Jer der har lang cyklus vs. tidlig test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

Til meget gerne låne dit babystøv - kan da se på din profil, at det virker, når du kunne blive gravid i første hug!
Jeg er i fjerde forsøg, og er egentlig ret sikker på, der heller ikke er noget den her gang.. Så er begyndt at blive bange for, jeg er en af dem, der slet ikke kan..

Ja, vi var meget heldige! Sender spandevis i din retning!

Ved godt det er nemt at sige, når det gik så nemt her, men det er altså helt normalt, at der går op til et år, før man står med de to streger - men er sikker på, at jeg havde haft det lige som dig, hvis jeg havde skullet vente "så længe".. Bruger i ÆL-teste? 

Og indtil modsatte er bevist vil jeg  for, at det er jeres tur denne måned! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Bonete

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke til kunne Googles.
Jeg smed pillerne for nogle måneder siden og har siden haft følgende cykli:

1. forsøg: 35 dage
2. forsøg: 28 dage
3. forsøg: 35 dage
4. forsøg: er det igangværende, pt. 31 dage, så jeg forventes mens på tirsdag.

Normalt synes jeg man hører, at man kan teste, så snart man har over tid. Og herinde synes jeg også ofte folk bliver rådet til at teste så snart de er 4+, men gælder det også for os der har (eller i det mindste ses ud til at have) en cyklus, der er næsten en uge længere end de klassiske 28 dage? Jeg er jo 4+3 i dag, hvis det er..
Gider ikke teste for tidligt, for det er spild af test, men hvis det er de 4+ jeg bør rette mig efter, så kan jeg lige så godt få det gjort, så jeg ikke bekymrer mig unødigt..

Tak fordi du ville læse med og godt nytår :-)

Her tog det 11 måneder fra p pille stop

Havde også mistet håbet, men den måned hvor jeg ikke tænkte på det og sagde til mig selv at jeg ikke var gravid, udeblev mens og jeg stod med en positiv test. Så det er svært, men det kræver meget tålmodighed

Håber det snart lykkes for jer! 

Anmeld

5. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man er altid 2+0 den dag man har ÆL,lige gyldig hvor kort eller lang en cyklus man har,og der med er man altid 4+0 ved test dag. 

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Ja, vi var meget heldige! Sender spandevis i din retning!

Ved godt det er nemt at sige, når det gik så nemt her, men det er altså helt normalt, at der går op til et år, før man står med de to streger - men er sikker på, at jeg havde haft det lige som dig, hvis jeg havde skullet vente "så længe".. Bruger i ÆL-teste? 

Og indtil modsatte er bevist vil jeg  for, at det er jeres tur denne måned! 

Mange tak for baby-støvet

Vi bruges ikke ÆL-teste endnu, havde håbet jeg kunne komme uden om dem, for er lidt nervøs for, at hvis jeg først begynder at teste, så ender jeg med at drive både jeg selv og kæresten til vanvid.. Men måske er det så småt ved at være tiden at overveje dem..
Indtil nu har jeg kun taget en enkelt g-test, hvor Meg faktisk var ret sikker på jeg ikke var gravid, men havde haft det skidt i et par dage, så ville lige udelukke, så jeg ikke fik falske forhåbninger.
Men det er nu dejlig nemt, jeg har indtil videre ikke haft nogen falske symptomer overhovedet, så jeg har ikke på noget tidspunkt troet jeg var gravid

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

AnikaW skriver:

Her tog det 11 måneder fra p pille stop

Havde også mistet håbet, men den måned hvor jeg ikke tænkte på det og sagde til mig selv at jeg ikke var gravid, udeblev mens og jeg stod med en positiv test. Så det er svært, men det kræver meget tålmodighed

Håber det snart lykkes for jer! 

1000 tak for opmundringen
Jeg begik nemlig den store fejl at læse statistikker, ikke just opmundrende, når man først er over 4. forsøg:

25 % bliver gravide i 1. forsøg
50 % bliver gravide inden for 3 forsøg
70 % bliver gravide inden for 6 forsøg
80 % bliver gravide inden for 12 forsøg

Og at min veninde lige har meddelt, at hun har lavet en hole-in-one og er 3 måneder henne hjalp ikke på humøret..

Men skønt at vide det lykkedes for dig selvom det tog lidt tid
Det er svært ikke at tænke på hele tiden, men heldigvis arbejder min krop og jeg så godt sammen, at den i det mindste ikke giver mig falske forhåbninger - og forhåbentlig stresser jeg ikke den mere end højst nødvendigt

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

mea skriver:

Man er altid 2+0 den dag man har ÆL,lige gyldig hvor kort eller lang en cyklus man har,og der med er man altid 4+0 ved test dag. 

Tak for svar.
Har også besluttet mig for, at det jo er tosset at teste, når jeg nu egentlig udemærket ved, at mens kommer på tirsdag...
Men hvis jeg en anden gang skulle få brug for en test, så venter jeg pænt til 14 dage efter ÆL!

