At flytte på landet...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2009

Riksen

Det er det, som jeg er mest nervøs for. At savne københavnerlivet for meget. Men som du, MariaMus, siger, kan man jo bare tage toget ind til veninderne og cafélivet, og på den måde stadig være en del af bylivet.

Hold da op, det lyder som om at jeg er skræmt fra vid og sans over at bo i provinsen - sådan er det ikke. Har bare nogle overvejelser og bekymringer over det. Men jeg er i forvejen 'en tænker', så det er bare naturligt for mig

Vi prøver også at finde en by lidt uden for en større by, som man let kan komme til. Så vi leder efter en god mellemting med det bedste fra begge steder.

Vi prøver at blive gravide, så man tænker jo meget over, hvor man ønsker at de skal vokse op. Og jeg foretrækker også natur og uforurenet luft på landet fremfor bilos og støj i byen.

Der er halvandet års tid (medmindre vi får et barn inden) til det bliver aktuelt at flytte, så vi har god tid til at tænke over og snakke om tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

oo

hej igen

nej vi overvejer slet ikke at flytte tilbage. alle vores venner og hele min familie bor i københavn, så vi kommer derind nogle gange om året og er der på fx lang weekend eller mere, så det er fint nok.
roen der er herude i skoven er helt fantastisk, så vi kunne ikke drømme om at flytte tilbage, og slet ikke når man håber på at få unger der så kan trille rundt som de vil i haven osv uden man behøver hænge ud af et vindue og holde øje med gården
men ja, jeg må indrømme, i øjeblikke tænker jeg også, at det er bedre at opdrage børn hvor der er flere kulturer! hernede er de unge enten MEGA poppede med tunede knallerter eller poppunkere med lyserød kilt og grønt hår...såe... jeg ved ikke om det er noget at råbe hurra for, men jeg ved da godt hvilken gruppe jeg HELST så dem i forhåbentlig får vi sådan nogle überseje børn der danner en helt nye gruppe

Anmeld

16. juni 2009

Riksen

Tjuhl skriver:

hej igen

nej vi overvejer slet ikke at flytte tilbage. alle vores venner og hele min familie bor i københavn, så vi kommer derind nogle gange om året og er der på fx lang weekend eller mere, så det er fint nok.
roen der er herude i skoven er helt fantastisk, så vi kunne ikke drømme om at flytte tilbage, og slet ikke når man håber på at få unger der så kan trille rundt som de vil i haven osv uden man behøver hænge ud af et vindue og holde øje med gården
men ja, jeg må indrømme, i øjeblikke tænker jeg også, at det er bedre at opdrage børn hvor der er flere kulturer! hernede er de unge enten MEGA poppede med tunede knallerter eller poppunkere med lyserød kilt og grønt hår...såe... jeg ved ikke om det er noget at råbe hurra for, men jeg ved da godt hvilken gruppe jeg HELST så dem i forhåbentlig får vi sådan nogle überseje børn der danner en helt nye gruppe

Det er da dejligt at I har fundet et sted, hvor I er faldet til og føler jer hjemme.

Det du nævner med de unge, der ikke tør skille sig for meget ud, frygter jeg også. Vores børn skal ikke vokse op og føle at de skal gå i en bestemt slags tøj. Det kan godt være, at jeg ikke selv er punker med grønt hår, men jeg synes det ville være fedt at vide at jeg har opdraget mine børn til at være sig selv

Anmeld

16. juni 2009

Caliha

Hej

Kæresten ville helt vildt gerne bo i en lejlighed midt i kbh med vores fremtidige børn, her har jeg dog sat hælen i og sagt NEJ.

Vi er nu blevet enige om at flytte i rækkehus om et års tid. Det "eneste" krav der er fra vores side til beliggenhed er at der skal være en s-togs station indenfor 15 minutters gåafstand.

Og der er der mange muligheder

Anmeld

18. juni 2009

Riksen

Caliha skriver:

Hej

Kæresten ville helt vildt gerne bo i en lejlighed midt i kbh med vores fremtidige børn, her har jeg dog sat hælen i og sagt NEJ.

Vi er nu blevet enige om at flytte i rækkehus om et års tid. Det "eneste" krav der er fra vores side til beliggenhed er at der skal være en s-togs station indenfor 15 minutters gåafstand.

Og der er der mange muligheder

Ja, det er jo det. Der er mange muligheder. Vi er jo i god tid og har ingen stress, så der er tid nok til at snakke mulighederne igennem.

Anmeld

18. juni 2009

Vingummien

Riksen skriver:

Hej piger!

Min kæreste og jeg bor i en lejlighed i København, men ønsker os et hus og en have, når jeg om ca. to år er færdiguddannet. Men vi ønsker ikke at købe et hus til et par mio., fordi vi så bliver afhængige af en helt bestemt løn, hvilket gør, at der ikke bliver økonomisk råderum til f.eks. at blive trætte af vores job en gang i fremtiden, hvis det skulle ske. Vi bliver "gift" med vores job, så at sige.
Derudover vil vi gerne have råd til at rejse og forkæle os selv - også når vi får børn. Og det ville vi kunne få uden for København.
Derfor har vi tænkt os at llede efter et hus et sted på Sjælland. 

Med fare for at lyde snævertsynet og forkælet.... Min kæreste synes at det ville være fantastisk med et hus på landet. Jeg har derimod nogle gange lidt svært ved at forestille mig selv i et hus på landet. Jeg har brug for mennesker omkring mig, og nyder at kunne gå i butikker og på cafeer, når jeg har lyst.
Men jeg synes samtidigt at det er tiltrækkende at kunne få råd til et hyggeligt hus med en hyggelig have væk fra udrykningssirener og fulde mennesker, der vækker en om natten...

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg... måske høre jeres erfaringer med at flytte på landet eller bare til en mindre by. Der er så mange positive ting ved flytte væk fra København, så måske er det bare min egen opdigtede frygt for det fremmede - jeg ved det ikke

Venlig hilsen
Rikke

Tror altså det afhænger af hvor langt ude på landet der er tale om, landet er jo mange ting. Kan jo være alt fra ingen naboer til en lille by med naboer og butikker osv.

Jeg er ik en bondetøs overhovedt ik, bor selv i byen nu, men hvis vi havde miligheden for det så hed det et hus i en by på landet, hvor er der købmand og offentlig transport. Er vokset op på landet, 10km fra en større by med tøj butikker og det hele og det er virkelig dejligt når man er barn. man kan lege på vejen, skal ik tænke på at gå på fortovet, man har nemmere ved at gå over til sine venner, da der ik er vildt trafik og alle mulige veje man kan far vild i osv. Og roen. Ahh er virkelig specielt.

Da jeg flyttede hjemme fra da jeg var 18 sku jeg godt nok vende mig til at der altid var en el anden lyd om natten når man sov osv. Når jeg så skulle ud og besøge mine forældre var der bare sådan en hel salig stilhed, ik biler og andet trafik der drøner forbi konstant. Nej alm dejlig fred og ro, børn der render rundt og leger uden at tænke på hvornår den næste lastbil kommer som de skal passe på.

Hvis man ik er vantil det vil det nok være svært at vænne sig til, men tror du vil nyde det hvis i gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.