at man stadigvæk passe på sig selv med løft osv) Men i bund og grund tror jeg ofte det er mere held end noget andet om man får de to streger. Mange gange kan de jo kører den samme "stategi" i to -tre omgange og to af gangene uden held og så er den der pludselig den 3. (selv om man måske selv har gjort det samme der hjemme alle tre gange)
Kære trådstarter, jeg håber snart du bliver mor til en lille sød bebs.