Hvilke minder gemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

AnneBJ

Huen fra sygehuset
Saksen navlesnoren blev klippet med
Første trøje hans oldemor strikkede
Han første sko
Hans yndlings godnathistorie + hjemmelavet sangbog
1. sæt tøj
Et bånd fra ærmet i dåbskjolen
1. ble(størrelse)
1. badeble(størrelse)
1. billetter fra Legoland
1. sut
1. skjorte

Jeg har en kasse hvor jeg putter tingene i, og jeg vil løbende lægge tegninger og andre hjemmelavede ting i. Fx har jeg hans håndaftryk, scanningsbilleder osv., men det regner jeg med skal deri på et tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

JS<3

AnneBJ skriver:

Huen fra sygehuset
Saksen navlesnoren blev klippet med
Første trøje hans oldemor strikkede
Han første sko
Hans yndlings godnathistorie + hjemmelavet sangbog
1. sæt tøj
Et bånd fra ærmet i dåbskjolen
1. ble(størrelse)
1. badeble(størrelse)
1. billetter fra Legoland
1. sut
1. skjorte

Jeg har en kasse hvor jeg putter tingene i, og jeg vil løbende lægge tegninger og andre hjemmelavede ting i. Fx har jeg hans håndaftryk, scanningsbilleder osv., men det regner jeg med skal deri på et tidspunkt.

Smart med ble størrelse. Skriver du så også hvor længe han har de forskellige str ble?

Anmeld

5. januar 2013

AnneBJ

JS<3 skriver:

Smart med ble størrelse. Skriver du så også hvor længe han har de forskellige str ble?

Nej det har jeg ikke gjort, men jeg har skrevet tøjstørrelser ned Jeg har udfyldt babykalenderen for ham, og snart også tumlingekalenderen. De ryger med i kassen. 

Anmeld

5. januar 2013

B&J

JS<3 skriver:

Vel ikke alle tegninger? 

nej nej for ellers ville mappen være fyldt nu, dem han gør noget ekstra ud af, ellers har vi en blok med papir han får lov at tegne i og malebøger

Anmeld

5. januar 2013

Benjamins'mor

Jeg har en bog jeg har skrevet i fra jeg fandt ud af jeg var gravid til han var 1 år. Så har vi 2 barnets bog. Vi har lavet en scrapbog. Og så skriver jeg i en anden lille dagbog jeg har lavet til ham samt vi gemmer noget af det første tøj, sko osv.

Anmeld

5. januar 2013

Fenja09

Hvad har i gemt til jers børn?

Her har vi lavet en gips mave, den skal helt sikkert gemmes!

Jeg har en lille bog jeg har skrevet i siden jeg var 4uger henne

Jeg gemmer også hendes første sæt tøj mig og hendes far har købt

scanningsbilleder selvfølgelig

hun har fået en tændstik æske med cirkeline, men et sødt brev i bunden af æsken, den skal helt sikkert også gemmes 

- årh jeg har så mange ting som der skal gemmes til hende.

Jeg har gemt følgende til vores datter, Alberte:

Graviditetskalender

En æske med små lyserøde sedler, hvor folk til mit babyshower havde skrevet noget ned til baby. Æsken måtte først åbnes efter hun blev født og det var et påfund fra min lillesøster

Strikket hue fra hospitalet

Armbånd fra hospitalet - også mit eget

Barnets Bog, hvor jeg har sat plastiklommer i, så jeg har gemt alle relevante papirer fra hospitalet, lægen, sp, hendes første tandlæge besøg, scanningsbilleder, dvd fra scanning, bonen på hendes første sko ect.

Derudover er der en lomme med kort fra hun blev født, mor & barn bånd (fra buket), fødselsdagskort, dåbsinvitation, dåbsserviet, 1 bordkort osv

Har samlet hendes første tøj, bodyer m.m i str 40 og 44 i en lille bitte kasse. Hendes første sut er også gemt og vil også putte hendes første par sko i kassen. 

