Dåbs invitation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

morethanperfect

Bertris skriver:

Jeg er godt nok stadig gravid (30+1) men vi vil gerne holde dåben temmelig tidligt så er begyndt at kigge lidt på dåbs invitation, hvad synes i om dette? 

Ønskeliste er vi heller ikke helt sikker på hvad der skal stå endnu, og billedet kommer til at være af vores lille skat. også kommer det til at være på et "papkort" der kan åbnes med en form for forside på  

Farven er valgt udfra dåbskjolens underkjole som er en støvet blommefarvet silke underkjole  

Uden sløjfer på den hæklede familie dåbskjole  

Syns det er rigtig fint 

Vi brugte den samme til Oscar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

LR85

Bertris skriver:

Synes bare det er svært at skrive en indbydelse uden den lyder alt for højtidlig, så derfor snakkede vi om den her tekst, har du et andet forslag?

tager gerne imod råd

Vi skrev begge vores meget fint og almindeligt. 

Noget med at XXX blir døbt den og den dag og i er inviteret-agtigt. 

det er lidt for fjollet og 'teenage-agtigt' at skrive sådan fjollede ting i en invitation. 

Men tag det ikke personligt, det er absolut ikke ondt ment. Blot en smagssag. 

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

LR85 skriver:

Vi skrev begge vores meget fint og almindeligt. 

Noget med at XXX blir døbt den og den dag og i er inviteret-agtigt. 

det er lidt for fjollet og 'teenage-agtigt' at skrive sådan fjollede ting i en invitation. 

Men tag det ikke personligt, det er absolut ikke ondt ment. Blot en smagssag. 

Kan godt se det ser lidt teenage agtigt ud (vi er 19 og 23 så gør vel ikke så meget), men som sagt skal det ikke være så formelt som jeg synes en standard invitation er, og synes også det ligger op til at det skal være noget fornemt osv når man skriver det sådan, hvilket dagen ikke skal være

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

9. januar 2013

MorDk

Sys det er en meget brugt og upersonligt tekst. Men det er jo smag og behag. Jeg skrev en personlig hilsen i hånden på hjemmelavede invitationer.

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

MorDk skriver:

Sys det er en meget brugt og upersonligt tekst. Men det er jo smag og behag. Jeg skrev en personlig hilsen i hånden på hjemmelavede invitationer.

Ville mere end gerne skrive dem i hånden, men kan jeg desværre ikke pga en skade i hånden :/

synes bare ikke rigtig jeg hat set den her tekst før jeg søgte lidt på nettet

men kunne selvfølgelig være man skulle prøve at skrive en mere personlig tekst (:

men hvad med layoutet, hvad deres du om det?

Anmeld

9. januar 2013

MorDk

Bertris skriver:

Ville mere end gerne skrive dem i hånden, men kan jeg desværre ikke pga en skade i hånden :/

synes bare ikke rigtig jeg hat set den her tekst før jeg søgte lidt på nettet

men kunne selvfølgelig være man skulle prøve at skrive en mere personlig tekst (:

men hvad med layoutet, hvad deres du om det?

Det er super fint!

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

MorDk skriver:

Det er super fint!

Tak  
Så er der da noget godt ved det  

Anmeld

9. januar 2013

Amagerpigen82

Bertris skriver:

Jeg er godt nok stadig gravid (30+1) men vi vil gerne holde dåben temmelig tidligt så er begyndt at kigge lidt på dåbs invitation, hvad synes i om dette? 

Ønskeliste er vi heller ikke helt sikker på hvad der skal stå endnu, og billedet kommer til at være af vores lille skat. også kommer det til at være på et "papkort" der kan åbnes med en form for forside på  

Farven er valgt udfra dåbskjolens underkjole som er en støvet blommefarvet silke underkjole  

Uden sløjfer på den hæklede familie dåbskjole  

Jeg må indrømme jeg ikke bryder mig om den af flere grunde.

- Meget brugt og fjollet tekst. En dåb handler vel ikke om at svømme rundt i døbefonten men om at blive optaget i den kristne tro (jeg er ikke specielt kristen, men bliver alligevel lidt stødt).

- Personligt synes jeg det er forældrene og ikke barnet der skal invitere, - men der er jeg nok lidt traditionel Ligesom det er forældre der inviterer til konfirmation og børnene der inviterer til søvlbryllup etc.

- Derudover bryder jeg mig ikke om at sende ønskelisten med uopfordret. Det er ikke særlig god stil, - jeg ved dog godt det er praktisk og derfor ofte brugt, - men så ville jeg i hvert fald gøre det meget mere diskret fx på bagsiden. Lige nu er det første man ser hvad I gerne vil have af dem i inviterer.

Ovenstående er naturligvis blot min mening, - brug det hvis du har lyst og held og lykke med det hele

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

Amagerpigen82 skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke bryder mig om den af flere grunde.

- Meget brugt og fjollet tekst. En dåb handler vel ikke om at svømme rundt i døbefonten men om at blive optaget i den kristne tro (jeg er ikke specielt kristen, men bliver alligevel lidt stødt).

- Personligt synes jeg det er forældrene og ikke barnet der skal invitere, - men der er jeg nok lidt traditionel Ligesom det er forældre der inviterer til konfirmation og børnene der inviterer til søvlbryllup etc.

- Derudover bryder jeg mig ikke om at sende ønskelisten med uopfordret. Det er ikke særlig god stil, - jeg ved dog godt det er praktisk og derfor ofte brugt, - men så ville jeg i hvert fald gøre det meget mere diskret fx på bagsiden. Lige nu er det første man ser hvad I gerne vil have af dem i inviterer.

Ovenstående er naturligvis blot min mening, - brug det hvis du har lyst og held og lykke med det hele

Prøver bestemt ikke at støde nogen  
Men som jeg har skrevet tidligere skal det ikke være så højtidligt og formelt  

- og det med hvem der invitere kan man jo have meget forskellige meninger, det er jo barnets fest, så det er barnet der invitere, sådan har vi det i hvert fald

- og til sidst, det er meget normalt i vores familie at der er ønske liste med, men tak for at gøre opmærksom på at den er meget iøjenfaldende, havde jeg ikke tænkt på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.