er bare så bange /nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Homemade

Åhhh jeg føler med dig. 

Jeg fandt en stor aflang knude i mit bryst i september - det kløede på brystet og så ramte jeg den. Jeg fik et chock og var meget rystet. Jeg gik med den en uge før jeg ringede til lægen, jeg kunne bare ikke rumme at jeg havde en knude.

ventetiden før alle prøver var lavet var gyselig og jeg var rigtig bange. Men selv om det er en større knude, der er vokset hurtigt, så er den ganske harmløs og på ingen måde farlig!!

Bare for at fortælle dig, at selv om man tror det værste, så kan det godt være helt harmløst! 

Jeg ønsker det bedste for dig og håber at du får svar hurtigst muligt!

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

hej piger

håber at i måske kan berolige mig lidt

jeg skal til læge på mandag med til venstre bryst 

den sidste  mdr er mit venstre bryst vokset meget faktisk så meget at det kan ses selv om jeg har tøj på  kan det ses at der er en størrelse forskeld og det har været meget ømt lige som når man er ved at være godt fyld op med mælk

og ja ved godt det er dumt at jeg ikke har kontaktet læge noget før men bare ikke rigtig tænke over det før min mand sagede noget her i torsdags aften da vi gik i seng

er bare så bange for at det er  kan være noget slemt da min farmor døde af brystkraft for 7 år side

puha der er længe til på mandag

knus knus

Jeg synes det er rigtig godt at du har fået tid ved lægen for uanset hvad så er det rart lige at få kontrolleret at det hele er som det skal være. Jeg har selv lige fået kontrolleret det hele af min læge, får tjekket det hele 1 gang årligt for at være på den sikre side. En kræftknude er hård som valnød og kan ikke rykkes - derudover gør selve knuden ikke ondt.

Jeg håber det bare er en hævet mælkekirtel og du kan gå derfra uden yderligere bekymring.

/Fenja

Anmeld

6. januar 2013

Lone Jakobsen

puha kan sørme godt forstå at du er bekymret.

jeg har selv oplevet nogle gange at mine bryster har været uforklarligt ømme. men der har aldrig været noget galt. den ene gang blev jeg sendt videre til mamografi, men der var heller ikke noget at se.

hvad jeg prøver at sige er, at selv om du er meget bekymret, så er det slet ikke sikkert at det er noget alvorligt. så jeg krydser fingre for at lægen hurtigt finder ud af hvad der er galt.

Anmeld

6. januar 2013

Lady Marion <3

Fenja09 skriver:

Jeg synes det er rigtig godt at du har fået tid ved lægen for uanset hvad så er det rart lige at få kontrolleret at det hele er som det skal være. Jeg har selv lige fået kontrolleret det hele af min læge, får tjekket det hele 1 gang årligt for at være på den sikre side. En kræftknude er hård som valnød og kan ikke rykkes - derudover gør selve knuden ikke ondt.

Jeg håber det bare er en hævet mælkekirtel og du kan gå derfra uden yderligere bekymring.

/Fenja

Må jeg spørge hvad du får tjekket en gang årligt ?

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

Må jeg spørge hvad du får tjekket en gang årligt ?

Samtidigt med mit celleskrab, får jeg et "helhedstjek" dvs. jeg får lægen til at mærke brysterne efter for evt. knuder ( har lige mistet min mor for 3 måneder siden - hun havde kræft, så er ret obs på det), så får jeg kontrolleret blodtryk, får lyttet på hjertet og hvad lægen ellers kan finde på  

Normalvis får kvinder kun celleskrab hvert 3 år, men fordi jeg har fået keglesnit bliver jeg kontrolleret oftere.

Sidst jeg var ved lægen ( her i Januar) fik jeg taget blodprøver for D-vitamin, stofskifte, diabetes og så kan jeg ikke lige huske den sidste ting. Det skyldes dog at jeg er lidt svimmel til tider, så bad om lige at få tjekket de mest basale ting som kan forårsage det.

/Fenja

Anmeld

7. januar 2013

Lady Marion <3

Fenja09 skriver:

Samtidigt med mit celleskrab, får jeg et "helhedstjek" dvs. jeg får lægen til at mærke brysterne efter for evt. knuder ( har lige mistet min mor for 3 måneder siden - hun havde kræft, så er ret obs på det), så får jeg kontrolleret blodtryk, får lyttet på hjertet og hvad lægen ellers kan finde på  

Normalvis får kvinder kun celleskrab hvert 3 år, men fordi jeg har fået keglesnit bliver jeg kontrolleret oftere.

Sidst jeg var ved lægen ( her i Januar) fik jeg taget blodprøver for D-vitamin, stofskifte, diabetes og så kan jeg ikke lige huske den sidste ting. Det skyldes dog at jeg er lidt svimmel til tider, så bad om lige at få tjekket de mest basale ting som kan forårsage det.

/Fenja

Ked af at høre om din mor

Når okay , syntes det er en god ide du bliver tjekket 1 gang årligt , jeg gambler heller ikke med mit helbred , jeg har også haft celleforandringer så får også lavet celle skrab 1 gang årligt ...

Anmeld

7. januar 2013

Lady Marion <3

Til ts fandt lægen ud af hvad det var ???

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

Lady Marion <3 skriver:

Ked af at høre om din mor

Når okay , syntes det er en god ide du bliver tjekket 1 gang årligt , jeg gambler heller ikke med mit helbred , jeg har også haft celleforandringer så får også lavet celle skrab 1 gang årligt ...

Tak  min mors kræftsygdom er heldigvis ikke arveligt betinget, men derfor er man stadig meget obs på det.

Jeg synes i hvert fald, at det er rart at gå fra lægen og vide at det man kan få kontrolleret er kontrolleret - det garantere jo desværre ikke at man undgår sygdom, men man har da gjort sit for at "opdage" det i tide, hvis det altså er "synligt".

Det er super godt at få celleskrab en gang årligt, er rigtig glad for at få det tilbudt - også selvom det skyldes tidligere forandringer.

Anmeld

7. januar 2013

Lady Marion <3

Fenja09 skriver:

Tak  min mors kræftsygdom er heldigvis ikke arveligt betinget, men derfor er man stadig meget obs på det.

Jeg synes i hvert fald, at det er rart at gå fra lægen og vide at det man kan få kontrolleret er kontrolleret - det garantere jo desværre ikke at man undgår sygdom, men man har da gjort sit for at "opdage" det i tide, hvis det altså er "synligt".

Det er super godt at få celleskrab en gang årligt, er rigtig glad for at få det tilbudt - også selvom det skyldes tidligere forandringer.

Det er jeg også glad for , som gynækologen sagde så er det ikke mig der ender med livmoder halskræft fordi jeg bliver tjekket så tit  Nu er jeg også vaccineret ,

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

Lady Marion <3 skriver:

Det er jeg også glad for , som gynækologen sagde så er det ikke mig der ender med livmoder halskræft fordi jeg bliver tjekket så tit  Nu er jeg også vaccineret ,

Man er desværre ikke 100 % sikker på ikke at få livmoderhalskræft selvom man får celleskrab - nogle gange skal der vævsprøve til. Men man er selvfølgelig mere sikker end slet ikke at få det gjort

Jeg er ikke vaccineret, men når jeg en dag lige har 3500 kr i overskud, så vil jeg meget gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.