Anmeld

5. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

Mange tak for baby-støvet

Vi bruges ikke ÆL-teste endnu, havde håbet jeg kunne komme uden om dem, for er lidt nervøs for, at hvis jeg først begynder at teste, så ender jeg med at drive både jeg selv og kæresten til vanvid.. Men måske er det så småt ved at være tiden at overveje dem..
Indtil nu har jeg kun taget en enkelt g-test, hvor Meg faktisk var ret sikker på jeg ikke var gravid, men havde haft det skidt i et par dage, så ville lige udelukke, så jeg ikke fik falske forhåbninger.
Men det er nu dejlig nemt, jeg har indtil videre ikke haft nogen falske symptomer overhovedet, så jeg har ikke på noget tidspunkt troet jeg var gravid

Hm, jeg tror også jeg ville vente et par måneder endnu, hvis jeg var dig.. Så har man ligesom det at holde modet oppe på - så kan man selv gøre noget hvis det ikke lykkedes efter f.eks. 6-7 måneder, og så kan man prøve det indtil de 12, hvor man kan få hjælp.. Det var i hvert fald planen herhjemme - det blev så heldigvis ikke aktuelt, og det er jeg sikker på, at det heller ikke bliver hos jer! 

Dejligt, at du trods alt ikke har ALLE symptomerne hver måned - det ville da ikke være til at holde ud! 

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Hm, jeg tror også jeg ville vente et par måneder endnu, hvis jeg var dig.. Så har man ligesom det at holde modet oppe på - så kan man selv gøre noget hvis det ikke lykkedes efter f.eks. 6-7 måneder, og så kan man prøve det indtil de 12, hvor man kan få hjælp.. Det var i hvert fald planen herhjemme - det blev så heldigvis ikke aktuelt, og det er jeg sikker på, at det heller ikke bliver hos jer! 

Dejligt, at du trods alt ikke har ALLE symptomerne hver måned - det ville da ikke være til at holde ud! 

Lige præcis!
Når vi nu også startede ud med bare at smide pillerne for at tage det som det kommer og se hvad der sker, så er det måske også lidt tidligt at panikke og begynde at teste på livet løs - selvom det til tider er det jeg har mest lyst til!
Men hvor ville det være dejligt, hvis det kunne ske snart! Ville gerne have haft en forårs- eller efterårsbaby, men det løb er snart ved at være kørt for en tid, desværre... Så jeg må bare tage det som det kommer...

Ja det er rart ikke at blive vildledt og skuffet over en masse symptomer, men også lidt trist, når man her 4 dage før mens allerede ved, at der ikke er noget at komme efter denne gang heller Mister lidt troen på om der overhovedet kommer symptomer på noget tidspunkt.
- Mærkeligt man ligefrem kan håbe på og glæde sig til at få kvalme, øget udflåd og ømme bryster

Anmeld

6. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

Lige præcis!
Når vi nu også startede ud med bare at smide pillerne for at tage det som det kommer og se hvad der sker, så er det måske også lidt tidligt at panikke og begynde at teste på livet løs - selvom det til tider er det jeg har mest lyst til!
Men hvor ville det være dejligt, hvis det kunne ske snart! Ville gerne have haft en forårs- eller efterårsbaby, men det løb er snart ved at være kørt for en tid, desværre... Så jeg må bare tage det som det kommer...

Ja det er rart ikke at blive vildledt og skuffet over en masse symptomer, men også lidt trist, når man her 4 dage før mens allerede ved, at der ikke er noget at komme efter denne gang heller Mister lidt troen på om der overhovedet kommer symptomer på noget tidspunkt.
- Mærkeligt man ligefrem kan håbe på og glæde sig til at få kvalme, øget udflåd og ømme bryster

Jah, man har vel altid et ønskescenarie, men en vinterbaby er da heller ikke at kimse af! 

Jeg kan fortælle, at jeg heller ikke havde symptomer før jeg testede positivt. Havde én dag svarende til 3+0 med massiv kvalme (og det kunne sagtens skyldes alt muligt andet), og derefter fik jeg først kvalme i uge 12 - suk.. Det eneste andet symptom var at jeg var utrolig grådlabil i ugen op til mens, men det er jo ikke et klassisk graviditetssymptom så tidligt.. Så ingen symptomer behøver ikke betyde ingen baby.. 

Anmeld

6. januar 2013

christina92

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke til kunne Googles.
Jeg smed pillerne for nogle måneder siden og har siden haft følgende cykli:

1. forsøg: 35 dage
2. forsøg: 28 dage
3. forsøg: 35 dage
4. forsøg: er det igangværende, pt. 31 dage, så jeg forventes mens på tirsdag.

Normalt synes jeg man hører, at man kan teste, så snart man har over tid. Og herinde synes jeg også ofte folk bliver rådet til at teste så snart de er 4+, men gælder det også for os der har (eller i det mindste ses ud til at have) en cyklus, der er næsten en uge længere end de klassiske 28 dage? Jeg er jo 4+3 i dag, hvis det er..
Gider ikke teste for tidligt, for det er spild af test, men hvis det er de 4+ jeg bør rette mig efter, så kan jeg lige så godt få det gjort, så jeg ikke bekymrer mig unødigt..

Tak fordi du ville læse med og godt nytår :-)

Min cyklus var mellen 38-41 dage og jeg stod med en knald positiv test i slutningen af 5. uge. Jeg testede ikke før, for have svært ved at finde ud af hvornår jeg var gået over tid og sådan fordi min syklus svingede sådan, så ville være helt sikker på at mens ikke var om hjørnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.