Gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.524 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

Joerse

Hej alle i dejlige tøser

Nu er vi igang med andet forsøg (ICSI/IVF) Første var desværre negativ..

Så nu mine damer vil jeg gerne have en MASSE gode råd og erfaringer fra jer der har prøvet det..

Vil så gerne gøre ALT det rigtige denne gang.. Så vores ønske om en lille bebz bliver opfyldt..

På forhånd tak..

God dag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Rosie

Joersholm skriver:

Hej alle i dejlige tøser

Så nu mine damer vil jeg gerne have en MASSE gode råd og erfaringer fra jer der har prøvet det..

Vil så gerne gøre ALT det rigtige denne gang.. Så vores ønske om en lille bebz bliver opfyldt..

På forhånd tak..

God dag til alle

Hej

Åhh det er svært at give gode råd...hvis bare vi vidste hvad der skulle til ikke  min personlige overbevisning er at det handler om biologi og en masse held... Men vil dog sige at jeg i forbindelse med behandling altid holder mig fra alkohol og koffein, forsøger at spise sundt og husker at tage mine vitaminer som er: Omniminvitaminpille, Q10, fiskeolie, folinsyre, zink og selen. Tager disse piller om aftenen så kroppen kan optage et om natten. (og hvis du er ryger er det selvfølgelig SLUT ) Desuden er jeg altid sygemelt i 14 dage efter ægudtagning fordi jeg har ret ondt men også fordi jeg har et hårdt fysisk arbejde så vil gerne holde mig i ro og passe ekstra godt på mig selv indtil testdag. Har desuden prøvet akupunktur og zoneterapi hvilket er dejlig afslappende men tror ikke det gør den store forskel på resultatet.

Anmeld

9. januar 2013

Joerse

Rosie skriver:

Hej

Åhh det er svært at give gode råd...hvis bare vi vidste hvad der skulle til ikke  min personlige overbevisning er at det handler om biologi og en masse held... Men vil dog sige at jeg i forbindelse med behandling altid holder mig fra alkohol og koffein, forsøger at spise sundt og husker at tage mine vitaminer som er: Omniminvitaminpille, Q10, fiskeolie, folinsyre, zink og selen. Tager disse piller om aftenen så kroppen kan optage et om natten. (og hvis du er ryger er det selvfølgelig SLUT ) Desuden er jeg altid sygemelt i 14 dage efter ægudtagning fordi jeg har ret ondt men også fordi jeg har et hårdt fysisk arbejde så vil gerne holde mig i ro og passe ekstra godt på mig selv indtil testdag. Har desuden prøvet akupunktur og zoneterapi hvilket er dejlig afslappende men tror ikke det gør den store forskel på resultatet.

Vil lige starte med at sige tak for svaret

Jeg holder mig fra alkohol og koffein under hele behandlingen.. Og jeg ryger heldigvis ikke, så det bliver intet problem.. 

Det kan godt være det "bare" er held og det rette tidspunkt og alt sådan noget, det tror jeg sådan set også, vil bare så gerne gøre ALT hvad der står i min magt for at det lykkedes

Men jeg tror det er en god ide at tage den med ro, jeg havde tænkt at jeg ville starte et par dage for ægudtagningen og så selvfølgelig efter ægoplægningen

Anmeld

9. januar 2013

tarkoflen

Hejsa

Jeg fik akupunktur op til vores andet forsøg, om det var derfor det lykkedes, det er jo ikke til at sige, men ja det lykkedes jo heldigvis

Akupunktøren gav mig følgende råd:

Undgå så vidt muligt for meget: Kaffe, alkohol, sukker, slik.

