Det er rart at høre andres erfaringer, for man kan jo gøre sig nok så mange forestillinger om hvordan det er, uden at det har noget med virkeligheden at gøre.
Lige nu bor vi på Amager ikke så langt fra Christianshavn og jeg nyyyder at kunne gå i antikvariater, tøjbutikker og på caféer eller bare at gå en tur på Christiania.
Jeg synes det er fantastisk at der er liv omkring mig, men synes samtidig også, at det er meget irriterende og stressende at blive vækket midt om natten, fordi folk skændes nede på gaden, skal køre på tunede knallerter eller bare råbe til hinanden fordi de er fulde og ikke kan snakke i et almindeligt toneleje.
Det er især med henblik på vores fremtidige familie at byen ikke er optimal. Vi bor på fjerde og har en meget lille gård, som ikke er videre hyggelig. Derfor er det tiltalende at flytte uden for byen, hvor der er frisk luft, som er knap så forurenet og hvor man kan sende børnene ud i haven eller på vejen for at lege uden at være helt så nervøs som i byen.
Men på den anden side synes jeg, at det er et stort plus at kunne opdrage sine børn i et miljø, hvor de møder flere kulturer uden at det er ugens begivenhed, hvis I forstår?
Stod det til mig, boede vi i et hyggeligt hus med landlig idyl 15 min. fra Kgs. Nytorv, men det er jo utopi, så et kompromis er altså vejen frem

Vi har overvejet at leje et hus, men vi vil også gerne have den ro, der følger med et køb. Vi vil gerne kunne sige: "Dette er vores hus, som vi skal blive gamle i".
Anmeld