Ad mine hænder er beskidte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Mother-love

Hej piger.
Isabella er 19 mdr og er virkelig sart. Hun har altid brokket sig når hendes hænder bliver beskidte. Men det er så ekstremt nu at jeg er ved at blive skør af det. Aftensmaden tager en krig hver dag fordi hun tørre sig om munden med hendes hænder og brokker sig bagefter over at hun har mad på hænderne. Dvs hver gang hun tager en mundfuld skal hendes hænder tørres af.
Efter hun er begyndt at spise med gaffel er det blevet sådan.

Havde jo håbet hun på sin 1 års fødselsdag ville gå amok i hendes lille kage hun fik for sig selv. Men nej den blev spist med ske.
Kravler hun og får lidt sand på fingrene eller er på legepladsen gå hun helt amok hvis hun får sand på sine hænder.

Da hun var lille grinte vi lidt af at hun blev hys der hun fik mad på hænderne men nu er det sgu bare lidt irriterende.

Er jeres også sådan er er det bare Isabella der er sart?
Det viser self hun er renlig meeeen synes det har taget overhånd.

Ved ikke hvad jeg ville med dette det er nok bare en broktråd efter vi har spist aftensmad.
Men gode råd tages self med kyshånd hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Janni.

Silas har det lidt på samme måde, når han spiser aftensmad. Så her får han en fugtig vaskeklud ved siden af sin tallerken, så styrer han det selv.

Anmeld

8. januar 2013

Nettemor

Har ikke lige nogle gode råd. Sådan er Sebastian SLET ikke. Men han er self også dreng. Han kan godt synes det er træls hvis han får en klat ketchup eller noget på hænderne. Men andre gange gider han ikke bruge gaflen og hans hænder er så nærmest smurt ind i sovs osv. Så det variere meget.

Håber der sidder nogle kloge kvinder med nogle gode råd

Anmeld

8. januar 2013

Mother-love

Janni. skriver:

Silas har det lidt på samme måde, når han spiser aftensmad. Så her får han en fugtig vaskeklud ved siden af sin tallerken, så styrer han det selv.

Ja det kunne godt være man skulle lære hende selv at tørre sinehænder

Anmeld

8. januar 2013

Benjamins'mor

Benjamin er 2 år, og han er lige sådan, han vil have vasket hænder så snart der er det mindste.
Nogle gange er det så slemt at vi kan vaske hans hænder 10 gange mens han spiser en rugbrød eller bolle.

Anmeld

8. januar 2013

Janni.

michelledam skriver:

Ja det kunne godt være man skulle lære hende selv at tørre sinehænder

Det virker ihvert fald godt her 

Anmeld

8. januar 2013

Clisolka

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella er 19 mdr og er virkelig sart. Hun har altid brokket sig når hendes hænder bliver beskidte. Men det er så ekstremt nu at jeg er ved at blive skør af det. Aftensmaden tager en krig hver dag fordi hun tørre sig om munden med hendes hænder og brokker sig bagefter over at hun har mad på hænderne. Dvs hver gang hun tager en mundfuld skal hendes hænder tørres af.
Efter hun er begyndt at spise med gaffel er det blevet sådan.

Havde jo håbet hun på sin 1 års fødselsdag ville gå amok i hendes lille kage hun fik for sig selv. Men nej den blev spist med ske.
Kravler hun og får lidt sand på fingrene eller er på legepladsen gå hun helt amok hvis hun får sand på sine hænder.

Da hun var lille grinte vi lidt af at hun blev hys der hun fik mad på hænderne men nu er det sgu bare lidt irriterende.

Er jeres også sådan er er det bare Isabella der er sart?
Det viser self hun er renlig meeeen synes det har taget overhånd.

Ved ikke hvad jeg ville med dette det er nok bare en broktråd efter vi har spist aftensmad.
Men gode råd tages self med kyshånd hehe

Den fase har vi været igennem med Isabella på 27 mrd. - nøøøj det var beskidte fingre konstant, og vaske fingre hele tiden  Nu slapper hun lidt mere af 

Anmeld

8. januar 2013

tinasmor

Min piger er samme alder som din, men hun er nu ikke så bekymret. Hun kan dog godt "bede" om at få vasket hænder efter maden, men mens hun spiser, eller hvis hun leger i sandkasse eller andre steder beder hun aldrig om at få renset hænderne. Ikke endnu i hvertfald.

Anmeld

8. januar 2013

Den lykkelige

Sådan er min datter også..  hun er også det man kalder et "særlig sensitivt barn" og de har det med at være sådan hvis der kommer noget på fingrene, i skoen osv og det er min (22 mdr) også i den grad!!! 

Anmeld

8. januar 2013

Mother-love

Babymor2010 skriver:

Den fase har vi været igennem med Isabella på 27 mrd. - nøøøj det var beskidte fingre konstant, og vaske fingre hele tiden  Nu slapper hun lidt mere af 

Okay håber det bare er en fase. For hun vil jo ikke engang selv børste sine hænder af for sand eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.