Nu skal hun snart klippes for første gang og der skal en lok i hendes forsølvet "hårlok-æske" og det samme med hendes første tand.

Min datter er hjertebarn og jeg vil derfor lave et album fra tiden på hospitalet med billeder, papirer og hvad der ellers er fra den tid. Lægerne fortalte at når børnene bliver ældre, så vil det interessere dem meget. Ligesom vi også har skrevet dagbog for tiden.

Jeg gemmer små ting løbende og håber hun finder det interessant når hun bliver voksen

/Fenja

Anmeld

5. januar 2013

Clisolka

JS<3 skriver:

Hvad har i gemt til jers børn?

Her har vi lavet en gips mave, den skal helt sikkert gemmes!

Jeg har en lille bog jeg har skrevet i siden jeg var 4uger henne

Jeg gemmer også hendes første sæt tøj mig og hendes far har købt

scanningsbilleder selvfølgelig

hun har fået en tændstik æske med cirkeline, men et sødt brev i bunden af æsken, den skal helt sikkert også gemmes 

- årh jeg har så mange ting som der skal gemmes til hende.

Jeg har indtil videre gemt følgende: 

Det første sæt tøj hun havde på på vej hjem fra sygehuset. 

Hendes første kravlesko

Begge vores armbånd fra sygehuset 

Derudover så har jeg en barnets bog, hvor jeg skriver i og sætter billeder ind  Jeg har også lagt scanningsbilleder ind. 

Anmeld

5. januar 2013

Mettefpigen

jeg gemmer:

Kort fra barnedåb, fødselsdage.
Indbydelser
1 boddy fra hver størrelser (hængt dem på en væk på bassens værelser
Barnets bog
Småting som han har lavet
Billeder
Vandrejournal
Uhh det var lige hvad jeg kunne komme på :-)

Anmeld

6. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
FrkRaarup skriver:

Vil du gemme ALLE tegninger ?

I så fald: WOW!

Malte er 6½.. Han tegner og tenger OG TEGNER.. Det er umuligt at gemme ALLE.. Og han er endda delebarn.

Nej gemmer ikke alle tegninger. For min den ældste tegner også rigtig meget. Men gemmer dem hvor jeg kan se at han udvikler sig

Anmeld

6. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Fenja09 skriver:

Jeg har gemt følgende til vores datter, Alberte:

Graviditetskalender

En æske med små lyserøde sedler, hvor folk til mit babyshower havde skrevet noget ned til baby. Æsken måtte først åbnes efter hun blev født og det var et påfund fra min lillesøster

Strikket hue fra hospitalet

Armbånd fra hospitalet - også mit eget

Barnets Bog, hvor jeg har sat plastiklommer i, så jeg har gemt alle relevante papirer fra hospitalet, lægen, sp, hendes første tandlæge besøg, scanningsbilleder, dvd fra scanning, bonen på hendes første sko ect.

Derudover er der en lomme med kort fra hun blev født, mor & barn bånd (fra buket), fødselsdagskort, dåbsinvitation, dåbsserviet, 1 bordkort osv

Har samlet hendes første tøj, bodyer m.m i str 40 og 44 i en lille bitte kasse. Hendes første sut er også gemt og vil også putte hendes første par sko i kassen. 

Nu skal hun snart klippes for første gang og der skal en lok i hendes forsølvet "hårlok-æske" og det samme med hendes første tand.

Min datter er hjertebarn og jeg vil derfor lave et album fra tiden på hospitalet med billeder, papirer og hvad der ellers er fra den tid. Lægerne fortalte at når børnene bliver ældre, så vil det interessere dem meget. Ligesom vi også har skrevet dagbog for tiden.

Jeg gemmer små ting løbende og håber hun finder det interessant når hun bliver voksen

/Fenja

Min den ældste er også hjrrtebarn og der er også gemt dagbøger fra operationer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.