Udlandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Hvis passet ikke er lavet endnu, så kan den part der ikke ønsker barnet til udlandet nægte at skrive under, men så ender det ved statsforvaltningen og måske videre i retten, og medmindre modparten har en virkelig god grund til at det her barn ikke skal have pas (altså fare for bortførelse) så bliver der fra rettens side fastlagt at barnet gerne må få et pas..

Faren har valgt at blive udsendt som liv vagt i 6mdr og derfor vil ha have hans mor til at komme med barnet i en weekend..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

An&Jo

Anonym skriver:

Faren har valgt at blive udsendt som liv vagt i 6mdr og derfor vil ha have hans mor til at komme med barnet i en weekend..

Tjaa, altså så længe jeg selv som mor ikke skulle betale udgifterne ved det så havde jeg valgt at rejse afsted med mit barn..

Jeg ville selvfølgelig ikke tage til et krigshærget land, men ville nu for min søns skyld (min dreng er også delebarn) rejse afsted så han kunne se sin far.. Dog med det forbehold at farmand betaler alle udgifter forbundet med det på nær mad og fornøjelser

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Tjaa, altså så længe jeg selv som mor ikke skulle betale udgifterne ved det så havde jeg valgt at rejse afsted med mit barn..

Jeg ville selvfølgelig ikke tage til et krigshærget land, men ville nu for min søns skyld (min dreng er også delebarn) rejse afsted så han kunne se sin far.. Dog med det forbehold at farmand betaler alle udgifter forbundet med det på nær mad og fornøjelser

så du ville lade din søn og fars mor tage ned og besøge far..

Anmeld

8. januar 2013

An&Jo

Anonym skriver:

så du ville lade din søn og fars mor tage ned og besøge far..

ja det ville jeg..

om ikke andet ville jeg nok tilbyde selv at tage med..

et halvt år er MEGET længe for far og barn at være væk fra hinanden hvis de er vant til at ses jævnligt, og jeg ville lade min søn rejse for min søns skyld.. her ville jeg ikke se så meget på hvad mine behov er, selvfølgelig ville jeg være bekymret indtil han kom hjem igen, men samtidig stoler jeg bare så meget på min søns far og farmor atj eg ved der ikke ville ske ham noget, og hvis der gjorde ville jeg være den første til at få det afvide..

Det er et spørgsmål om at stole på den anden forælder, og stole på at han gør det ligeså godt som en selv..

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

ja det ville jeg..

om ikke andet ville jeg nok tilbyde selv at tage med..

et halvt år er MEGET længe for far og barn at være væk fra hinanden hvis de er vant til at ses jævnligt, og jeg ville lade min søn rejse for min søns skyld.. her ville jeg ikke se så meget på hvad mine behov er, selvfølgelig ville jeg være bekymret indtil han kom hjem igen, men samtidig stoler jeg bare så meget på min søns far og farmor atj eg ved der ikke ville ske ham noget, og hvis der gjorde ville jeg være den første til at få det afvide..

Det er et spørgsmål om at stole på den anden forælder, og stole på at han gør det ligeså godt som en selv..

godt der er et år til endnu, før det skal ske .. kan godt nok ikke lide tanken om det hehe ..

men igen han har været udsendt før, da barnet var lille og der så de heller ikke hinanden i 4mdr..

Anmeld

8. januar 2013

An&Jo

Anonym skriver:

godt der er et år til endnu, før det skal ske .. kan godt nok ikke lide tanken om det hehe ..

men igen han har været udsendt før, da barnet var lille og der så de heller ikke hinanden i 4mdr..

nej men om et år, så er barnet også det større og husker bedre, og det vil helt sikkert kende betydningen af savn, eller ihvertfald kan det mærke og føle et afsavn, og derfor er 6 mdr meget længe.. man kunne jo lægge den weekend lige midt i udsendelsen, så det "kun" er 3 mdr far og barn skal undvære hinanden..

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

nej men om et år, så er barnet også det større og husker bedre, og det vil helt sikkert kende betydningen af savn, eller ihvertfald kan det mærke og føle et afsavn, og derfor er 6 mdr meget længe.. man kunne jo lægge den weekend lige midt i udsendelsen, så det "kun" er 3 mdr far og barn skal undvære hinanden..

ja det kunne man - man må se hvad der er sket til den tid ..
har fundet ud af alt kan vende fra den ene dag til den anden dag ..

Anmeld

8. januar 2013

An&Jo

Anonym skriver:

ja det kunne man - man må se hvad der er sket til den tid ..
har fundet ud af alt kan vende fra den ene dag til den anden dag ..

tingene kan vende hele tiden ja..

Men du spurgte hvad jeg ville gøre, og ja jeg ville lade mit barn rejse, men ville helt sikkert sidde derhjemme og være bekymret til han stod i mit hus igen..

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

tingene kan vende hele tiden ja..

Men du spurgte hvad jeg ville gøre, og ja jeg ville lade mit barn rejse, men ville helt sikkert sidde derhjemme og være bekymret til han stod i mit hus igen..

ja lige præcis - og tak for det
ja det vil alle mødre nok være hihi ..

Anmeld

24. januar 2013

Jill Rubini

Kære Anonym,

Hvis du frygter en bortførelse af dit barn, vil jeg anbefale at læse grundigt på ankestyrelsens side om børnebortførelser:

http://www.boernebortfoerelse.dk/ 

Dette er selvfølgelig kun de generelle linier der bliver belyst der. Vil du have individuel rådgivning, kan jeg give dig personlig rådgivning. Jeg har i de sidste 3 år siddet i et netværk af forældre der på et tidspunkt har haft børn bortført af anden forælder til udlandet.

Jeg har 27 års erfaring inde for feltet og kan sige dig at der ikke er nogle generelle forklaringer der er gode nok, da alle sager er forskellige og skal behandles individuelt alt efter de specifikke forhold.

Du kan finde vores gruppe inde på Facebook:

https://www.facebook.com/groups/bortfort

Ellers kan jeg anbefale at deltage i et foredrag, som jeg af og til holder i Taastrup hos: www.voldsramtekvinder.dk eller på FB:

https://www.facebook.com/groups/114248725555/

Spørg efter Sanne Graffe og hun vil arrangere et foredrag meget hurtigt.

KH Jill

eller ring til mig på 3113 1713 for det er vigtigt at handle meget hurtigt i disse sager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.