Hvilke minder gemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

JS<3

AnneBJ skriver:

Nej det har jeg ikke gjort, men jeg har skrevet tøjstørrelser ned Jeg har udfyldt babykalenderen for ham, og snart også tumlingekalenderen. De ryger med i kassen. 

God ide 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

JS<3

B&J skriver:

nej nej for ellers ville mappen være fyldt nu, dem han gør noget ekstra ud af, ellers har vi en blok med papir han får lov at tegne i og malebøger

Det tænkte jeg også (;

Anmeld

6. januar 2013

JS<3

Benjamins'mor skriver:

Jeg har en bog jeg har skrevet i fra jeg fandt ud af jeg var gravid til han var 1 år. Så har vi 2 barnets bog. Vi har lavet en scrapbog. Og så skriver jeg i en anden lille dagbog jeg har lavet til ham samt vi gemmer noget af det første tøj, sko osv.

Jeg skriver også i en bog, det sjovt at læse hvad man har skrevet (:

Anmeld

6. januar 2013

JS<3

Fenja09 skriver:

Jeg har gemt følgende til vores datter, Alberte:

Graviditetskalender

En æske med små lyserøde sedler, hvor folk til mit babyshower havde skrevet noget ned til baby. Æsken måtte først åbnes efter hun blev født og det var et påfund fra min lillesøster

Strikket hue fra hospitalet

Armbånd fra hospitalet - også mit eget

Barnets Bog, hvor jeg har sat plastiklommer i, så jeg har gemt alle relevante papirer fra hospitalet, lægen, sp, hendes første tandlæge besøg, scanningsbilleder, dvd fra scanning, bonen på hendes første sko ect.

Derudover er der en lomme med kort fra hun blev født, mor & barn bånd (fra buket), fødselsdagskort, dåbsinvitation, dåbsserviet, 1 bordkort osv

Har samlet hendes første tøj, bodyer m.m i str 40 og 44 i en lille bitte kasse. Hendes første sut er også gemt og vil også putte hendes første par sko i kassen. 

Nu skal hun snart klippes for første gang og der skal en lok i hendes forsølvet "hårlok-æske" og det samme med hendes første tand.

Min datter er hjertebarn og jeg vil derfor lave et album fra tiden på hospitalet med billeder, papirer og hvad der ellers er fra den tid. Lægerne fortalte at når børnene bliver ældre, så vil det interessere dem meget. Ligesom vi også har skrevet dagbog for tiden.

Jeg gemmer små ting løbende og håber hun finder det interessant når hun bliver voksen

/Fenja

Det tror jeg helt sikkert at hun gør 

Også dejligt for hende på et tidspunkt at se billeder og læse om tuden på hospitalet, måske det hjælper lidt til at forstå hvad grunden egentlig var til i var derude. 

Anmeld

6. januar 2013

JS<3

Mettefpigen skriver:

jeg gemmer:

Kort fra barnedåb, fødselsdage.
Indbydelser
1 boddy fra hver størrelser (hængt dem på en væk på bassens værelser
Barnets bog
Småting som han har lavet
Billeder
Vandrejournal
Uhh det var lige hvad jeg kunne komme på :-)

Body'er på væggen? Det lyder spændene. Hænger de bare rundt omkring?

Anmeld

6. januar 2013

Kay

indtil videre (hun er kun 4½ måned) en bog jeg startede på inden jeg blev gravid (vi skulle havde været i behandling) med maser billeder, scannings billeder, fødselsatest, kort, armbånd fra hospitalet den første tegning (lavede hun da hun var 3½ måned)

alt hvad vi finder vigtigt eller sjovt at gemme kommer ind i den bog... og der bliver skrevet i den ca. en gang om måneden

og så gips maven

Anmeld

6. januar 2013

JS<3

Babymor2010 skriver:

Jeg har indtil videre gemt følgende: 

Det første sæt tøj hun havde på på vej hjem fra sygehuset. 

Hendes første kravlesko

Begge vores armbånd fra sygehuset 

Derudover så har jeg en barnets bog, hvor jeg skriver i og sætter billeder ind  Jeg har også lagt scanningsbilleder ind. 

Jeg har også overvejet barnet bog, er også startet på at lave den selv, men tiden og overskuddet er bestemt ikke til det

Anmeld

6. januar 2013

JS<3

Kay skriver:

indtil videre (hun er kun 4½ måned) en bog jeg startede på inden jeg blev gravid (vi skulle havde været i behandling) med maser billeder, scannings billeder, fødselsatest, kort, armbånd fra hospitalet den første tegning (lavede hun da hun var 3½ måned)

alt hvad vi finder vigtigt eller sjovt at gemme kommer ind i den bog... og der bliver skrevet i den ca. en gang om måneden

og så gips maven

Ej, hvordan fik du hende til at tegne?

Anmeld

6. januar 2013

Kay

JS<3 skriver:

Ej, hvordan fik du hende til at tegne?

min mand sad med hende og gav hende en farve i hånden... så kørte hun den hend over papiret... han skulle bare sørge for den ik røg i munden og så skifte farven så gjorde hun det selv  havde heller ik lige forventet hun kunne... men man skulle tegne en tegning til julemanden for at være med i en konkurance om en bamse og så satte min mand sig med hende....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. januar 2013

Nettemor

B&J skriver:

navlestrenshuen fra sygehuset

det første sæt tøj

den første krølle (hår tot) den er i et billede vi fik tegnet af daniel da han ikke var særlig gammel

båndet fra hans dåb der står hans fulde navn og dato på

barnets bog med ting og viden, og hvordan jeg var under hele graviditeten...

helt klart alle billeder

Hvad er en navlestrengshue? Evt billed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.