Følgende er godt for dig:

Grøn te, koriander samt æbler, pærer, og bananer.
Spis fornuftigt og sørg for højt fiberindhold i kosten (groft, grønt, brune ris) - forsøg at få de 3 farver grønsager
Hvert måltid skal indeholde protein (vegetabilsk eller animalsk) - spis gerne et æg om morgenen
Essentielle fedtsyrer (eks. Hørfrø olie)
2 liter vand om dagen
Det er vigtigt at du mindsker dit indtag af mælkeprodukter og hvedemel
Afstress (musik, yoga, meditation, osv)
Hold underlivet og fødderne varme – VIGTIGT !! Så på med en lækker uldtrusse og varme sokker
Lev dit liv som du plejer, men med moderat motion
Undgå spinning, aerobics og tunge løft
Undgå sauna, varmt karbad

Nyd dit liv: hvis du skal til fest eller være ude, spis den mad som du bliver tilbudt, og gør ikke så meget ud af det.

Vær optimist og forsøg at have det godt med dig selv!

Jeg levede ikke 100% efter det, men havde det i tankerne, og det eneste jeg var virkelig hysterisk med, var at holde mig varm på fødder og underliv! Hun sagde til mig, at det var det værste for fertiliteten, hvis man bliver kold! Og så lod jeg være med at dyrke andet motion end yoga og lod være med at cykle op af de stejle bakker! Alt i alt tog den med ro og slappede af, så meget jeg kunne i håb om, at den ro ville gøre mig godt...

Om det er de forholdsregler, der gør forskellen, er jo ikke til at sige, men jeg følte, at jeg selv gjorde noget for at forbedre vores chancer og det var jeg rigtig glad for

Rigtig meget held og lykke med jeres næste forsøg!

Anmeld

10. januar 2013

modesty

Joersholm skriver:

Hej alle i dejlige tøser

På forhånd tak..

God dag til alle

Jeg er sådan en der bruger enorme mængder af tid på at indsamle viden hver gang jeg går i gang med et eller andet. 

Og jeg er ked af at sige det, men der er ikke så meget du kan gøre ud over de klassiske råd: Ingen alkohol, ingen røg, spis sundt, sørg for at være i nogenlunde god form uden at overdrive.

Vitaminer, diæter, stillesidning, akupunktur o.s.v. har ingen dokumenteret effekt. Faktisk har Riget lavet en meget omfattende undersøgelse ang. akupunktur som viste at der absolut ingen positiv effekt var ved det.

Det er også en skrøne at chancerne bliver mindre hvis man tænker for meget over det eller bekymrer sig. Kun ekstrem stress udløst af vold eller trusler om vold har vist at kunne have en indflydelse på ægløsningen og dermed gøre cyklus ustabil.

Det bedste du kan gøre, udover at overholde de råd som klinikken giver dig, er at leve dit liv som du plejer og lade være med at sætte alt på pause.

Pøj pøj med det. 

Anmeld

10. januar 2013

Pessimisten

Følger lige lidt med på denne tråd. Er netop blevet henvist til fertilitetsbehandling  

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Hejsa

Jeg fik akupunktur op til vores andet forsøg, om det var derfor det lykkedes, det er jo ikke til at sige, men ja det lykkedes jo heldigvis

Akupunktøren gav mig følgende råd:

Undgå så vidt muligt for meget: Kaffe, alkohol, sukker, slik.

Følgende er godt for dig:

Grøn te, koriander samt æbler, pærer, og bananer.
Spis fornuftigt og sørg for højt fiberindhold i kosten (groft, grønt, brune ris) - forsøg at få de 3 farver grønsager
Hvert måltid skal indeholde protein (vegetabilsk eller animalsk) - spis gerne et æg om morgenen
Essentielle fedtsyrer (eks. Hørfrø olie)
2 liter vand om dagen
Det er vigtigt at du mindsker dit indtag af mælkeprodukter og hvedemel
Afstress (musik, yoga, meditation, osv)
Hold underlivet og fødderne varme – VIGTIGT !! Så på med en lækker uldtrusse og varme sokker
Lev dit liv som du plejer, men med moderat motion
Undgå spinning, aerobics og tunge løft
Undgå sauna, varmt karbad

Nyd dit liv: hvis du skal til fest eller være ude, spis den mad som du bliver tilbudt, og gør ikke så meget ud af det.

