Den allersidste baby......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

henh01

Anonym skriver:

Her er problemet li omvendt, vi HAR:

- En 7 personers bil
- Nedlagt ejendom med stuehus på 325 kvm
- Penge, ikke mange, men vi er prioteringsmennesker og ville nok kunne få det til at køre rundt
- Jeg er jo ikke studerende for evigt
- Vi skylder ikke på noget udover vores ejendom, ingen forbrugs eller billån....

Men må da nok bare erkende at der "kun" er tre børn til mig.. (forhåbentligt blir vi snart gravide med nr.3)

Man skal selvfølgelig heller ikke leve sit liv med negative tanker om fremtiden, men jeg har kun gæld fordi jeg var nødt til at sælge hus med tab - det er jo ting man ikke kan sikre - slet ikke i disse tider. Skulle der ske et eller andet og I må sælge til underpris, så er 4 børn jo ret meget at skulle bosætte andre steder og rent økonomisk er 4 børn også en del.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Man skal selvfølgelig heller ikke leve sit liv med negative tanker om fremtiden, men jeg har kun gæld fordi jeg var nødt til at sælge hus med tab - det er jo ting man ikke kan sikre - slet ikke i disse tider. Skulle der ske et eller andet og I må sælge til underpris, så er 4 børn jo ret meget at skulle bosætte andre steder og rent økonomisk er 4 børn også en del.

Jeg kan godt følge din tanker, men tænker alligevel om det er 3 eller 4 er hip som hap, det var en større udfordring hvis det var 1 vs. 4

Nej, men nu skal vi vist også bare koncentrer os om at blive gravid med nr. 3 også håber om nr. 4 og måske 5 lever videre..

Anmeld

6. januar 2013

Annette A

Vi har lige fået nr. 3 her i december og dermed er det vores sidste barn har vi aftalt. Selvfølgelig kan man aldrig sige aldrig men springet  fra 3 til 4 synes vi er meget stort, også med tanke på bil og bolig og hverdag.

Men helt afklaret som kvinde tror jeg det er svært at blive for det er jo fantastisk at få børn. Men er langt mere afklaret end jeg var ved nr 2, som vi egentlig også regnede med skulle være den sidste. Men der gik kun en uge, så meldte lysten til endnu et barn sig. Denne her gang har jeg det helt fint med at det nok stopper her. Er enormt taknmmelig for det jeg har og for at det er gået godt. Vll også være sikker på at vi kan være nærværende forældre for de børn vi har i en travl hverdag, samt at vi har sunde økonomiske forhold. Man skal både beslutte familieplanlægning med hjertet og fornuften jo.

Men forstår alt for godt de tanker du gør dig og ja det er jo også en ung alder du ligesom skal sige stop i. Det gør det nok også sværere tror jeg.

Anmeld

6. januar 2013

CarinaSB

Anonym skriver:

Jeg havde egentlig aldrig forestillet mig med børn, men jeg har nu 2 helt fantastiske børn og vi er i gang med at prøve at lave nr. 3 (og dermed den sidste), min mand vil ikke have flere end 3.

Jeg har det underligt, mærkeligt og ved ik rigtig hva jeg tænker.... Skal jeg virkelig ik ha flere børn en den vi præver at lave nu, skal jeg virkelig i en alder af 27 sige, "Ikke flere børn her"

Hvordan havde i det, da den sidste baby var kommet?
Var i afklaret?
Eller ville i have haft flere end manden / konen?

Jeg fik den sidste da jeg var 24 .. Han er 11 mdr idag .. Må indrømme jeg blev lidt trist da jeg sagde højt jeg er færdig med at få børn og jeg er kun 24 år .. men nu har jeg forliget mig med tanken om at jeg ikke skal have flere børn .. :) 

Anmeld

6. januar 2013

tinasmor

Anonym skriver:

Jeg havde egentlig aldrig forestillet mig med børn, men jeg har nu 2 helt fantastiske børn og vi er i gang med at prøve at lave nr. 3 (og dermed den sidste), min mand vil ikke have flere end 3.

Jeg har det underligt, mærkeligt og ved ik rigtig hva jeg tænker.... Skal jeg virkelig ik ha flere børn en den vi præver at lave nu, skal jeg virkelig i en alder af 27 sige, "Ikke flere børn her"

Var i afklaret?

For mig har det ikke noget med alderen at gøre. Jeg har altid sagt 2-3 børn. Hvis jeg var 27 år og havde 3 børn, så ville jeg ikke ønske mig et sidste pga min alder.

For mig har det noget at gøre med om mor og far og familien har lyst og kan rumme et barn til, lige meget og det er nr. 2 eller 3. eller 4.

Jeg synes personligt, at det er vigtigt at både mor og far har lyst sådan så man ikke trækker noget ned over nogle. 4 børn er mange børn for et parforhold hvis ikke begge har lyst. Det er børn det drejer sig om, og passer man ikke på parforholdet tror jeg godt det kunne ryge sig en tur (det kan det helt sikkert også hvis man bare har 1 eller to børn, men jo flere man har jo mindre tid har man trods alt til hinanden) Så hvis ikke manden er med på en fire, så ville jeg helt sikkert stoppe ved nr 3.

