Bør jeg bekymre mig ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Ja, dette har egentlig aldrig bekymret mig før .. Indtil min svigerinde lige skulle komentere på min datters sovetider, her i ferien har vi jo lidt en anden rytme end normalt .. 

Hun kommer først i seng kl 20. Så har vi en dejlig lang dag med hende, og hun følger lidt vores rytme.. Så sover hun hele natten igennem, og det gør hun til 9.30 næste dag .. Det er vi jo bare glade for så vi kan sove længe i ferien .. 

Hun sover altid så meget, og har siden hun var 8 uger sovet igennem om natten .. 

men min svigerinde mener at der må være noget galt med hende siden hun sover på den måde og nu er jeg jo nervøs, for tanken har aldrig strejfet mig før .. 

Hun er 11 måneder gammel, er der andre herinde med børn der har et godt "sovehjerte" ?? 

og tror i jeg bør være bekymret ??  

klem en bekymret mor 

Ville så slet ikke være bekymret, nogle har blot et større søvn behov end andre.. Måske hun er misundelig over at i har hver aften for jer selv?

Sådan har vi oplevet det med vores den første..

Vores den store på nu 4 år sov igennem fra han var 3 dage gammel og kunne sagtens tage 14 timer om natten, 1 time til formiddag, 3-4 timer til middag og en morfar på 30-40 min om eftermiddagen.

Nu sover han ca. 12-13 timer hver nat og gerne en morfar efter bh.

Han fejler intet..

Han's lillesøster på snart 9 mdr er så lige modsat og har slet ikke samme søvnbehov...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Faith

Anonym skriver:

Tusinde tak ! Dejligt jeg ikke er den eneste .. Er så bange for at gøre noget forkert  

Så længe du lytter til dit barns behov (og det gør du jo!), så har du intet at bekymre dig for. Du kender jo dit barn bedst og ville kunne mærke hvis hun ikke trivedes. Hun lyder som en sund og rask pige i mine ører.

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Lusi skriver:

Tror da bestemt ikke der er noget galt med hende. Hun har da bare et godt sovehjerte nyd det!
Begge vores unger, har også sovet meget.

Men er du bekymret, så snak med din sp, så du har fri for at gå være bekymret uden grund

Har ikke sp med inde over mere  

men godt at vide man ikke er den eneste  

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Hvor meget sover hun så om dagen?

Jeg synes ikke det lyder vildt.. Her i ferien har Rose sovet fra 19 og ofte til 8-8.30, så det er jo cirka det samme. Til gengæld sover hun kun én lur om dagen, og den er ikke så lange. Typisk en enkelt time, nogen gange 2 (men så er det vildt). Det er ikke noget jeg har tænkt over, for hun har SÅ meget krudt i røven hele dagen, så hun er jo bare færdig når hun kommer i seng

Hun sover ellers fra 12-15 .. 

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Du er bestemt ikke den eneste der har en datter med et godt sovehjerte 

Min datter sov rigtig meget i sine første måneder, og så længe hun trivedes og havde det godt, så var det normalt iflg. min SP. Vi skulle være glade for hun sov så godt. 

Nu er hun lige fyldt 2 år og går selv i seng, når hun er træt. 

Bl.a. nytårsaften gik hun i seng 18.25, så ville hun i seng  Det kom hun selvfølgelig - og vågnede næste morgen 8.30. 

I hverdagene står vi op 5.30, så hun er vant til at komme i seng mellem 18-19. 

I vuggestuen sover hun alt imellem 2-3 timer - og tager 11 timer om natten. 

Hvis du er bekymret syntes jeg du skal tage en snak med din SP 

Sp er ikke med inde over mere  

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

MarleneOlsen skriver:

Det skal du ikk ! Min pige på 7 måneder sover fra 19 til 8-9 stykker næste dag . Hun har ogs et godt sove hjerte

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Ja, jeg ville bare ønske det var mig som havde oprettet indlægget!! Det er da skønt hun har et godt sovehjerte.. der er da intet i vejen. Slet ikke hvis hun er glad og tilfreds dagen lang.

Ja, jeg er sku lidt misundelig Vores William på 15 mdr sover stadig ikke igennem! .. og vågner tidligt.. ca. kl 6.. alle dage! Men han er glad og tilfreds dagligt, så det tger vi som noget godt!

Jeg sys du skal nyde det i stedet for at bekymre dig

Nyder det bestemt også håber bare hendes bror bliver ligeså nem  

men når der ikke er så mange andre med børn der sover så meget, ja så bliver jeg lidt bekymret er vist for pylret  

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ville så slet ikke være bekymret, nogle har blot et større søvn behov end andre.. Måske hun er misundelig over at i har hver aften for jer selv?

Sådan har vi oplevet det med vores den første..

Vores den store på nu 4 år sov igennem fra han var 3 dage gammel og kunne sagtens tage 14 timer om natten, 1 time til formiddag, 3-4 timer til middag og en morfar på 30-40 min om eftermiddagen.

Nu sover han ca. 12-13 timer hver nat og gerne en morfar efter bh.

Han fejler intet..

Han's lillesøster på snart 9 mdr er så lige modsat og har slet ikke samme søvnbehov...

Dejligt at høre  

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Så længe du lytter til dit barns behov (og det gør du jo!), så har du intet at bekymre dig for. Du kender jo dit barn bedst og ville kunne mærke hvis hun ikke trivedes. Hun lyder som en sund og rask pige i mine ører.

Tak skal du have  Betyder meget når man tvivler på sig selv  

Anmeld

4. januar 2013

Lusi

Anonym skriver:

Sp er ikke med inde over mere  

Nå nej, det tænkte jeg ik lige over, fordi vi selv havde,til vores søn var 1 år. Men er fordi han er født så meget før tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.