Jeg er så gal :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at ligge min mor lidt på is, efter en jul med sygdom hos min søn, "ødelagde" hendes jul og tid med ham. Og hun valgte at hun skulle bestemme retningslinierne for jul osv. frem over. Og storbrokke sig over at hun følte sig nedprioriteret. Hvilket hun bestemt ikke bliver.

Hun har derfor sendt mig en mail, hvor hun udtrykte hvor uretfærdigt behandlet hun føler sig - hvortil jeg har svaret at jeg ikke vil finde mig i at hun tror hun skal bestemme over vores måde at gøre tingene på. Og at jeg dog synes vi skal slå en streg over vores uenighed.

Hvortil hun svarer at HUN vil slå en streg over det, for ikke at kaste mere benzin på bålet, og at hun har FORSØGT at se tingene fra min side.

Jeg har ikke svaret hende, jeg er så gal at jeg ryster inden i - jeg gider ikke være uvenner med hende, men jeg gider sgu heller ikke holde kontakten når hun skal være så indsnævnret og barnlig, at nægte at se det fra min side. 

Hun har sågar også været så fræk at skrive at hun håber vi ses mere i 2013 end 2012 - det skal så lige siges at hun ikke gider at komme og besøge os..... bum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg har valgt at ligge min mor lidt på is, efter en jul med sygdom hos min søn, "ødelagde" hendes jul og tid med ham. Og hun valgte at hun skulle bestemme retningslinierne for jul osv. frem over. Og storbrokke sig over at hun følte sig nedprioriteret. Hvilket hun bestemt ikke bliver.

Hun har derfor sendt mig en mail, hvor hun udtrykte hvor uretfærdigt behandlet hun føler sig - hvortil jeg har svaret at jeg ikke vil finde mig i at hun tror hun skal bestemme over vores måde at gøre tingene på. Og at jeg dog synes vi skal slå en streg over vores uenighed.

Hvortil hun svarer at HUN vil slå en streg over det, for ikke at kaste mere benzin på bålet, og at hun har FORSØGT at se tingene fra min side.

Jeg har ikke svaret hende, jeg er så gal at jeg ryster inden i - jeg gider ikke være uvenner med hende, men jeg gider sgu heller ikke holde kontakten når hun skal være så indsnævnret og barnlig, at nægte at se det fra min side. 

Hun har sågar også været så fræk at skrive at hun håber vi ses mere i 2013 end 2012 - det skal så lige siges at hun ikke gider at komme og besøge os..... bum

What??? Det lyder ekstremt mærkeligt!!!

Jeg ville da have det på samme måde som dig.... I kan jo ikke gøre for, at sønnen bliver syg, og at I så har valgt at holde jul på en anden måde, eller med nye ting, i forhold til, hvad hun plejer...

Jeg tænker at jeg ville prøve, at tage en snak med hende... Måske der ligger mere bag....???

Anmeld

7. januar 2013

Doffie

jeg ville gøre som dig, lig hende total på is og vent på hun bliver god igen.

Anmeld

7. januar 2013

hesøth

Du må nok bare indse, at hun ikke ændrer sig.

Du må vurdere hvilket forhold, der er muligt at have til hende - også finde ud af om det er et, du overhovedet vil finde dig i.

Øv en træls situation!

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

STN skriver:

What??? Det lyder ekstremt mærkeligt!!!

Jeg ville da have det på samme måde som dig.... I kan jo ikke gøre for, at sønnen bliver syg, og at I så har valgt at holde jul på en anden måde, eller med nye ting, i forhold til, hvad hun plejer...

Jeg tænker at jeg ville prøve, at tage en snak med hende... Måske der ligger mere bag....???

Jeg svarede meget imødekommende og forstående på hendes mail, og prøvede at få hende til at forstå vores valg, og hvor svært det er at fordele "besøgstiden" lige når der er 4 bedsteforældre man skal se..

Men hun vendte det hele mod mig, og udmeldte at hun havde FORSØGT at se det fra min side, men at HUN ville slå en streg over det, for ikke at kaste mere benzin på bålet.

hmm.. Jeg ved ærligtalt ikke om jeg orker at hun skal skabe sig som en diva

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

jeg ville gøre som dig, lig hende total på is og vent på hun bliver god igen.

Hun bliver ikke god igen! 

Hun er begyndt at opføre sig som en total diva over for hele familien, og hvis folk ikke kommer lige når hun kalder, så er fanden løs

Anmeld

7. januar 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg svarede meget imødekommende og forstående på hendes mail, og prøvede at få hende til at forstå vores valg, og hvor svært det er at fordele "besøgstiden" lige når der er 4 bedsteforældre man skal se..

Men hun vendte det hele mod mig, og udmeldte at hun havde FORSØGT at se det fra min side, men at HUN ville slå en streg over det, for ikke at kaste mere benzin på bålet.

hmm.. Jeg ved ærligtalt ikke om jeg orker at hun skal skabe sig som en diva

Kan jeg godt forstå.... men nogen gange er det måske bedre at snakke om sådan nogle ting ansigt til ansigt..?

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Du må nok bare indse, at hun ikke ændrer sig.

Du må vurdere hvilket forhold, der er muligt at have til hende - også finde ud af om det er et, du overhovedet vil finde dig i.

Øv en træls situation!

Ja, det har jeg også overvejet Men det er bare så svært, det med at skulle træffe et valg om evt at afskrive hende helt... 

Men én ting er sikkert, jeg  vil ikke finde mig i det der ..

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

STN skriver:

Kan jeg godt forstå.... men nogen gange er det måske bedre at snakke om sådan nogle ting ansigt til ansigt..?

Ja, det har jeg også tænkt - jeg gider bare ikke hendes fis, og er lige startet på nyt job osv. gider ikke gå og bryde mit hovede med hendes

brokkeri. 

Anmeld

7. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes nu også at lægge ens mor på is er enormt barnligt.

Så  må du da også sætte dig ind i hendes situation: hun har glædet sig rigtig meget. Hun blev skuffet. (og det kan i selvfølgelig ikke gøre for). Hun har svært ved at forstå dig LIGESOM du har svært ved at forstå hende. Du skriver lad os slå en streg over det skete som hun er enig med dig i, men alligevel gør du det ikke. For nu vil du ikke tale med hende i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.