Hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

MosterA

Der stå noget om det her.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Bolig-og-fritid/El/Lukning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Putomanen

Anonym skriver:

Det er ikke ikke mig

Jeg så noget hvor fogeden kom hos en familie fordi de ikke havde betalt husleje i 5 mdr, og hun skulle med nu. Derfor jeg spørger med el og varme .

De kommer ikke bare fra fogeden. Hvis naboen er blevet hentet, har hun fået indkaldelse til møde i fogedretten, men er ikke dukket op. Så din nabo har nok både fået rykkere, inkassorykkere samt indkaldelse til fogedretten... 

Det er vist gældende for de fleste regninger, hvis du ikke betaler dem, om det er husleje, varme, banken eller andre...

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Ahh tænker at der går max 1 måned.... Ikk engang så meget.. Man får nok en rykker ca 10 dage efter du skulle have betalt, ig der står der nok en max antal dage du har at betale i også lukker de nok lidt efter..... Men ved det ikk...

Det kan muligligvis godt være - synes bare også at jeg har hørt om 3 mdr.

Jeg har betalt min el og varm  Det er en ny viden jeg sørger, efter jeg så noget i tv'et

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

De kommer ikke bare fra fogeden. Hvis naboen er blevet hentet, har hun fået indkaldelse til møde i fogedretten, men er ikke dukket op. Så din nabo har nok både fået rykkere, inkassorykkere samt indkaldelse til fogedretten... 

Det er vist gældende for de fleste regninger, hvis du ikke betaler dem, om det er husleje, varme, banken eller andre...

jeg fandt det her.

Det er netselskabet, som kan lukke for din strøm. For at kunne lukke for strømmen skal netselskabet dog have en begrundet mistanke om, at der er en risiko for, at du ikke fremover vil betale dine elregninger. Det vil sige, at netselskabet ikke må true med at lukke for strømmen for at få dig til at betale ubetalte regninger.

Netselskabet skal varsle dig om lukningen af strømmen enten skriftligt eller ved at møde op på din adresse.

Inden netselskabet lukker for strømmen, skal det give dig mulighed for enten at indgå i en afdragsordning, hvor du løbende afbetaler din gæld, eller det skal give dig mulighed for at stille økonomisk sikkerhed for fremtidige betalinger fx via et depositum eller en bankgaranti.

Goggle har bruges til mange ting. Desværre står der ikke hvor længe. Tak for dit svar .

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

MosterA skriver:

Der stå noget om det her.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Bolig-og-fritid/El/Lukning

ja har lige læst det Tak for det

Anmeld

7. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det kan muligligvis godt være - synes bare også at jeg har hørt om 3 mdr.

Jeg har betalt min el og varm  Det er en ny viden jeg sørger, efter jeg så noget i tv'et

Synes det lyder vildt med 3 måneder..... Men igen, aner det heller ikk :-)

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Synes det lyder vildt med 3 måneder..... Men igen, aner det heller ikk :-)

er heller ikke helt sikker på det. Synes bare jeg har hørt meget om 3 mdr. Kan selvfølelig godt være det kun er 2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.