Flyttet! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.622 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

FrkRaarup

Kære piger!

Vi flyttede til en ny by her d. 1/11/12! 30min fra dern by hvor jeg har boet hele mit liv!

Vi flyttede hertil for at komme tættere på kærestens søn, og lettere lidt på hverdagen når nu prinsessen kommer til verden.. Jeg elsker at vi bor så tæt på M, og det ikke tager mere end 5 min til hans skole..

Meen - Jeg syns ikke jeg er faldet til her! Jeg har ikke overskud til at gå udenfor og føler lidt at hele gaden holder øje med mig, når jeg går ud til postkassen!

Det er et lækkert hus, og der er masser af plads til unger og hunde.! Men syns ligesom bare ikke rigtig, at jeg kan kende mig selv. Jeg er ikke sådan lykkelig helt indeni!

Jeg savner min gamle by, savner familie og venner der bor i byen! Det er bare ikke det samme Jeg føler jeg går glip af en masse familieting, da vi nu bor et stykke fra mine forældre og lillebror!

Hvordan fortæller jeg min kæreste det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

siger det som du har skrevet her.

Har du gjort noget for at komme til at føle dig hjemme? Man er nødt til selv at gøre det største stykke arbejde med at komme til at føle sig hjemme.

Meld dig til noget frivilligt i lokalsamfundet, af den vej lærer man mange at kende. Fx. forældreråd eller bestyrelsesarbejde i børnehave/skole hvis du har børn.

Meld dig til sport eller anden hobby.

Jeg er selv flyttet fra fyn til jylland, så jeg har stået i samme situation.

Når det så er sagt, så syntes jeg ikke 30 km er noget "brokke", du kan jo nemt besøge venner/familie en aften, eller en weekend. Man skal huske ikke at gøre det mere besværligt end det er. Tag nogle initiativer, besøg gamle venner, inviter dem til jer.

Tror du er nødt til selv at gøre en indsats for at komme ud af den gænge med ikke at føle dig hjemme.

Anmeld

5. januar 2013

FrkRaarup

2skønnebørn skriver:

siger det som du har skrevet her.

Har du gjort noget for at komme til at føle dig hjemme? Man er nødt til selv at gøre det største stykke arbejde med at komme til at føle sig hjemme.

Meld dig til noget frivilligt i lokalsamfundet, af den vej lærer man mange at kende. Fx. forældreråd eller bestyrelsesarbejde i børnehave/skole hvis du har børn.

Meld dig til sport eller anden hobby.

Jeg er selv flyttet fra fyn til jylland, så jeg har stået i samme situation.

Når det så er sagt, så syntes jeg ikke 30 km er noget "brokke", du kan jo nemt besøge venner/familie en aften, eller en weekend. Man skal huske ikke at gøre det mere besværligt end det er. Tag nogle initiativer, besøg gamle venner, inviter dem til jer.

Tror du er nødt til selv at gøre en indsats for at komme ud af den gænge med ikke at føle dig hjemme.

Problemet er at jeg 'arbejder' på en sygemelding fra min aktivering, så kan jeg jo ikke lave alt muligt andet!

Brok eller ej! Jeg syns der er langt, når jeg ikke har kørekort og min mand sjældent er hjemme. Der er da ikke andre der kan fortælle mig, om det er noget at 'være ked' af..

Anmeld

5. januar 2013

roenlund

Jeg synes du skal give det noget mere tid, indtil et stykke tid efter du har født, så kan du komme i en mødregruppe og få nogle nye veninder i dit område som du kan lave ting sammen med...

Anmeld

5. januar 2013

TNBC

FrkRaarup skriver:

Problemet er at jeg 'arbejder' på en sygemelding fra min aktivering, så kan jeg jo ikke lave alt muligt andet!

Brok eller ej! Jeg syns der er langt, når jeg ikke har kørekort og min mand sjældent er hjemme. Der er da ikke andre der kan fortælle mig, om det er noget at 'være ked' af..

