Anonym skriver:
Jeg blev gravid efter 1. ISCI forsøg i november, men glæden varede ikke længe da jeg fik konstateret en graviditet udenfor livmoderen i uge 6.
Men der er bare flere og flere bekendte på facebook der reklamerer med graviditet og scanningsbilleder. Barnevogne og småt nuttet tøj.
Her igår var der en ny der skrev hun og hendes kæreste skulle være forældre til Juli. Det skulle have været mig/os!!!!!

Føler bare der er SÅ meget modgang, og det er mere end én/to person(er) kan klare, også fordi det tog 11 mdr, fra vi havde søgt læge, til vi kunne starte behandlingen, pga manglende svar på diverse tests - hvis det havde lykkedes fra starten, kunne vi have haft en lille dreng/pige lige nu.
Og det gør det bare ikke nemmere når alle jævnaldrende "spytter" børn/graviditeter ud til højre og venstre (føler jeg).
Snøft 
Åhha....jeg bliver altid så ked af det, når jeg læser om den slags kamp som nogle må igennem. Det er bare ikke nogen selvfølge, at det går let. Her anden gang tog det mig 5-6 måneder, hvilket var ca. 5 mrd længere end første gang. Men det er jo INGENTING, det ved jeg. Jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan alle andre bliver gravide...og alle andre kan købe barnevogne...babytøj og der står man bare der og får fortsat det røde - noget der kan få en til at bryde sammen. Jeg føler med dig og det er FANME ikke fair. Man bliver jo stresset af, at tiden går og det tager en måned hver gang det ikke lykkedes.
Jeg forstår godt, at det er røv svært bare at ligge det fra sig og prøve at slå koldt vand i blodet. Det er nok næsten det værste folk kan råde en til, men trods det, så er det faktisk mit bedste råd. Jo mere man fokusere på det, jo sværere bliver det at blive gravid. Og jeg hårdere bliver det fortsat at dyrke sex.
Læg det på hylden i et par måneder og sig til dig selv, at det er OK, at det ikke bliver lige nu. Accepter, at det kommer til at tage tid! En pause fra det ræs kan gøre dig godt trods alt. Medmindre du er 38+ så burde der være tid til at give dig selv den pause. Og ja...jeg ved godt, at fordi tiden sikkert stresser dig, så er det næsten det værste du kunne forestille dig. Men chancen for at du bliver gravid tror jeg er større, hvis du giver dig selv en pause. Psyken spiller RIGTIGT meget ind, så det er desværre mit bedste råd! Det har virket for andre jeg kendte.
Giv aldrig op - men giv digselv en pause. Du lyder til at kunne trænge til det. Krydser fingre for dig