Pepsi max og Ferliteten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

Anonym trådstarter

Vidste ikke li overskriften, men har Pepsi Max noget af gøre med jeg endnu ikke er gravid?

Jeg er (meget) afhængig af pepsi max og drikker nok mindst 2-3 dåser om dagen  

Kan Pepsi Max'en have indvirkning på ferliteten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Anonym trådstarter

????

Anmeld

4. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Vidste ikke li overskriften, men har Pepsi Max noget af gøre med jeg endnu ikke er gravid?

Jeg er (meget) afhængig af pepsi max og drikker nok mindst 2-3 dåser om dagen  

Kan Pepsi Max'en have indvirkning på ferliteten?

Har fundet det her:

Artiklen ”Caffeinated beverages and soda consumption and time to pregnancy” omhandler sammenhængen mellem indtag af kaffe, te og sodavand og den tid, det tager at blive gravid. Artiklen viser, at kvinder, der drikker te, har en smule nemmere ved at blive gravide, mens indtag af sodavand (alle slags) tilsyneladende ikke er så godt for evnen til at blive gravid. Der viste sig ikke at være nogen nævneværdig forskel i fertiliteten blandt kvinder, der drikker mere end tre kopper koffeinholdig kaffe per dag sammenlignet med de, der ikke drikker kaffe.

Artiklen er skrevet på engelsk, og et resumé af den kan findes på følgende link:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22407137

/Fenja

Anmeld

4. januar 2013

L&V

Mener kun der er noget med at et ekstrem indtag(har er vi oppe i mere end man næsten kan drikke) kan gøre at man abortere.

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Har fundet det her:

Artiklen ”Caffeinated beverages and soda consumption and time to pregnancy” omhandler sammenhængen mellem indtag af kaffe, te og sodavand og den tid, det tager at blive gravid. Artiklen viser, at kvinder, der drikker te, har en smule nemmere ved at blive gravide, mens indtag af sodavand (alle slags) tilsyneladende ikke er så godt for evnen til at blive gravid. Der viste sig ikke at være nogen nævneværdig forskel i fertiliteten blandt kvinder, der drikker mere end tre kopper koffeinholdig kaffe per dag sammenlignet med de, der ikke drikker kaffe.

Artiklen er skrevet på engelsk, og et resumé af den kan findes på følgende link:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22407137

/Fenja

Ok, tak, så har det vist ikke noget med det at gøre, man blir efterhånden småsindssyg når det gang på gang ikke virker, håber dog den er der nu, og venter så bare (igen igen) SPÆNDT på testdag, som bare går al for langsomt, men tak for hjælpen

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Mener kun der er noget med at et ekstrem indtag(har er vi oppe i mere end man næsten kan drikke) kan gøre at man abortere.

Så sker der nok ikke noget ved mine 3, selvom det er for meget

Anmeld

4. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

Så sker der nok ikke noget ved mine 3, selvom det er for meget

Nej men når du bliver gravid så er tre max

Anmeld

4. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ok, tak, så har det vist ikke noget med det at gøre, man blir efterhånden småsindssyg når det gang på gang ikke virker, håber dog den er der nu, og venter så bare (igen igen) SPÆNDT på testdag, som bare går al for langsomt, men tak for hjælpen

Altså sodavand er generelt ikke godt, hverken før, under eller efter graviditet, og hvis du kan stoppe med at drikke sodavand, især light så er det en rigtig god idé hvis du er gravid. Det siges ( understreg siges) at light produkter kan forårsage for tidlig fødsel.

for at den er der når du skal teste.

/Fenja

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nej men når du bliver gravid så er tre max

Skal vist bare droppe dem helt, det er nok det bedste

(siger jeg mens jeg tar en tår af min max)

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Altså sodavand er generelt ikke godt, hverken før, under eller efter graviditet, og hvis du kan stoppe med at drikke sodavand, især light så er det en rigtig god idé hvis du er gravid. Det siges ( understreg siges) at light produkter kan forårsage for tidlig fødsel.

for at den er der når du skal teste.

/Fenja

Jeg drikker heller ikke sodavand, når jeg er gravid, ligesom jeg aldrig ville ryge hvis jeg var gravid, men ville da li høre mht. førgravditeten....
Men det skal da bare stoppes, færdig bum

Og tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.