Hos mig selv tænkte jeg altid at jeg gerne ville have 3 børn. Men nu har vi to og faktisk så er drømmen fordampet. Jeg kan godt se frem til at de bliver lidt større så vi kan lave en masse andre ting sammen som familie end det vi gør nu. Derfor har jeg ikke lyst til at starte helt forefra og dette er selvom jeg stadigvæk ville have flere år tilbage til at få børn i.

Anmeld

6. januar 2013

Muffinmus

Planen var egentligt to børn, men jeg kunne slet slet ikke sige at nr 2 var den sidste....min mand var lidt mere rolig og synes to var fint:-)
Men da den mindste var 2 år gik han alligevel med til nr 3 som nu er 8 mdr. Og jeg har på ingen måde forenet mig med tanken og at jeg lige har ammet for sidste gang i mit liv den 31 jan.
At jeg aldrig skal have et lille liv inden i mig mere, føle sparkene, elske min mave og ae den.
Aldrig skal holde en nyfødt baby og tænke, neeej, hvor er det her det fedeste i verden.
Aldrig at skulle tisse på en pind mere og spændt vente på svaret, aldrig skulle scannes mere og se den skønneste baby derinde, aldrig at skulle føde mere:-):-)
Men ja, sådan er det bare, for manden siger 3 er absolut rigeligt og nu er alle værelser fyldt og plus at vi lige har plads til 3 i vores c.max.
At vi stadig nu har råd til en charterferie i ny og næ.
Så jeg kan godt se fornuften i at 3 er det, men jeg er bare en af dem der ELSKER at være gravid og synes det at føde er mega spændende, trods en lortefødsel med aks osv.
Tja, så mit svar må være nej, har ikke forenet mig med tanken, heller ikke sikkert jeg kommer til det, men sådan er det bare.

Anmeld

6. januar 2013

Lunae

Herhjemme har vi begge været enige om at i ønskede os tre børn! Nu går jeg så gravid med nr 2 og jeg må indrømme at vi begge er mere og mere afklaret med at det bliver det sidste - i hvert fald for nu! Jeg er hårdt plaget af kvalme, opkast og begyndende bækkenløsning og jeg kan mærke at det vil jeg ikke udsættes for igen!

Det er svært for mig at acceptere at vi "kun" får 2 børn og at jeg er færdig i en alder af 26 år, men manden er mere positiv og glæder sig til at være ung med sine børn

Anmeld

6. januar 2013

Tulle28

Jeg kan på en måde godt følge dig, vi fik nr. 2 for 4 mdr. siden og vi skal ikke have flere. Men jeg synes det er underligt at jeg har været gravid for sidste gang og at alt det her baby-halløj snart er definitivt overstået. Så jeg nyder HVERT sekund jeg har på barsel

Anmeld

6. januar 2013

piadas

Jeg kan sagtens følge dig!

Da vi fik Ida (nummer 3) for snart to år siden, kunne jeg også mærke, at jeg ikke var færdig. Efterfølgende har vi fået Mikkel, som snart er 3 måneder, og da han kom til verden, kunne jeg mærke, at nu var vores familie fuldendt.

Det gav en eller anden indre ro. Nu har vi fået de børn, vi gerne vil have. De er alle sunde og raske, så vi kan ikke forlange mere. Havde du spurgt mig, da jeg var 18-20 år, havde jeg ALDRIG troet, jeg skulle have fire børn, men nu ville jeg selvfølgelig ikke være nogen af dem foruden!

Min mand ville gerne have haft nogle flere, men jeg har sagt stop. Han kan dog sagtens følge mig mht. økonomi, bil, hus, overskud osv., at vi ikke skal have flere, så vi er vist alligevel ved at være enige på det punkt!

Nu er jeg ved at være der, hvor jeg gerne vil kunne noget uden altid at have en baby på armen. Nu har jeg været gravid eller ammet de sidste 3 år, og der går jo mindst et halvt år mere, før jeg er færdig med at amme Mikkel. Jeg ved godt, at det er utopi at tænke, for selvfølgelig går der nogle år endnu, før de to små er knap så afhængige af deres mor og far, men trods alt vil jeg kunne komme lidt ud alene, når jeg stopper med at amme.

Når alt det er sagt, tror jeg ikke, du er færdig med at få børn. Du lyder til at have det ligesom mig efter nummer tre, så du må have fat i overtalelsesevnerne! MEN I skal jo være to om det, så hvis ikke han er med på den, må du jo "nøjes" med de tre, I forhåbentlig snart har....ellers må du håbe på tvillinger!

Anmeld

6. januar 2013

chael

Anonym skriver:

Var i afklaret?

Er 27 år. Har 3 børn og nej tak til flere børn herfra...

3 er rigeligt og der er bare SÅ meget arbejde med den 3. Den giver lige det ekstra arbejde. Jeg er næsten afklaret. Mest fordi jeg ikke kan spå om fremtiden, men sådan som tingene er nu, der er det slut

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.