Vær optimist og forsøg at have det godt med dig selv!

Jeg levede ikke 100% efter det, men havde det i tankerne, og det eneste jeg var virkelig hysterisk med, var at holde mig varm på fødder og underliv! Hun sagde til mig, at det var det værste for fertiliteten, hvis man bliver kold! Og så lod jeg være med at dyrke andet motion end yoga og lod være med at cykle op af de stejle bakker! Alt i alt tog den med ro og slappede af, så meget jeg kunne i håb om, at den ro ville gøre mig godt...

Om det er de forholdsregler, der gør forskellen, er jo ikke til at sige, men jeg følte, at jeg selv gjorde noget for at forbedre vores chancer og det var jeg rigtig glad for

Rigtig meget held og lykke med jeres næste forsøg!

Den med akupunktur har vi også overvejet jeg skal have herhjemme. Jeg starter næsespray imorgen, og skal formentlig have taget æg ud om en månedstid..

Hvor lang tid før og efter fik du akupunktur behandlingen? Var den speciel? Eller kan man vælge en hvilken som helst akupunktør??

Anmeld

11. januar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Den med akupunktur har vi også overvejet jeg skal have herhjemme. Jeg starter næsespray imorgen, og skal formentlig have taget æg ud om en månedstid..

Hvor lang tid før og efter fik du akupunktur behandlingen? Var den speciel? Eller kan man vælge en hvilken som helst akupunktør??

Jeg gik i gang, da jeg startede næsespray, måske lidt før, men det var lige så meget for at få styr på min endo og mit stress, mener jeg.

Jeg fik sidste omgang, den dag jeg havde fået lagt æg op, og så skulle kroppen have ro, sagde hende jeg gik hos

Jeg ville helt sikkert vælge en, der har forstand på ufrivillig barnløshed, det havde hende, jeg gik hos. Jeg ser det lidt som, at hvis jeg havde ondt i ørerne, ville jeg heller ikke gå til en fodlæge, men jeg ved reelt ikke, om der er kæmpe forskel, men jeg tror det gør en forskel...

Hende jeg gik hos her i Århus, var fantastisk. Hun hedder Lene Liebst og jeg er sikker på, at hun kan henvise dig, til en i dit område, hvis du skriver til hende! Hun er super sød!

Håber det var ok svar, ellers må du sige til

Anmeld

11. januar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Jeg gik i gang, da jeg startede næsespray, måske lidt før, men det var lige så meget for at få styr på min endo og mit stress, mener jeg.

Jeg fik sidste omgang, den dag jeg havde fået lagt æg op, og så skulle kroppen have ro, sagde hende jeg gik hos

Jeg ville helt sikkert vælge en, der har forstand på ufrivillig barnløshed, det havde hende, jeg gik hos. Jeg ser det lidt som, at hvis jeg havde ondt i ørerne, ville jeg heller ikke gå til en fodlæge, men jeg ved reelt ikke, om der er kæmpe forskel, men jeg tror det gør en forskel...

Hende jeg gik hos her i Århus, var fantastisk. Hun hedder Lene Liebst og jeg er sikker på, at hun kan henvise dig, til en i dit område, hvis du skriver til hende! Hun er super sød!

Håber det var ok svar, ellers må du sige til

Okay. Hvor mange behandlinger fik du i alt?

Vil da lige prøve at se om jeg kan finde hende du var hos, og forhøre mig om hun kender en i mit område

Anmeld

11. januar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Okay. Hvor mange behandlinger fik du i alt?

Vil da lige prøve at se om jeg kan finde hende du var hos, og forhøre mig om hun kender en i mit område

Hmm tror jeg fik 7 behandlinger... Men ved ikke, om noget af det var for min endo

Det er hende her, jeg gik hos! Jeg tror, gerne hun vil hjælpe, du kan bare skrive, at du har fået at vide, at hun er dygtigt, men at du bor for langt væk fra hende, så måske hun kan anbefale en tæt på dig det tror jeg gerne hun vil

http://www.leneliebst.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.