Trives han eller ik :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger .

Først vil jeg gerne sige jeg er Ano da jeg ik ønsker at hænge min søns børnehave ud .

Sagen er den vi næsten lige er flyttet til en ny by , og det betyder jo ny børnehave . Han har fået der siden 1/11-12 .

Helt fra bunden !
Vi har boet i denne by før , men pga min kæreste arbejde lå i Kbh valgte vi at flytte der ind ad . Men nåede kun at bo der i ca 10 måneder . Jeg faldet aldrig til og alt den larm ?!?!
Vi valgte så at flytte tilbage til landet hr for nygelig og han var så heldig at få plads allerede to uger efter vi flyttede MEN ikke i den sammen børnehave/ vuggestue som han har gået i . Men en helt trejde !!! ( ja jeg ved vi dummet os ved at flytte) og jeg har problemer med at få han i børnehave , han siger han ikk vil der hen og græder . Han siger han ikk kan lide den og om vi ikk kan finde en ny . Hans humør er ogs dalet . Han er ikk den sammen glade dreng længere føler mig som en fiasko !!!

Spørgsmålet er så om jeg skal få ham flyttet endnu engang hvis det kan lade sig gøre og helst til den gamle her i byen . Eller ville det ødelægge ham mere ?? Han er forresten 3 år . Bliver 4 her den 22 maj .

Knus den meget ulykkelige mor som savner sin glade søn !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

PernilleogLouis

Hvad siger pædagogerne dernede? Hvordan har han det i løbet af dagen? Har han nogen af lege med? Hvordan oplever du ham selv når du henter ham?

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Hvad siger pædagogerne dernede? Hvordan har han det i løbet af dagen? Har han nogen af lege med? Hvordan oplever du ham selv når du henter ham?

Jamen de siger det fordi han er vant til han skal flytte og det passer ikke !

Nej han leger ikk rigtigt med nogen går mest for sig selv og tuller . Han sidder altid alene og tegner når man henter ham .

Når jeg henter ham , så løber han hen mod mig og er glad siger han har savnet mig , kan næsten ikk komme hurtigt nok ud af døre. .

Anmeld

7. januar 2013

DitteFisk

Siden han ikke er ældre og stadig har masser af børnehavetid igen, så ville jeg nok undersøge om det er muligt at få ham tilbage i den gamle børnehave. 

Men hvis det ikke er muligt, så giv ham tid. Det er klart at hans humør er dalet - så mange skift på så kort tid. Det skal han lige komme sig over og det skal han have tid til, så giv ham lov til at være ked og vred og hvad han nu er. 

Anmeld

7. januar 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Jamen de siger det fordi han er vant til han skal flytte og det passer ikke !

Nej han leger ikk rigtigt med nogen går mest for sig selv og tuller . Han sidder altid alene og tegner når man henter ham .

Når jeg henter ham , så løber han hen mod mig og er glad siger han har savnet mig , kan næsten ikk komme hurtigt nok ud af døre. .

Hvad med evt at få nogen legeaftaler i stand så han kan knytte sig til nogen af børnene? 

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Siden han ikke er ældre og stadig har masser af børnehavetid igen, så ville jeg nok undersøge om det er muligt at få ham tilbage i den gamle børnehave. 

Men hvis det ikke er muligt, så giv ham tid. Det er klart at hans humør er dalet - så mange skift på så kort tid. Det skal han lige komme sig over og det skal han have tid til, så giv ham lov til at være ked og vred og hvad han nu er. 

Jo jeg ville undersøge imorgen om han kan komme tilbage til den .

Jeg har lige snakket med ham . Han siger bare han ikk kan lide at være der .

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Hvad med evt at få nogen legeaftaler i stand så han kan knytte sig til nogen af børnene? 

Det ik muligt , da overhalvdelen er ulændige og deres forældre ikk kan snakke dansk . Og de 4 danske børn der er har aldrig set deres forældre ..

Anmeld

7. januar 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Jo jeg ville undersøge imorgen om han kan komme tilbage til den .

Jeg har lige snakket med ham . Han siger bare han ikk kan lide at være der .

Det er klart han føler det. Måske er det i virkeligheden en meget fin børnehave, men hvis han bare er super træt af at skifte og vænne sig til nye venner, så har han slet ikke lyst til at lære nogen at kende, og så er der ikke et særlig rart sted at være jo. Ikke pga stedet i sig selv men pga hans indstilling - og der er jo ikke noget at sige til hans indstilling. Børn er heldigvis rigtig gode til at tilpasse sig, så jeg tror virkelig ikke det vil vare hele børnehavetiden ud, hvis han fortsætter - han skal nok blive god igen, han har bare brug for tid, det er klart. 
Men igen, hvis den gamle børnehave får plads snart, så behøver han ikke tilpasse sig denne nye.

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det er klart han føler det. Måske er det i virkeligheden en meget fin børnehave, men hvis han bare er super træt af at skifte og vænne sig til nye venner, så har han slet ikke lyst til at lære nogen at kende, og så er der ikke et særlig rart sted at være jo. Ikke pga stedet i sig selv men pga hans indstilling - og der er jo ikke noget at sige til hans indstilling. Børn er heldigvis rigtig gode til at tilpasse sig, så jeg tror virkelig ikke det vil vare hele børnehavetiden ud, hvis han fortsætter - han skal nok blive god igen, han har bare brug for tid, det er klart. 
Men igen, hvis den gamle børnehave får plads snart, så behøver han ikke tilpasse sig denne nye.

Nej ved det godt . Men han har altid været rigtig langsom om han få venner .. Han ser dem and i lang tid først .

Anmeld

7. januar 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Nej ved det godt . Men han har altid været rigtig langsom om han få venner .. Han ser dem and i lang tid først .

Så er det bare ekstra uheldigt at han jo har skullet flytte rundt (men sådan er det jo, det skal i ikke slå jer selv i hovedet med). Jo mindre skift, jo bedre, og du kan jo trøste dig med at det vel bliver det sidste skift i lang tid, ikk? Det eneste du kan gøre er at være ekstra opmærksom på hans behov i denne svære tid for ham, og lade ham vide at du forstår hans frustration. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.