Så du må ikke lave noget, ikke engang sidde i en forening og hjælpe på den måde?
jeg er på KH og må i teorien ikke lave andet end at søge arbejde, men jeg er frivillig i kirken, fordi det er "efter" arbejdstid.
Jeg er flyttet til Helsingør fra Bornholm i August, og har set min familie for første gang i 6måneder da jeg kom til Bornholm i går. kender en i Helsingør.

Anmeld

5. januar 2013

FrkRaarup

Yurie skriver:

Så du må ikke lave noget, ikke engang sidde i en forening og hjælpe på den måde?
jeg er på KH og må i teorien ikke lave andet end at søge arbejde, men jeg er frivillig i kirken, fordi det er "efter" arbejdstid.
Jeg er flyttet til Helsingør fra Bornholm i August, og har set min familie for første gang i 6måneder da jeg kom til Bornholm i går. kender en i Helsingør.

Jeg tvivler! Når man er sygemeldt, er man vist sygemeldt!

Jeg var frivillig i en ungdomsklub der hvor jeg boede før, men da jeg ikke har kørekort og snart en baby er det løbet ud i sandet.

Pyyh, sejt! Godt det ikke er mig.

Jeg kender ingen i byen, eller byen ved siden af.

Anmeld

5. januar 2013

FrkRaarup

roenlund skriver:

Jeg synes du skal give det noget mere tid, indtil et stykke tid efter du har født, så kan du komme i en mødregruppe og få nogle nye veninder i dit område som du kan lave ting sammen med...

Det tænker jeg også sådan lidt. Håber bare der er noget babyhalløj herude, så jeg ikke skal ind til en lidt større by.

Anmeld

5. januar 2013

TNBC

FrkRaarup skriver:

Jeg tvivler! Når man er sygemeldt, er man vist sygemeldt!

Jeg var frivillig i en ungdomsklub der hvor jeg boede før, men da jeg ikke har kørekort og snart en baby er det løbet ud i sandet.

Pyyh, sejt! Godt det ikke er mig.

Jeg kender ingen i byen, eller byen ved siden af.

du kan jo sagtens lave ting selvom at man er sygemeldt. Hvis du kommer ind i en forening eller en bestyrelse, kan de jo også komme til dig.

Men det ved jeg ik, jeg har ikke været sygemeldt.. (Nu skal jeg til undersøgelse på hospitalet, så jeg krydser fingre for at der ikke er noget galt, og jeg faktisk sygemeldt.. for det har jeg ikke tid til nu..)

Ja, det er sku en lang tur hjem, men kbh var ikke så venlig mod mig. men jeg er ret sikker på at jeg ikke kommer til at bo der så længe. selvom at jeg kun har boet her siden november, og det er ikke fordi at Helsingør ikke er en dejlig by, men jeg har bare nogle andre planer.

Men jeg synes at du skal snakke med kommunen, eller din kæreste. Det kan være at de har nogle løsninger, og så snakke med dine forældre, at de måske kan komme på besøg.
Ja, 30km kan være langt(Det er det for mig.. Men der er heller ikke langt fra en by til en anden på Bornholm)
Men jeg har vænet mig til det. Jeg har boet i udlandet også.

Anmeld

5. januar 2013

TNBC

FrkRaarup skriver:

Det tænker jeg også sådan lidt. Håber bare der er noget babyhalløj herude, så jeg ikke skal ind til en lidt større by.

hvis der ikke er noget i din by, er der jo en chance for at der er en anden mor der bor i din by eller tæt på, der måske kan tage dig med.

Anmeld

6. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Giv det lidt tid. Prøv at melde dig til nogle frivllige ting, noget sport eller hobby af en art. Du kan stadig besøge familie/venner i weekenderne.

Når du har født er der mødregruppe, aktiviteter mor og baby kan gå til sammen osv.

Og efter endt barsel kan du få bekendtskaber via arbejde/skole.

Det tager sin tid, men kan godt forstå du er ked af det.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.